Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om zonder problemen een 3 ohm passieve subwoofer aan te sluiten op een 105W x 6 (8 Ohm) marantz sr6200 waarvan de overige speakers allemaal 8 Ohm zijn?

Had namelijk een surround set gekocht. Goede aanbieding, alleen was hij zonder sub.

Nu heb ik een sub gezien waarvan de impendantie dus 3 Ohm is
Als het goed is zijn het toch gescheiden kanalen allemaal?
Heb er niet zoveel verstand van, mischien dat iemand hier me kan adviseren.

Alvast bedankt,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat dat geen goed idee is. De sub ga je parallel zetten aan de fronts, waardoor de totale impedantie flinkt zal zakken naar 2 Ohm. Ik denk dat dat echt teveel van het goede is voor de versterker.

Koop gewoon een degelijke actieve sub. Passieve subs doen vaak meer fout dan goed.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
De LFE uitgang is onversterkt, wil je een passieve sub er aanhangen dan moet dat via de frontkanalen samen met de frontspeakers (parallel of doorgelust via de sub). Dat geeft echter vrij beperkte (geen) instelmogelijkheden. Voor een klein beetje extra heb je een actieve sub, doe er je voordeel mee.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh op die manier ja ik snap het dan kies ik natuurlijk voor een actieve

Maar moet ik dan ook per se een 8 Ohm sub hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Iedergeval NIET parallel aan dezelfde uitgang hangen van je fronts.
3 Ohm (mits dit niet verder dipt onder de pakweg 2ohm) kan de versterker prima aan op een aparte eindtrap. Als je bijvoorbeeld voor een extra bi-amp uitgang kan kiezen, kan je de sub hierop aansluiten. Maar nogmaals NOOIT parallel, zowizo in geen enkel geval is dat een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Een actieve sub heeft zijn eigen versterking en je hoeft dan in tegenstelling tot bij een passieve sub niet naar de impedantie te kijken ;). Voor je versterker is het hetzelfde als een cd-recorder: een apparaat dat via een signaalkabel (zonder noemenswaardig vermogen) met line-out een signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens ik ben aan het chekken voor een actieve nu

alleen is er zoveel keus en het is lastig want bv in de winkel beluisteren is weer anders dan thuis
zag de Yamaha YST-SW012 alleen heeft die geen afstelmogelijkheden

http://www.yamaha.co.jp/e...av/products/ht/sw012.html

Wat gaat het beste met Marantz, of maakt dat niet uit? smaak is natuurlijk persoonlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Het hangt er helemaal vanaf wat je verwacht van een subwoofer, waarvoor je hem wil gebruiken (muziek of film) en wat voor speakers je al hebt staan. En ook aan je budget natuurlijk. Aamgezien je voor een actieve subwoofer gaat heeft het merk versterker geen invloed op het geluid (mits je hem op de lfe uitgang aansluit natuurlijk)

Ik heb zelf ook een yamaha subwoofer gehad (YST 225). Iedereen hier zal je aanraden om te gaan luisteren voordat je koopt. Ik had die luxe niet en kocht zonder veel overweging deze subwoofer. Voor mij viel het geluid heel erg tegen. Het was erg boemerig en niet echt het laag wat ik verwachte voor ondersteuning bij het film kijken. De sw012 is ook nog een niveautje lager dan die ik had. Daarna heb ik de BK Electronics XLS200 gekocht (www.bkelec.com) en ben daar erg tevreden over. Erg diep en strak laag en ook nog muzikaal. Voor een schappelijke prijs.

Maargoed, ieder oor en ieder mens is anders. Wat jij als goed ervaart kan een ander als slecht ervaren en vice versa. Ik kan je alleen zeggen dat je niet TEeel moet verwachten van een subwoofer met een prijs onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga even goed kijken dan.
En ik heb 2 uitgangen voor subwoofer volgensmij 1 pre out en een andere,.

Hoe kan ik hem dan het beste aansluiten want ik zie bv 1 tulp op de receiver en op de meeste subs zitten 2 tulp uitgangen moet ik dan een 2 naar 1 splitter gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/archive//e_sr6200_bck.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Daarvoor zou je even je manual voor moeten checken. Zo te zien op de foto bij het line-out gedeelte helemaal links waar subwoofer staat :) En een subwoofer heeft in principe maar 1 tulp nodig, het geluidsignaal is immers mono. Er zijn speciale subwoofer kabels verkrijgbaar, maar of je daar profijt van hebt is de vraag. Zeker in de prijsklasse waar je nu aan het zoeken bent.

[ Voor 46% gewijzigd door Dane86 op 16-02-2010 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:07
Dane86 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 01:46:
Er zijn speciale subwoofer kabels verkrijgbaar, maar of je daar profijt van hebt is de vraag. Zeker in de prijsklasse waar je nu aan het zoeken bent.
Voordeel wat je bij elke subwoofer hebt is dat het volume met zo'n 5.0 dB omhoog gaat bij het gebruik van een dergelijke dubbele kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Is dat verschil te horen? De volumeknop van mijn subwoofer komt meestel niet veel verder dan een kwartslag open, soms iets verder als ik een brute film aan het kijken ben. Veel harder heeft voor mij geen zin. Heeft het dan nut om men subwoofer y-kabel te gebruiken?
Pagina: 1