TV kijken op computerscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theaumas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 07:00
Beste Tweakers,

Ik wil graag een groter scherm gaan kopen voor mijn computer. Zelf dacht ik aan 24" of 26".
Een vriend van mij heeft de Samsung SyncMaster T240HD, en die kan er ook TV op kijken, door middel van een gewone coax-kabel. Nu vind ik dit wel een interessante optie, alleen zijn er veel goedkopere 24" of 26" modellen te koop, die niet dezelfde aansluitingen hebben als de T240HD.
Mijn vraag is dus of er ook alternatieven zijn? Ook duizelt het mij van de verschillende soorten tuners en aansluitingen. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, wordt dat ontzettend gewaardeerd! :*)

Met vriendelijke groet,

Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Misschien is het makkelijk als je eerst eens beschrijft hoe je nu TV kijkt?

Een coax kabel komt bbij mij niet uit de lucht vallen maar zit gewoon verbonden met m'n kabelaansluiting.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je in de pricewatch 'alle filters' tevoorschijn tovert bij Monitoren dan kan je daar ook het Tuner type invullen/aanvinken, hiermee houdt je alle schermen over waarop je TV kunt kijken.

Verdere eisen zouden naast je minimale afmetingen van 24" of 26" je budget, merk en/of beeldverhouding kunnen zijn. Welk scherm er uit komt rollen kan je dus helemaal zelf bepalen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een scherm zonder tuner kopen maar wel met composiet-ingang. Snor een oude VCR op en gebruik die als tuner. Via SCART/Composiet --> Composiet naar je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De meeste schermen met een composiet ingang hebben óók een tuner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:00:
De meeste schermen met een composiet ingang hebben óók een tuner!
Aantal schermen met DVI-D, VGA en Composiet: 584
Aantal schermen met DVI-D, VGA, Composiet en Analoge tuner: 9
Aantal schermen met DVI-D, VGA, Composiet en DVB-T tuner: 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theaumas
Wiethoofd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 03:26:
Als je in de pricewatch 'alle filters' tevoorschijn tovert bij Monitoren dan kan je daar ook het Tuner type invullen/aanvinken, hiermee houdt je alle schermen over waarop je TV kunt kijken.

Verdere eisen zouden naast je minimale afmetingen van 24" of 26" je budget, merk en/of beeldverhouding kunnen zijn. Welk scherm er uit komt rollen kan je dus helemaal zelf bepalen ;)
Wiethoofd, je hebt gelijk. Deze zaken zijn natuurlijk best belangrijk. Budget is echt hooguit rond de 350. De T260HD is het maximum. Merk is op zich niet zo heel belangrijk, hoewel mijn gevoel gewoon eerder uitgaat naar een gevestigd merk, en over de beeldverhouding ben ik nog niet uit. Weet ook niet wat het handigste is, of waar ik op moet letten.

Ook is het verschil tussen de verschillende tuners mij niet duidelijk. Wat is een analoge tuner, en wat is een DVB-T tuner, en wat is het makkelijkst in mijn situatie? Ik heb hier nul ervaring mee, dus ik zou graag van andere Tweakers willen horen waar ik op moet letten.

Met vriendelijke groet,

Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Theaumas schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:00:
[...]
Ook is het verschil tussen de verschillende tuners mij niet duidelijk. Wat is een analoge tuner, en wat is een DVB-T tuner, en wat is het makkelijkst in mijn situatie? Ik heb hier nul ervaring mee, dus ik zou graag van andere Tweakers willen horen waar ik op moet letten.

Met vriendelijke groet,

Thomas.
Een analoge tuner is gewoon je coax kabel in je tv/monitor stoppen en TV kijken, dit is wel het meest gevoelig voor storingen (denk ik, ik weet niet hoe gevoelig DVB-T is), DVB-T is Digitenne, dus digitale TV via de ether.

Het makkelijkst is dus een analoge tuner, maar daar heb je wel een goed signaal voor nodig, wil je er een beetje van kunnen genieten, DVB-T heb je minder last van een slecht signaal, maar dan zit je wel aan een Digitenne abbonement van 6 euro nogwat vast (je hebt dan wel het voordeel dat je 'draadloos' tv kan kijken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Digitenne kan alleen als de monitor een CAM slot heeft, anders kun je alleen de FTA zenders (Ned1,2,3 en regionaal) ontvangen. De meeste DVB-T tuners zijn hybride en kunnen dus ook analoog kabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Een andere optie is een LCD/Plasma TV kopen met VGA/DVI aansluiting ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Of een tv-kaartje in de pc drukken, zijn er ook al vanaf een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theaumas
Dus ligt het aan mij, of kan ik net zo goed een goedkoper 26" scherm kopen, en een TV-kaartje?
Als dat hetzelfde effect heeft...
Waarom zouden mensen dan voor een duurdere, bijvoorbeeld de T260HD, monitor gaan, als je er ook een TV-kaartje bij kan prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
Theaumas schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:16:
Dus ligt het aan mij, of kan ik net zo goed een goedkoper 26" scherm kopen, en een TV-kaartje?
Als dat hetzelfde effect heeft...
Waarom zouden mensen dan voor een duurdere, bijvoorbeeld de T260HD, monitor gaan, als je er ook een TV-kaartje bij kan prikken?
Omdat je dan je computer niet aan hoeft te hebben als je tv kijkt.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:26
En omdat het beeld via een TV-kaartje vaak niet je-van-het is. Maar inderdaad ook omdat je dan je computer uit kunt laten en het minder omslachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
RolfLobker schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:54:
[...]

Aantal schermen met DVI-D, VGA en Composiet: 584
Aantal schermen met DVI-D, VGA, Composiet en Analoge tuner: 9
Aantal schermen met DVI-D, VGA, Composiet en DVB-T tuner: 18
Ik heb net even op de bovenste resultaten zitten zoeken in de PW, maar dan kom ik uit op monitors met tuner, met HDMI, zonder DVI-D en soms alleen maar met een VGA aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the___butcher schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34:
En omdat het beeld via een TV-kaartje vaak niet je-van-het is. Maar inderdaad ook omdat je dan je computer uit kunt laten en het minder omslachtig is.
Ja dit vraag ik me dus af. Is de tuner in dit soort monitoren beter dan een gemiddelde TV-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:10:
[...]

Ik heb net even op de bovenste resultaten zitten zoeken in de PW, maar dan kom ik uit op monitors met tuner, met HDMI, zonder DVI-D en soms alleen maar met een VGA aansluiting...
Dan klopt er iets niet in de PW want ik heb expliciet gefilterd op de genoemde criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:13
Om niet meteen een nieuw topic te openen, heb ik ook een vraag.

Ik heb een Samsung SyncMaster 2232BW als computermonitor. ( pricewatch: Samsung Syncmaster 2232BW )

Deze heeft, zoals de pricewatch aangeeft, de volgende verbinding: D-Sub (VGA), DVI-D

Op dit moment heb ik een Digitenne abonnement, waarbij de tuner een scart uitgang en een composiet ( rood/geel/wit) uitgang heeft.

De vraag

Is het mogelijk de pc monitor aan te sluiten op de tuner van digitenne, waardoor ik de monitor dus als tv ga gebruiken? Zijn hier speciale converter kabels voor? ( aangezien beide apparaten verschillende aansluitingen hebben) Uiteraard ben ik opzoek naar betaalbare oplossingen.

Alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier zijn meer dan genoeg topics over te vinden, en de meesten daarvan zijn beter dan deze...

Tip: trek de vraag wat abstracter.

"TV" kan veel zijn, "monitor" kan veel ingangen hebben.

Ga op zoek naar wat de mogelijkheid is om RGB, S-Video of Composite signalen te converteren naar VGA of DVI-D. Dan wordt het een stuk duidelijker (antwoord: niet zonder extra hardware)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 12-02-2010 01:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.