Tv kijken op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
Hallo,

Ik heb een vraag betreffende TV kijken op mijn pc monitor. Uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt en o.a. dit topic gevonden TV kijken op computerscherm
echter denk ik niet dat daar nog antwoord op komt, dus vandaar even een "vers" topic.

De situatie
Ik heb een Samsung SyncMaster 2232BW als computermonitor. ( pricewatch: Samsung Syncmaster 2232BW)

Deze heeft, zoals de pricewatch aangeeft, de volgende verbinding: D-Sub (VGA), DVI-D

Op dit moment heb ik een Digitenne abonnement, waarbij de tuner een scart uitgang en een composiet ( rood/geel/wit) uitgang heeft.

De vraag

Is het mogelijk de pc monitor aan te sluiten op de tuner van digitenne, waardoor ik de monitor dus als tv ga gebruiken? Zijn hier speciale converter kabels voor (..nodig) ? ( aangezien beide apparaten verschillende aansluitingen hebben) Uiteraard ben ik opzoek naar betaalbare oplossingen.

Alvast bedankt voor de info

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Scart to Vga

Maar dat had je met wat Googlen ook zelf wel kunnen vinden toch?

Houdt er overigens wel rekening mee dat je nog iets moet verzinnen voor je geluid :). Gezien normaal gesproken je SCART voor geluid zorgt middels de speaker van je TVC. Nu moet je kijken (geen idee of het er op zit) of de digitenne box een TOSLINK/Optical out/Coax out heeft die je op een externe versterker danwel je pc geluidskaart aansluit :)

Overigens is crossposten niet echt iets wat men hier op prijs stelt, hoe goed je het ook bedoeld :)

[ Voor 81% gewijzigd door Notna op 11-02-2010 22:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
Bedankt voor je antwoord,

uiteraard heb ik eerst google gebruikt :) ( ben zelf groot voorstander van eerst googlen, dan vragen) echter las ik zoveel andere en soms tegenstrijdige berichten dat ik het spoort bijster ben geraakt.
iets moet verzinnen voor je geluid :)
lol totaal niet aan gedacht, en dat terwijl de monitor niet eens (ingebouwde) speakers heeft 8)7
of de digitenne box een TOSLINK/Optical out/Coax out heeft die je op een externe versterker danwel je pc geluidskaart aansluit :)
dat zal ik even checken een dezer dagen ( carnaval hier in Limburg he :p lol). Het zal dan iig. een externe versterker gaan worden, aangezien ik het scherm los van de pc wil gaan gebruiken.

Al met al moet ik even kijken wat de kosten/rompslomp van dit alles is. Het heeft geen noodzaak verder, maar een groter tv schermpje was leuk geweest :) ( " waarom koop je dan geen gewone tv?" vraagt men zich af, ja dat kan, maar wil weten of monitor ook te gebruiken is :) )
Overigens is crossposten niet echt iets wat men hier op prijs stelt, hoe goed je het ook bedoeld :)
Mijn excuses :-) mn beweegredenen hiervoor zijn dat het topic naar waar ik gelinkt had, redelijk veroudert is. ( "in de vergetelheid is geraakt" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fender89 in "TV kijken op computerscherm"

Crossposten is hier niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.