Delen over gedeeld internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo allemaal,

Het zit zo:

Sinds kort UPC fibre power internet aangeschaft. Modem in huis, alles bedraad, geen router what so ever ertussen, kortom direct aangesloten op de pc. Nu hebben we sinds kort een laptop en helaas nog geen draadloze router, dus ik dacht: Ik gebruik m'n PDA als draadloos accespoint!

WMWifiRouter op de PDA geinstalleerd, de internet verbinding op de computer gedeeld, PDA aan de pc gehangen d.m.v. usb. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik dan toch een prima draadloze verbinding (tot mijn grote verbazing nog aardig wat bereik ook!).

Nou heel fijn het internet dat was er, maar nu het volgende:

Ik zou graag wat bestanden over willen zetten naar de laptop, d.m.v. filesharing over het netwerk. Nu is zowel de laptop, als de computer ingesteld op "zichtbaar in het netwerk". Alleen kunnen ze elkaar geen van beide terugvinden. Ze bevinden zich in dezelfde werkgroep genaamd: "WORKGROUP". Ook via cmd -> net view, kunnen ze elkaar niet vinden.

Om een beter beeld te geven hier een kleine schets:

Kabelmodem --> PC --> (usb) --> pda --> WMWifiRouter (als adhoc draadloze verbinding) --> Laptop

Op de computer waar de pda aanhangt zijn 2 verbindingen/adapters zichtbaar:

- De standaard netwerkkaart (waar het internet binnenkomt), optie 'internet delen' staat ingeschakeld.
- NSID based device (de pda)

Internet doet het voor de rest prima!

Ik ben inmiddels al een tijd opzoek naar de oplossing (Google), kan het alleen nergens vinden...

"Hoe kan ik bestanden delen tussen de pc en de laptop volgens de hierboven vermelde verbindingsmethode?"

Alvast hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

Herman

FP ProMod
Allereerst handig om te vermelden welke OS je gebruikt. Zowel op de laptop als je computer.

Heb je je netwerk al 'gepingt'? Via opdrachtenprompt => ping 192.168.XXX.XXX (in de ene computer het ip-adres van de andere computer typen)

Mogelijkerwijs kunnen de firewall instellingen een belemmering zijn. Wellicht een verkeerde instelling bij het delen van een netwerk?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

Herman

FP ProMod
Is het inmiddels al gelukt?

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst! :+

[ Voor 45% gewijzigd door Herman op 13-02-2010 10:55 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03-2023
Herman87 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:08:
Allereerst handig om te vermelden welke OS je gebruikt. Zowel op de laptop als je computer.

Heb je je netwerk al 'gepingt'? Via opdrachtenprompt => ping 192.168.XXX.XXX (in de ene computer het ip-adres van de andere computer typen)

Mogelijkerwijs kunnen de firewall instellingen een belemmering zijn. Wellicht een verkeerde instelling bij het delen van een netwerk?
Het gaat om twee computers met Windows 7 erop! Firewalls staan beide uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,

Koen Alberts