Vaag probleem(internet provider)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan idd, ik heb wel eens gehoord dat het stroomnet van straten uit verschillende groepen bestaat, en het dus kan zijn dat jij bij een stroomstoring bijvoorbeeld geen stroom meer hebt, je buurman wel en iemand een paar huizen verder weer net als jij niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
Petervanakelyen schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Omgekeerd zij ook hoor :)
En blijkbaar was die snelheid niet zo behoorlijk anders had je het niet gemerkt :P

Ik denk dat die internetverbinding van een paar huizen verder kan zijn. Dat verklaart zowel de gigantisch hoge ping als het eck@home-netwerk dat je niet zag.
Ben blij dat ik weet dat mijn modem niet is gehackt, ik dank je voor je inzet en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
Compizfox schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:37:
Kan idd, ik heb wel eens gehoord dat het stroomnet van straten uit verschillende groepen bestaat, en het dus kan zijn dat jij bij een stroomstoring bijvoorbeeld geen stroom meer hebt, je buurman wel en iemand een paar huizen verder weer net als jij niet.
Dat is toch gevaarlijk, laat staan dat het een gek was die verstand heeft van pc's en even al je gegevens van je pc download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Inderdaad. Als je dus homeplug of wireless gebruikt, moet je het altijd goed beveiligen.

Voor homeplug weet ik niet hoe dat werkt, voor wireless gebruik je WPA of nog liever WPA2 met een goede random generated 20-tekens key.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Khallouki schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:38:
[...]

Dat is toch gevaarlijk, laat staan dat het een gek was die verstand heeft van pc's en even al je gegevens van je pc download.
Als je gedeelde documenten hebt wel. Anders is de kans denk ik niet erg groot dat hij al je gegevens krijgt.
Hoewel hij wel Wireshark aan kan zetten op het netwerk en daarmee unencrypted passwords kan uitlezen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Handig als we 3x vragen of de kabel direct naar de modem toe gaat en 3x ja op geantwoord wordt.

Er zit AES encryptie van 128bit op homeplug apparatuur, dit is dan wel op de 200mbit variant.

Kortom, zelfde beveiliging als WiFi tegenwoordig.

IIG duidelijk dat het nu compleet is opgelost.
Pagina: 1 2 Laatste