Systeem
ASUS Asus M2N4 SLI
Athlon X2 5200+
2x XFX 9800GTX+ XXX
verder niet echt belangrijk wat erin zit.
Na dit topic met eindeloos zoekwerk en gelukkig veel hulp van meedenkende tweakers, was het eindelijk gelukt mijn twee videokaarten aan de praat te krijgen. Ik sprong een gat in de lucht. Maar de lol was van korte duur en ik had eigenlijk geen zin meer om weer te gaan posten. Nu heb ik er alweer een beetje zin in gekregen want die ene videokaart ligt hier nu maar in de kast in zijn eentje.
Probleem:
XP wil niet booten met kaarten in SLI.
Wat ik zelf denk is dat het op het moederbord de onderste PCI-E poort niet helemaal lekker is. Dus ik ben bang dat ik een andere moet gaan aanschaffen. Maar ik hoop dat jullie nog een heel goed idee hebben om het op te lossen.
Aan de ene kant niet heel erg omdat dit moederbord op 8x gaat draaien met twee videokaarten in SLI ipv 16x. Maarja, als het niet hoeft nog even kan ik tenminste sparen voor een echte upgrade.
ASUS Asus M2N4 SLI
Athlon X2 5200+
2x XFX 9800GTX+ XXX
verder niet echt belangrijk wat erin zit.
Na dit topic met eindeloos zoekwerk en gelukkig veel hulp van meedenkende tweakers, was het eindelijk gelukt mijn twee videokaarten aan de praat te krijgen. Ik sprong een gat in de lucht. Maar de lol was van korte duur en ik had eigenlijk geen zin meer om weer te gaan posten. Nu heb ik er alweer een beetje zin in gekregen want die ene videokaart ligt hier nu maar in de kast in zijn eentje.
Probleem:
XP wil niet booten met kaarten in SLI.
- Kaarten geplaatst (met bridge natuurlijk) en opgestart met in het bios de SLI instellingen op AUTO. XP Pro start op en herkent de nieuwe hardware. Vraagt om een reboot, dit doe ik dus maar. Vervolgens start XP niet meer op. Ik krijg het laad scherm en daarna wordt het beeld zwart.
- Settings in bios op DUAL GPU zorgt voor een reboot waar ik hierboven een zwart scherm bleef houden.
- In W7 geboot en hier werkte het. Gelijk even een benchmark gedraaid en daar werd ik wel blij van. Maar na rebooten werkte het weer niet! Telkens moest ik de kaart weer opnieuw installeren. Ik wil nog even op XP draaien dus eigenlijk is W7 nog even geen optie, maar daar werkte het dus ook al niet goed.
- Ik heb nog geprobeerd de kaarten te wisselen. SLI bridge verplaatst, omgedraaid enz. PCI-E 6-Pins verschillende manieren geplaatst. Het maakt allemaal geen hol uit.
- Start ik XP in veilige modus dan zie ik de kaarten bij apparaat beheer gewoon staan. Tja, rara politiepet.
- Ik heb de kaarten in een pc van een maat van me getest in SLI en daar werkte het meteen. Dus de kaarten kan ik sowieso uitsluiten.
Wat ik zelf denk is dat het op het moederbord de onderste PCI-E poort niet helemaal lekker is. Dus ik ben bang dat ik een andere moet gaan aanschaffen. Maar ik hoop dat jullie nog een heel goed idee hebben om het op te lossen.
Aan de ene kant niet heel erg omdat dit moederbord op 8x gaat draaien met twee videokaarten in SLI ipv 16x. Maarja, als het niet hoeft nog even kan ik tenminste sparen voor een echte upgrade.
[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 13-02-2010 09:56 ]
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.