kbloem schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:13:
Nu lees ik in deze een voorgaande topics een aantal zaken over de garantie. Heel veel "volgens mij" en "waarschijnlijk" verloopt je garantie. Nu heb ik daar toch de volgende conclusie uit kunnen halen. Als je een originele ROM van HTC wilt installeren zul je een HSPL uit moeten voeren. Het is in deze dan niet de ROM maar de HSPL die er voor zorgt dat Vodafone je toestel uit de garantie gooit. HTC zou dus nog wel fabrieksgarantie garanderen?
Daarnaast lees ik op XDA dat er nu een SSPL flash mogelijkheid is waarmee je garantie niet vervalt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit in het zelfde schuitje als jij. Heb nu al 2 maanden mijn Vodafone branded HTC HD2 en ik zit nog steeds te twijfelen wat te doen.
Voor zover ik weet is het WEL de Rom (anders dan van Vodafone) waardoor je garantie vervalt, en uiteraard is dat een direct gevolg van het feit dat je HSPL er op hebt gezet, maar je mag gewoon GEEN andere Rom op je toestel zetten dan een door Vodafone geleverde, ook al is hij officieel van HTC. WANT je hoeft niet per se HSPL te gebruiken om een andere Rom er op te zetten en TOCH vervalt je garantie met een andere Rom.
Volgens mij krijg je GEEN garantie van HTC als je er HSPL op zet, als je het op een andere manier doet (goldcard of zo, ik weet niet precies hoe dat werkt) dan behoudt je volgens mij wel je garantie nog, MITS je een officiele HTC Rom er op hebt staan.
Over die SSPL mogelijkheid waardoor je garantie niet vervalt heb ik niet gehoord, heb je misschien een linkje daarvan?? En kan je mij misschien op de hoogte houden met je ontwikkelingen?? Want ik zit steeds meer te twijfelen om HSPL er op te zetten, want ik wil echt andere Roms proberen.
Heb gister zitten kloten met cookies hometab maar dat is niet helemaal gelukt zoals ik het zou willen (icm Elegance Theme werkt het sowieso niet bij mij).
Nou heb ik nog 1 vraag trouwens: hoe kan je programma's echt HARD uninstallen, ik bedoel: als je ze niet meer kan verwijderen via je toepassing -> programma's verwijderen (ik krijg wel eens de melding dat er een fout is opgetreden bij het verwijderen en dat ze alleen uit de lijst kunnen worden verwijderd, maar dus nog wel ERGENS op mijn HTC staan). Dit is echt 1 supergroot nadeel van Windows in mijn ogen, dat er altijd 'restjes' blijven ook al heb je het programma verwijderd. Maar ik vroeg mij dus af of iemand een programma weet waarmee je die restjes kan opsporen en verwijderen?