Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil proberen om data van een kapotte HD te redden.
Heb de kapotte HD aangesloten als Prim Slave

Ik zie hem niet in de verkenner,wel in Bios.

Ik gebruik het prg,Ontrack Easy Recover.
Als ik dat heb opgestart en naar de optie data recover ga dan zie ik wel mijn eigen HD maar niet de kapotte.
Is hij echt 'morsdood' of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
als ik jou was zou ik Thematopic: Datarecovery even doorbladeren. Vooral niet al te veel proberen, daardoor wordt de kans alleen maar groter dat je alles kwijt raakt wat er op staat!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Topic doorgelezen,staan veel tips en suggesties in.
Ik heb het prg Ontrack Easy Recover gekregen van de netwerkbeheerder van mijn werkgever volgens hem moet het werken,maar omdat ik de kapotte HD niet in het prg kan zien heb ik mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
zelf heb ik goede ervaringen met TestDisk en GetDataBack. in combinatie met een verloopstekkertje om IDE of SATA schijven aan te kunnen sluiten op de usb poort. Zulke dingen zou je nog kunnen proberen, als die ook niet vinden zie ik het somber in!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Hij is niet morsdood, hij staat immers nog in de bios. Probeer dus eens met een ander programma. Persoonlijk raad ik GetDataBack aan, gratis om te analyseren en als het recoverbaar is kan je kiezen om een licentie te kopen.
En anders kan je ook nog met diverse freeware tooltjes aan te slag. (Bijvoorbeeld Recuva, maar zie ook het OM FAQ voor meer programma's)
Als dat niet lukt, dan kan je nog altijd op zoek naar professionele hulp. Als je zeer kostbare data hebt (waar geen backup van is :X ) dan raad ik ook aan om meteen progressionele hulp te zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Malantur op 14-02-2010 18:49 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee,zal het eens proberen met een van de andere prg die in het OM FAQ staan.
Wat me nu wel opval is dat hij een paar maal 'tikt'bij het opstarten.
En ik hoor/voel hem nu ook draaien/spinnen of hoe je dat noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:45:
zelf heb ik goede ervaringen met TestDisk en GetDataBack. in combinatie met een verloopstekkertje om IDE of SATA schijven aan te kunnen sluiten op de usb poort. Zulke dingen zou je nog kunnen proberen, als die ook niet vinden zie ik het somber in!
Okee,maar wat is het nut / verschil om hem dan met een verloop op usb poort aan te sluiten?
Voordat ik 25 Euro ga uitgeven voor zo'n stekker.
Pagina: 1