Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345305

Topicstarter
Vol verwachting klopte mijn hart toen ik mijn net binnengekomen splinternieuwe Club 3D HD5850 in mijn systeem bouwde. Groot was mijn ergernis echter toen ik met geen mogelijkheid de refresh rate van mijn trouwe Ilyama vision master pro 450 van de 60 Hz afkreeg. Op het internet vond ik mensen met dezelfde ergernis maar geen oplossing. De fabrikant kwam ook niet met een zinvolle oplossing. Sterker nog, een vertegenwoordiger bevestigde dat de CCC software bij iedere update meer fouten bevatte.
De leverancier was zo coulant om de kaart terug te nemen. Dat wat ik van de kaart zag was prachtig maar mijn vertrouwen in ATI gaat niet zo ver dat ik wellicht tevergeefs wacht op een CCC of driver update die het wel mogelijk maakt om op bijvoorbeeld 100 Hz te werken.
Ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van dit probleem. In ieder geval wil ik voor mensen die interesse hebben in deze kaart deze kanttekening plaatsen.
En als een lezer een oplossing heeft die echt werkt dan koop ik deze kaart opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 345305 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:52:
Sterker nog, een vertegenwoordiger bevestigde dat de CCC software bij iedere update meer fouten bevatte.
Dikke nonsens.

Dat de kaarten allemaal op 60Hz lopen klopt als een bus. De ondersteuning voor je oude CRT is gewoon verlopen. Er zijn meer berichten hierover te vinden op het www, maar face it: de CRT gebruiker met een high-end videokaart is gewoon een dusdanig marginale groep geworden, dat je er ook niets meer van hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb ook het vinkje "alleen ondersteunde resoluties weergeven" uit gevinkt, vaak kun je dan meer refresfrequenties kiezen. Normaal gesproken laat de software alleen de mogelijkheden zien die uitgelezen worden uit het scherm. Ik heb zelf twee van de IIyama schermen staan, dus ik weet wat ze kunnen, daarnaast ze staan beide stof te happen. CRT is inmiddels wel out-of-date ondanks dat ze nog prima kunnen functioneren, de support hiervoor zou best eens gestopt kunnen zijn simpelweg omdat support ook niet oneindig is.

En welke vertegenwoordiger beweerd dat de ATi software steeds slechter wordt? Zeker iemand met Nvidia aandelen, want dat is onzin. Daarnaast heb je nogaltijd 3th party software waar je nog het een en ander mee kunt doen.

Ik heb het gevoel dat je alles hebt aangesloten gekeken, niet gezien en vervolgens opgegeven, zonder ook maar even verder te kijken.

Ik zie overigens dat jij je vandaag hebt geregistreerd op GoT, welkom. Als je de huisregels goed hebt gelezen dan weet je dat we hier wel enige eigen inzet verwachten voordat je een topic start. Helemaal in dit geval snap ik niet wat jij nog met dit topic wilt? Alleen maar je beklacht doen is een beetje loos en daar zin eventueel de produktreviews voor, al hoe wel het nu wel erg magertjes lijkt wat je zelf geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 13-02-2010 23:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Het kan idd dmv het forceren van de refreshrate, mijn iiyama prolite (tft)scherm met een refresh van 75hz werkt prima op die snelheid.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een ATI 3850 en heb precies hetzelfde probleem.
Mooi iiyama HM740 eraan die makkelijk 100hz doet bij 1152x864.
Wordt door CCC dus niet ondersteund.
Kan hem instellen,maar na een reboot werkt ie niet meer.
ook forcen helpt niet. :(
Draait nu op 85hz,is wel te doen maar 100hz is beter natuurlijk.
OS is Windows XP 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345305

Topicstarter
Mijn sympathie geldt de mensen die enig meegevoel tonen of tips geven. Niet de mensen die nogal agressief beginnen met termen als dikke nonsense of er al direct vanuit gaan dat ik niets heb ondernomen voordat ik ertoe overging om de kaart te retourneren. Ik bouw al zelf systemen sinds de ms dos tijd en ben gewend eerst van alles uit te proberen en uitgebreid te zoeken op het internet.
En dan degene die nogal elitair meent te moeten melden dat je voor het openen van een topic eerst van alles moet hebben gepresteerd. Als het hier zo gaat dan heb ik hier inderdaad niets te zoeken.
Ik behoor niet tot de mensen die een uitstekende monitor naar de schroothoop brengen als de eerste de beste videokaart niet doet wat hij moet doen. De voorganger een AEX800XT (550 euro zes jaar gelden) deed het uitstekend. Als de leverancier bij de kaart een aansluiting voor een CRT monitor levert mag je verwachten dat hij ook met dat type monitoren samenwerkt. En wat betreft de opmerking van de medewerker, deze medewerker is in dienst van de leverancier!
Ik heb alleen maar de intentie gehad toekomstige kopers die in het bezit zijn van een CRT monitor dezelfde teleurstelling te besparen die ik kreeg bij het in gebruik nemen van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 345305 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:38:
Mijn sympathie geldt de mensen die enig meegevoel tonen of tips geven. Niet de mensen die nogal agressief beginnen met termen als dikke nonsense of er al direct vanuit gaan dat ik niets heb ondernomen voordat ik ertoe overging om de kaart te retourneren.
Als je dat al 'aggressief' vindt, dan zou ik maar een dikkere huid gaan kweken. Op een discussieforum zijn mensen het namelijk wel eens met je oneens.
Ik bouw al zelf systemen sinds de ms dos tijd en ben gewend eerst van alles uit te proberen en uitgebreid te zoeken op het internet.
Dat je al langer systemen bouwt zegt niets over je vaardigheden. Als je bereid bent te zoeken op het web, dan had je al direct gezien dat het een bekend fenomeen is.
En dan degene die nogal elitair meent te moeten melden dat je voor het openen van een topic eerst van alles moet hebben gepresteerd. Als het hier zo gaat dan heb ik hier inderdaad niets te zoeken.
En toch is dat een eis op dit forum, of je het nu elitair vindt of niet:
Het algemeen beleid
Ik behoor niet tot de mensen die een uitstekende monitor naar de schroothoop brengen als de eerste de beste videokaart niet doet wat hij moet doen. De voorganger een AEX800XT (550 euro zes jaar gelden) deed het uitstekend. Als de leverancier bij de kaart een aansluiting voor een CRT monitor levert mag je verwachten dat hij ook met dat type monitoren samenwerkt.
Een aansluiting voor een CRT? Als ervaren systeembouwer weet je natuurlijk zelf ook dat een VGA (of D-sub) aansluiting ook op veel instapmodellen TFT te vinden is.
En wat betreft de opmerking van de medewerker, deze medewerker is in dienst van de leverancier!
Dat is de schoonmaker daar waarschijnlijk ook en aan zijn oordeel hecht ik net zo veel waarde. De kwaliteit van de drivers van AMD / ATi is de laatste jaren juist veel beter geworden. Iemand die zulke statements maakt heeft in 2005 de klok horen slaan, maar geen idee waar de klepel hangt.
Ik heb alleen maar de intentie gehad toekomstige kopers die in het bezit zijn van een CRT monitor dezelfde teleurstelling te besparen die ik kreeg bij het in gebruik nemen van de kaart.
En daarmee is het lot van dit topic bezegeld. Dit is een discussieforum, geen mededelingenboard. Als je je ervaringen met de HD5k serie kaarten wilt delen, kan dat hier:
Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.