[Qt4] Programmeren van een DPF/MediaCenter-app.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Na bij kenissen een digitaal fotokadertje te zien staan heb ik ook maar besloten dat dit er bij ons ook komt.
Echter ben ik niet van plan een digitaal fotokadertje te kopen, te laag tweakgehalte.
Een netbookje ombouwen tot fotokader leek me echter een stuk leuker, en na nog wat na denken en gaan snuffelen in oude kasten toch nog het een en ander gevonden.

Dit is de hardware. Een klein op Linux-gebaseerd netbookje met een 400MHz MIPS-processor, 128MB RAM, 2GB Flash-geheugen en 7-inch schermpje met een resolutie van 800x480. Er zit ook een SD-kaartlezer in en 3 usb-poorten, net zoals een (ondertussen geïntegreerde) WiFi-stick en 2 speakertjes. De hele combinatie verbruikt max. 4.5W :) Op dit moment draait het default OS er niet op, maar 3MX Ultra. Er kan ook Debian Etch op worden gezet.

Nu, over de software. In de ideale situatie zou dit zijn hoe het er uit moest zien:

Looks

- Full-screen witte achtergrond, instelbaar met een eenvoudige instelling.
- Op de voorgrond een paar grote ronde icoontjes die diverse applicaties kunnen starten.
- Eventueel transparency van de rand van een geselecteerd icoon met de achtergrond.

Functies

- Er moet een met-een-icoon-te-kiezen Instellingen-menu zijn.
- De iconen van de applicaties moeten dezelfde zijn als het iconen in het OS.
- Er moeten gemakkelijk extra applicaties te definiëren zijn.
- De iconen starten andere applicaties in het OS op.

Het moet vooral erg lightweight en native zijn.

Ik dacht dat dit niet erg moeilijk zou zijn om te vinden in de Debian-repositories, maar niets bleek minder waar. Dan maar zelf zo'n app maken in Qt4, we zijn er op school ook mee bezig dus daar kan ik ook altijd iets vragen, maar het is vakantie dus is het best dat ik het toch hier ook maar vraag.
Ik dacht dat de lay-out al niet te veel problemen zou geven, maar ik heb zelfs nog niet door hoe je de achtergrond van een QDialog aanpast. Iemand een idee wat ik kan doen?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je in Qt doen met behulp van stylesheets, iedere QWidget (dus ook QDialog, is QWidget hiervoor trouwens niet een betere keuze?) ondersteunt die. Je kan die al aanmaken in de designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
OK, ben nu de nodige documentatie aan het doornemen in de Assistant, maar wat is die zoekfunctie slecht!
Ik vind nooit wat ik nodig heb. Ik zit al een uur te zoeken naar waar ergens je icons kan invoegen. Of misschien is het allemaal zo basic dat ze het niet eens in de documentatie zetten, kan ook :P

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-02-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw iets wat de designer al voor je kan doen, ik dacht bij de properties van je hoofdwidget. Bekijk verder http://doc.trolltech.com/4.6/widgets-icons.html eens, eerste resultaat in google als je zoekt op icon + qt...