Dan krijg je 1 partitie (eenvoudig volume) van 10 of 6gb, maar het probleem is dat ik deze niet kan uitbreiden met de andere en ik heb eigenlijk wel een nieuwe partitie van minimaal 16gb nodig.
Dat zou best wel balen zijn aangezien ik alles op C:/ graag wil bewaren, maar het lijkt er inderdaad wel op.Rupie schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:59:
Volgens mij ben je afhankelijk van de volgorde. Als partitie 3 tussen partitie 2 en 4 inzit lukt het je volgens mij niet om van 2 en 4 samen 1 partitie te maken. Weet het niet helemaal zeker hoor, maar volgens mij kan dat gewoon niet.
Je kan alles ook wel bewaren, wellicht dat het een optie is om een image te maken van de C: partitie, vervolgens partitie 2, 3 en 4 verwijderen en partitie 2 aanmaken van exact dezelfde grote als C: nu heeft. Dan de image daar op terugzetten en van het overige gedeelte partitie 3 maken. beetje omslachtig misschien maar wellicht het proberen waard
Zou kunnen, zal eerst is even wat gaan opruimen binnen mijn pc om het aantal GB's van de C wat omlaag te drukken.
Zoals Rupie al zegt is de beste optie, tenzij je windows opnieuw wil installeren... Je kan overigens ook gewoon alles kopieren van je c schijf(inclusief alle verborgen en systeembestanden) naar een andere locatie, een image heeft als nadeel dat exact dezelfde grote nodig hebt...
Maak in ieder geval even een backup van je belangrijke data
Maak in ieder geval even een backup van je belangrijke data
Verwijderd
Of je zoekt even uit hoe je een WinPE USB boot stick maakt, trekt met imagex (die je er wel zelf in moet bakken, zit er niet standaard in) een image, configt je disk met behulp van diskpart en zet wim file die je met imagex hebt gemaakt terug. Hoef je niet dezelfde grootte schijf te hebben. Daarna moet je echter wel met je installatie disc van windows de repair optie in, hier de command prompt openen en het volgende uitvoeren: bootrec /rebuildbcd
Succes
Succes
Ik heb nu best wel een serieus probleem, ik was bezig met het verplaatsen van de C:/ partitie zodat alle vrije plekken bij elkaar stonden. Tijdens dit verplaatsen is mijn laptop in standby gegaan en nu start windows niet meer op (vandaar ook dat ik nu pas reageer, ik zat namelijk op wintersport en had alleen mijn laptop die het dus niet meer deed). Bij het opstarten vraagt hij om de herstel cd, die heb ik erin gedaan en als ik hem nu vanaf de herstel cd laat booten kan ik niet windows terugkrijgen zoals het was (dus met alle bestanden, wat eigenlijk wel nodig is). Heeft er iemand hier nog een oplossing voor?
Inderdaad ja.sandr schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:04:
Ik heb nu best wel een serieus probleem
Hopelijk heb je zoals aangeraden een goeie backup want waarschijnlijk heb je je disk nu grondig gescrambled.
Je kan proberen om met wat datarecovery tools zoals in Opslagmedia & I/O Controllers en met name Thematopic: Datarecovery de boel te herstellen naar vóór je vakantie.
Voor de goede orde: NOOIT op de batterij dit soort acties uitvoeren, ALTIJD op netaansluiting en zorg dat je standby/hibernate tijdelijk hebt uitgeschakeld.
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 20-02-2010 11:39 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1