• AHulsker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08 00:55
Goedenavond iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw beeldscherm om zowel mijn Mac mini als mijn laptop op aan te kunnen sluiten. Het gaat mij vooral om meer werkruimte en groter beeld ten opzichte van mijn huidige opstelling (HP8510W 15,4 inch @ 1680x1050 + Samsung 740BF @ 1280x1024). Het gebruik is vooral internet/documenten en af en toe een spelletje.

Qua formaat ben ik op zoek naar 23 of 24 inch met een minimale resolutie van 1920x1080, 1920x1200 of 2048x1152. Omdat ik zowel mijn Mac mini als laptop tegelijk aan wil sluiten (VGA/DVI voor beiden mogelijk, laptop eventueel HDMI) moet er makkelijk te wisselen zijn tussen 2 ingangen (en deze dus ook hebben). Budget ligt op maximaal 250euro.

Zelf ben ik 2 monitoren tegengekomen die in mijn ogen een goede kwaliteit/feature/prijsverhouding bieden. Dit zijn de Dell SP2309W en de Samsung 2343BW. Graag zou ik jullie ervaringen met deze schermen of eventuele alternatieven graag willen lezen.

mvg, AHulsker

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
deze lijkt me wel wat voor je,
hij heeft een vga, dvi, en hdmi aansluiting dus zal prima werken met zowel je laptop als je mac ;)

Mijn Spec's

• AHulsker
Deze was ik zelf ook al tegengekomen. Echter heeft het scherm speakers welke ik niet ga gebruiken, en is het prijsverschil met de 2343BW te klein (deze is zelfs goedkoper) om dan niet voor de monitor met hogere resolutie en verstelling in hoogte te kiezen.

Verwijderd

Ik heb zelf sinds enkele weken de Dell monitor. Als je hier vragen over hebt kun je ze stellen, maar ik kan hem helaas niet vergelijken met de Samsung monitor omdat ik dit niet heb.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46

Tys

Ik heb zelf een Dell ST2410, vrij goedkoop maar ik vind het zelf een zeer goed scherm. Ik heb hem een maand geleden gekocht incl. verzending en 3 jaar garantie voor slechts 180,- (aanbieding), inmiddels is de prijs iets omhoog gegaan, maar toch nog goedkoop. :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

• AHulsker
@porthofax

Wat waren voor jou de specifieke redenen om voor de Dell te kiezen? En heb je zelf ook andere monitoren vergeleken toen je zelf op zoek was? Verder ben ik benieuwd naar je ervaringen met het scherm zelf (glossy, formaat van de letters etc.)

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Tyson schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:59:
Ik heb zelf een Dell ST2410, vrij goedkoop maar ik vind het zelf een zeer goed scherm. Ik heb hem een maand geleden gekocht incl. verzending en 3 jaar garantie voor slechts 180,- (aanbieding), inmiddels is de prijs iets omhoog gegaan, maar toch nog goedkoop. :)
Helemaal mee eens, zie ook:
productreview: Dell ST2410 review door AlexV

Ik had hem voor 185 euro, nogsteeds een leuke aanbieding. 4Launch heeft hem nogsteeds voor 187 euro.

Verwijderd

Ik had gekeken in een aantal winkels bij bijvoorbeeld Samsung, LG. Ook LED schermen.
Heb het idee dat ik nog even moet wachten met de aanschaf van een LED scherm.
Ook wilde ik perse mijn scherm ophangen, waardoor er al een hoop beeldschermen af waren gevallen.

Ik koos uiteindelijk ook voor de Dell vanwege goede recensies (cnet oa) en de aansluitingingen.
Ik had sowieso nog een usb hub nodig omdat ik hem op mijn macbook aansluit.
Verder zie ik de mic+webcam als een leuke extra, omdat ik mijn laptop nu gesloten kan houden.

Ik had een foto gemaakt, maar dit is met een slechte camera en van mijn gehele setup:
Voor en na.

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over het scherm, maar kan hem niet goed vergelijken met anderen voor je.
Ik vind mijn beeld een stuk mooier dan mijn broertje zijn Samsung 2433BW, maar dit kan ook door de instellingen komen..
Als je in de buurt van Apeldoorn woont ben je welkom om te komen kijken, mocht je twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHulsker
Hoe is voor jou de ervaring met het glossy scherm en de resolutie die groter is dan FullHD? Ik neem aan dat ej dan films moet upscalen, of dat je zwarte balken krijgt zowel boven/onder als links en rechts. Overigens denk ik dat voor mij de keuze gaat vallen op de SP2309W of de ST2410, met een voorkeur voor de eerste. De vele aansluitmogelijkheden (HDMI voor de toekomst) zijn hier toch een voordeel denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door AHulsker op 12-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met het glossy scherm zijn goed, net als bij mijn glossy mbp scherm.
Maar ik kijk er dan ook films op, speel games ipv fotografie en dergelijke (hoewel ik de opleiding mediavormgeving doe, hehe).
Ik werk dan natuurlijk ook niet in een kamer met direct licht achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHulsker
Hoe zit dit met upscalen (films van fullhd worden gestretched, of heb je zwarte balken?). Ook lees ik in verschillende reviews dat de kijkhoek tegenvalt.

Het enige waar ik nu nog over twijfel is het grote prijsverschil voor een hogere resolutie en wat extra's.

[ Voor 8% gewijzigd door AHulsker op 12-02-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Ik heb zelf de samsung 2243bw, dus enigszins vergelijkbaar indien ze alleen de grootte hebben aangepast. Mooi helder scherm met een flinke lichtopbrengst die gelukkig naar beneden gebracht kan worden voor desktop werk. Voor gamen is dit echter ideaal.
Dit is mijn eerste lcd, dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHulsker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Hoe zit dit met upscalen (films van fullhd worden gestretched, of heb je zwarte balken?). Ook lees ik in verschillende reviews dat de kijkhoek tegenvalt.

Het enige waar ik nu nog over twijfel is het grote prijsverschil voor een hogere resolutie en wat extra's.
Ik kijk er regelmatig HD films op en hier komen dan wel zwarte balken boven en onder. Het is tenslotte een 16:9 scherm (met alleen een iets hogere resolutie). Deze resolutie kan ik wel zeer waarderen. Als ik bijvoorbeeld aan school zit en meerdere schermpjes open heb staan, makkelijk naast elkaar en toch nog lekker groot!

Maar goed, vergeet niet waarom ik (naast alle goede reviews en ervaringen) uiteindelijk juist voor deze monitor heb gekozen: 4x usb+webcam/microfoon zodat ik mijn laptop dicht kan houden. Als het veel scheelt en je hebt dit niet nodig kan je het geld lekker ergens anders in stoppen!

Succes met de beslissing, als er nog iets is hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
pricewatch: Acer S243HLbmii

deze lijkt mij erg leuk, zou hem graag willen hebben
Heeft 2x hdmi en vga en edge-lit, full HD

[ Voor 12% gewijzigd door Roobje op 12-02-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

En de pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW dan?
Past binnen budget.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
1920x1200 of 2048x1152 had voor mij de voorkeur omdat ik dan wat meer werkruimte had. Ik heb zelf een Samsung 2493HM deze is niet meer te krijgen volgens mij en is in iig duurder. Maar over het glossy scherm kan ik wel wat zeggen, ik vind dit zelf erg mooi geeft de kleuren een soort van wat levendiger weer, en de resolutie van 1920 x 1200 vind ik perfect op een 24 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

1920*1200 heeft voor mij de voorkeur. Scheelt een hoop gescroll met 1920*1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:58

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik weet dat het een beetje buiten je budget is, maar ik stond een aantal weken terug voor dezelfde keuze met +- 't zelfde budget als jou en ik heb uiteindelijk voor deze gekozen: NEC EA231WMi omwille van het e-ips paneel en de toch redelijke prijs. Kan je helaas nog geen review geven want de mijne is nog niet aangekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arc.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 15:01
Ik zou voor deze gaan:

Dell ST2410

Is wel 1920x1080, maar de Dell-monitoren zijn wel fijn! Ik heb zelf de S2409W, één model ouder, en ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHulsker
Bedankt voor alle reacties tot nu. Ik heb de Samsung P2450H besteld. Dit wegens de gunstige prijs, alle aansluitmogelijkheden en eerdere ervaringen met Samsung (730BF en 740BF). Het scherm zal over een paar dagen binnenkomen, en ik zal dan ook na een tijdje gebruiken proberen een review te posten bij het artikel om iets terug te doen voor jullie reacties.

mvg, AHulsker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb ook sinds een maand de p2450h alleen ik krijg maar geen mooi scherp beeld het blijft wazig wat ik ook probeer vga kabel, hdmi kabel ik snap er niks van iemand die me kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Nu online
Waarschijnlijk staat HDMI Overscan aan, dit moet je even uitzetten in CCC, dan zal het goed zijn. Tenminste, als je probleem is dat er zwarte balken rondom het beeld zitten waardoor het niet scherp is. Verder zijn de specs van je pc ook nog handig en is het misschien makkelijk een nieuw topic te starten hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
heb al vaker een topic gestart waar kan ik dat het best doen
ik speel er alleen mee met mijn xbox
als ik me pc erop aansluit wil denk niks zegge het is nogal een oudje 5 a 6 jaar oud

heb gewoon vol beeld alleen het is wazig het mooie beeld is er wel alleen zo wazig heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Zolang je videokaart de juiste resolutie van je monitor aankan (instellen onder display properties in windows) zou het beeld ook met een oude pc gewoon scherp moeten zijn. Hooguit zou het kunnen dat je oude pc geen hdmi/dvi aankan, wat inderdaad wel iets in kwaliteit kan schelen.

Let dus op die resolutie, als de output van je pc/xbox niet overeenkomt met de native resolutie van het scherm en het scherm geeft het toch fullscreen weer (i.p.v. met zwarte balken) dan wordt het beeld inderdaad wazig omdat er geinterpoleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
ga dit topic even volgen. ben zelf ook op zoek naar zelfde als TS

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Samsung 2443BW, prima beeld, zowel gewoon desktop werk, gamen als video kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Nu online
rmcruiser
Het lijkt me handiger als je een nieuw topic opent hierover, aangezien dit topic eigenlijk ergens anders over gaat ;). Daarbij wordt topic kaping niet gewaardeerd.

Maar om op je probleem terug te komen: welke grafische kaart gebruik je en wat zijn de rest van de specs van je pc? Ik denk dat er of iets niet ondersteund wordt of je de verkeerde resolutie hebt of dat HDMI overscan nog aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Ik heb zelf inderdaad ook een 2443BW, bevalt erg goed. Met de goede voet ook nog verstelbaar in hoogte en kantelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de tweede keer waar ken ik dat topic het beste neer zetten want ik heb dat al 2 kleer gedaan en er word niet op gereageert en die specs van me pc die boeien echt niet het gaat om de xbox wat niet mooi scherp beeld geeft waar ik me aan stoor

graag wil ik een link waar ik een mijn topic kwijt kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:26:
voor de tweede keer waar ken ik dat topic het beste neer zetten want ik heb dat al 2 kleer gedaan en er word niet op gereageert en die specs van me pc die boeien echt niet het gaat om de xbox wat niet mooi scherp beeld geeft waar ik me aan stoor

Aangezien het hier om de monitor gaat die het probleem is moet je topic in Videokaarten & Beelschermen (VB). Voorzie je topic van een goede titel en een nette TS, dan zijn mensen eerder geneigd je te helpen. Verschaf ook alle informatie etc, dat maakt het voor ons makkelijker. Daarbij worden leestekens hier op GoT ook gewaardeerd, net als internpunctie, spelling en hoofdlettergebruik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
.Sjoerd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:56:
ga dit topic even volgen. ben zelf ook op zoek naar zelfde als TS
Let op, het topic is vrij oud en de TS heeft zijn keuze al gemaakt.
Tsja, misschien moet je iets meer informatie in je vraag zetten om mensen te helpen je vraag te beantwoorden. Een aantal tips:
- Lees de manual van je scherm, daarin staan vaak de opties die je kunt aanpassen. Welke hiervan heb je al geprobeerd?
- Zoek eens de native resolutie van je monitor op en zet deze in je post;
- Zet de resolutie van de xbox daarnaast (vast standaard, maar niet iedereen weet dit misschien direct).
Begin eens met de titels van de fora te lezen. Kijk vervolgens eens in de stickies van een forum dat bij je vraag past (VB Beleid).

[ Voor 17% gewijzigd door mtsr op 10-04-2010 17:03 ]

Pagina: 1