Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertenze
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik zag deze pc op conrad.nl

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=872246

Als ik dit systeem combineer met mijn oude videokaart (7900 gtx) ga ik er dan flink op vooruit? Of is het verschil nihil?
Ik heb niet zoveel computerkennis 8)7 , dus ik twijfel een beetje.
Mijn oude systeem bestaat uit een amd 3700+, 3 gig ddr geheugen en de 7900gtx

En als ik erop vooruit ga, kan ik dan beter de onboard videokaart gebruiken? Of is die oude videokaart alsnog sneller?

Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Dat hangt er nogal vanaf wat je met die computer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 01:29

Brazza

Byte me!

Allereerst wat doe je zoal met je systeem? Gamen? Zo ja dan zou ik het niet doen ivm die oude videokaart. Maar als je alleen maar office/text & p0rn kijkt, dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertenze
Vaak gewoon internetten, pron e.d. Soms speel ik flight simulator X. Op zich draait dat nu wel redelijk. Alleen het opstarten duurt een eeuwigheid.

Ik wil niet al te veel kwijt zijn voor een nieuw systeem vandaar

Welke kaart raden jullie in mijn geval aan?

[ Voor 10% gewijzigd door robertenze op 12-02-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Heb niet het idee dat je systeem de bottleneck is. Maar een samenloop van onderdelen. Ok tuurlijk is een QUadcore/i7core snel. Maar die 3700+ moet echt nog wel MS Flight sim kunnen spelen. Alleen je videokaart mag wel een upgrade gebruiken.

En qua kaarten, geen idee. Dingen zijn zo snel weer uit/verouderd. Houd me pas ermee bezig als ik een nieuwe moet kopen.

Beetje tweaker bouwt zijn eigen pc ;D

Neem hier eens een kijkje http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/

[ Voor 14% gewijzigd door Brazza op 12-02-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertenze
Dat nieuwe systeem is wel geschikt voor directx 10 èn mijn oude systeem heeft nog een socket 939. Dus ik dacht dat dit wel een mooi systeem was voor in de toekomst. Dan kan ik die videokaart in een later stadium nog wel veranderen.
Maar concreet is jullie mening dat ik beter even kan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Maar concreet is jullie mening dat ik beter even kan wachten?
Ja. Beetje zonde vind ik om een systeem te kopen met een onboard videokaart,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertenze
Bedankt voor de reactie. Wellicht dat ik wat met dat budgetsysteem ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 13:13
AMD 3700+ is toch de singlecore @ 2.4Ghz? In dat geval is het wel een flinke upgrade.Je 7900GTX is ook flink wat sneller dan de 3200 onboard. Je moet wel oppassen dat die pc van Conrad een degelijke voeding heeft. De 7900GTX moet minstens een DEGELIJKE 400W voeding hebben als ik het me goed herinner.

Maar inderdaad zoals brazza zegt, je kan beter even doorsparen. het basissysteem zonder scherm is 150 euro duurder dan Conrad en veel performanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica