XFX 9800GTX+ XXX SLI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Systeem
ASUS Asus M2N4 SLI
Athlon X2 5200+
2x XFX 9800GTX+ XXX
verder niet echt belangrijk wat erin zit.

Na dit topic met eindeloos zoekwerk en gelukkig veel hulp van meedenkende tweakers, was het eindelijk gelukt mijn twee videokaarten aan de praat te krijgen. Ik sprong een gat in de lucht. Maar de lol was van korte duur en ik had eigenlijk geen zin meer om weer te gaan posten. Nu heb ik er alweer een beetje zin in gekregen want die ene videokaart ligt hier nu maar in de kast in zijn eentje.

Probleem:
XP wil niet booten met kaarten in SLI.
  • Kaarten geplaatst (met bridge natuurlijk) en opgestart met in het bios de SLI instellingen op AUTO. XP Pro start op en herkent de nieuwe hardware. Vraagt om een reboot, dit doe ik dus maar. Vervolgens start XP niet meer op. Ik krijg het laad scherm en daarna wordt het beeld zwart.
  • Settings in bios op DUAL GPU zorgt voor een reboot waar ik hierboven een zwart scherm bleef houden.
  • In W7 geboot en hier werkte het. Gelijk even een benchmark gedraaid en daar werd ik wel blij van. Maar na rebooten werkte het weer niet! Telkens moest ik de kaart weer opnieuw installeren. Ik wil nog even op XP draaien dus eigenlijk is W7 nog even geen optie, maar daar werkte het dus ook al niet goed.
  • Ik heb nog geprobeerd de kaarten te wisselen. SLI bridge verplaatst, omgedraaid enz. PCI-E 6-Pins verschillende manieren geplaatst. Het maakt allemaal geen hol uit.
  • Start ik XP in veilige modus dan zie ik de kaarten bij apparaat beheer gewoon staan. Tja, rara politiepet. 8)7
  • Ik heb de kaarten in een pc van een maat van me getest in SLI en daar werkte het meteen. Dus de kaarten kan ik sowieso uitsluiten.
Ik heb in een vroeger stadium twee 7600GT's van verschillende merken in mijn pc gehad in SLI. Hier had ik ook al problemen mee. Ik kreeg blauwe schermen als ik SLI aanzette enz. enz. Daar was uiteindelijk de truuk om de videokaarten te wisselen. Maar dat wil nu dus niet werken.

Wat ik zelf denk is dat het op het moederbord de onderste PCI-E poort niet helemaal lekker is. Dus ik ben bang dat ik een andere moet gaan aanschaffen. Maar ik hoop dat jullie nog een heel goed idee hebben om het op te lossen.

Aan de ene kant niet heel erg omdat dit moederbord op 8x gaat draaien met twee videokaarten in SLI ipv 16x. Maarja, als het niet hoeft nog even kan ik tenminste sparen voor een echte upgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 13-02-2010 09:56 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Heb je wel het laatste bios voor je moederbord? Als ik zo snel even op de site kijk kunnen er problemen zijn met vista + sli en bios 1002. Mischien hetzelfde probleem in een andere vorm bij xp/ win7.

http://asus.com/product.aspx?P_ID=Tiqsh7TlDIG7JbO3

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 13-02-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:33
wat voor voeding heb je er in zitten? lijkt alsof je voeding 2 x 9800 niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
charrel schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:04:
Heb je wel het laatste bios voor je moederbord? Als ik zo snel even op de site kijk kunnen er problemen zijn met vista + sli en bios 1002. Mischien hetzelfde probleem in een andere vorm bij xp/ win7.

http://asus.com/product.aspx?P_ID=Tiqsh7TlDIG7JbO3
Jep, 1002 heb ik draaien. De nieuwe beta heb ik ook geprobeerd, maar deze geeft problemen met de muis. Valt ook te lezen ergens na wat googelen.

Nieuwste chipset drivers ook geïnstalleerd trouwens.
udybees schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:24:
wat voor voeding heb je er in zitten? lijkt alsof je voeding 2 x 9800 niet trekt.
De CoolerMaster M620 heb ik. Maar deze moet het zeker wel kunnen trekken. Zeker wanneer het nog niet eens volluit draait. En wat ik al zei, het heeft gewerkt onder W7 één keer en toen had ik ook echt geen problemen wat performance betreft. De voeding is het zeker niet lijkt me.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
De voeding is zeker sterk genoeg, dus die lijkt me niet het probleem. En inderdaad, als het eerst wel werkt en daarna ineens niet zou dat niet de voeding moeten zijn. Die zou in principe altijd problemen moeten geven.

Het lijkt er inderdaad op dat je moederbord het niet helemaal snapt. Je eigen redenatie dat het onderste pci-e slot mss niet helemaal lekker meer is zou best weleens kunnen kloppen. Ik geloof dat het ook zou moeten werken als je 1 kaar in het onderste (mogelijk manke) slot stopt, zo zou je kunnen testen of het idd aan het slot ligt.

Heb je geen problemen als je single GPU draait op het bovenste slot? En doen beide kaarten het dan?

[ Voor 16% gewijzigd door A Lurker op 13-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Beide videokaarten heb ik inderdaad in het bovenste slot geprobeerd en dit werkte gewoon. Volgens mij heb ik ook in de onderste deze los geprobeerd, maar dat moet ik denk ik nog eens doen om het zeker te weten.

Dat is dan ook meteen het laatste wat ik kan proberen, daarna weet ik het niet meer. Ik denk dan toch serieus dat het onderste slot gewoon niet lekker werkt. Dan wordt het toch tijd voor een upgrade. :|

Moeilijke keuze alleen wat ik moet gaan kiezen. AM2+ of AM3. De keuze voor AM3 moederborden met DDR3 en SLI zijn wat mij betreft nog een beetje te beperkt. Maar aan de andere kant is het zonde om een AM2+ moederbord te kopen en alles over te bouwen, omdat de toekomst natuurlijk niet in het AM2 socket meer ligt. Keuzes keuzes keuzes.

[ Voor 28% gewijzigd door Tupel op 14-02-2010 19:35 ]

Pagina: 1