Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
glennvho schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:13:
[...]

Nee niet alle problemen zijn verholpen.

En ja met myphone kun je alles mooi terug zetten op een nieuwe rom, heb het zelf ook gedaan. ;)
Beste HD2'ers,

vraagje over bovenstaande, het backuppen!!

Ik wil voor het eerst een romupdate gaan uitvoeren, dus ben even druk aan het backuppen geslagen.
Ik synchroniseer met Windows Mobile en ik heb gebackupt via My Phone.

Nu heb ik een paar vraagjes:
  • Heb ik nu voldoende gebackupt om na de rom update alles terug te zetten?
  • Ik kan me niet voorstellen dat de data ook van je Micro SD kaartje verwijdert zal zijn. Kan iemand dat bevestigen?
  • Is na de romupdate echt alle data en instellingen van je telefoon af?
  • Als ook instellingen weg zijn na de update, krijg je die ook terug met de backup?
  • Moet ik bij het terugzetten van de backup nog wat instellen? Dat die maar één kant op moet synchroniseren bijv?
Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:23:
[...]

Lees aub het probleem ff goed, de beplde tijden vallen wel iin te stellen.
Maar wanneer de eerste tijd is ingestelt wordt het niet opgeslagen.
Precies mate.....same problem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Hebben jullie dat ook na de ROM update 1.66:
Ik gebruik Facebook (v1.1.0.14) en nadat ik Facebook heb geopend staan die foto's ook in HTC Album...

Nu weet ik niet helemaal zeker of het aan de nieuwe Facebook versie ligt, of aan de nieuwe ROM.
Iemand die het ook heeft gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Novadecasa schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:23:
[...]

Lees aub het probleem ff goed, de beplde tijden vallen wel iin te stellen.
Maar wanneer de eerste tijd is ingestelt wordt het niet opgeslagen.
Sorry, ik type het in, dan blijft het wel staan. Ik had dus geen probleem en het werkt 100% bij mij.

Maar ik zie dat als je het via het HTC instel dingetje doet dat ie dan gelijk exit en niks saved idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Rodink schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Beste HD2'ers,

vraagje over bovenstaande, het backuppen!!

Ik wil voor het eerst een romupdate gaan uitvoeren, dus ben even druk aan het backuppen geslagen.
Ik synchroniseer met Windows Mobile en ik heb gebackupt via My Phone.

Nu heb ik een paar vraagjes:
  • Heb ik nu voldoende gebackupt om na de rom update alles terug te zetten?
  • Ik kan me niet voorstellen dat de data ook van je Micro SD kaartje verwijdert zal zijn. Kan iemand dat bevestigen?
  • Is na de romupdate echt alle data en instellingen van je telefoon af?
  • Als ook instellingen weg zijn na de update, krijg je die ook terug met de backup?
  • Moet ik bij het terugzetten van de backup nog wat instellen? Dat die maar één kant op moet synchroniseren bijv?
Alvast bedankt voor de reacties.
Je kan al je messages (SMS, e-mail, call logs, en afspraken) backuppen via PIM Backup. Ik weet zo niet direct wat MyPhone nou wel of niet meeneemt. PIM Backup voldoet voor mij prima; het gaat me vooral om SMS en de call logs. Ik synchroniseer m'n contactpersonen en agenda met Outlook.

Alles gaat naar default met een ROM update, ook instellingen en ook je data en programma's op het telefoongeheugen. De enige uitzondering is dat met je MicroSD niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
tex5 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:15:
[...]

Sorry, ik type het in, dan blijft het wel staan. Ik had dus geen probleem en het werkt 100% bij mij.

Maar ik zie dat als je het via het HTC instel dingetje doet dat ie dan gelijk exit en niks saved idd.
Hoe stel jij het in dan zonder dat je het HTC instel scherm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond is voor het eerst mijn HD2 gecrasht (tijdens een streaming bekijken). Ik heb nog een branded vodafone 1.44 rom en hoop echt dat vodafone een beetje opschiet met het ontwikkelen van een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Novadecasa schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Selecteer uur en minuten cijfertjes ipv. op het naar beneden pijltje rechts van de vakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je die bewegende achtergrond van de Nexus one of uit de Touchxperience interface op je HD2 kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Na de update van de ROM kan ik geen eigen geluiden meer selecteren voor bijvoorbeeld nieuwe berichten.
Is dit in de laatste ROM-update veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
edtbonep schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:57:
Na de update van de ROM kan ik geen eigen geluiden meer selecteren voor bijvoorbeeld nieuwe berichten.
Het duurt ff maar bij de lijst met geluiden komen alle custom sounds na tijdje te staan. Denk dat ie ff moet zoeken ofzo, hij zoekt ook op de SD card zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
edtbonep schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:57:
Ik heb er ook geen problemen mee. Ik kon het trouwens wel gelijk instellen.
Wellicht toch (nog) een hard reset overwegen als hij het na een nachtje slapen nog steeds niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Ik word er gek van, wie kan me helpen: Op deHD2 kun je bij ActiveSync (startmenu, Extra, ActiveSync) de server instellen. Eerst serveradres en in het volgende scherm gebruikersnaam, ww en domein. Bij mij zijn gebruikersnaam en domein grijs waardoor ik ze niet kan wijzigen. Hoe krijg ik deze velden weer open? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik weet dat dit al eens voorbij is gekomen, maar ik kan het antwoord nergens terug vinden (ook niet op XDA) : Sinds ik 1.66 heb geinstalleerd wordt automatisch het laatste SMSje geselecteerd, heel leuk natuurlijk, maar niet wanneer je 300 smsjes in de conversatie hebt staan en die selectie dus pas gebeurd wanneer je druk aan het typen bent.

Weet iemand een oplossing om dit uit te zetten??

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik zoek nu al een tijdje, maar ook ik kan het niet vinden: hoe kan ik de snelkoppelingen op de Home pagina (let wel: niet op de Start pagina) herordenen zonder daarvoor een tweak te gebruiken? Ik zie op XDA wel een tweak van Co0kie waarmee het schijnt te kunnen, maar daar hebben ook nogal wat mensen problemen mee. Ik kan links wel verwijderen en toevoegen, maar verplaatsen (zoals dat op de Start pagina wel kan) is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Versie 1.5.4 werkt anders prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 13:26
Ik zie anders nog redelijk wat problemen genoemd worden in die thread, bijv. dat afspraken niet meer ge-update worden. Ik kan natuurlijk installeren, uitproberen, en eventueel weer verwijderen, maar ik vroeg me af of dit niet met de stock ROM mogelijk was. Lijkt me nogal een omissie als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik ben erg benieuwd naar welke custom rom's jullie gebruiken. Ik draai nu zelf Dutty 1.8, maar wil graag WM versie 6.5.5 proberen. Zag dat Artemis (v3.5) en Laurentius (v1.2) deze versies inmiddels gebruiken. Zag (ik dacht hier) een mooi filmpje voorbij komen van een HD2 met de Artemis Rom, alles heel soepel. Zijn er mensen die al wat hebben gestoeid met 1 van deze ROM's?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
glennvho schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:54:
Mijn music player in sense werkt behoorlijk traag vind ik. Heb er zojuist even een filmpje van gemaakt zodat mijn probleem wat duidelijker overkomt:

[video]

Zoals je kunt zien en horen begint het liedje wel onmiddellijk te spelen als ik het aanklik maar het beeld komt een beetje achter, behoorlijk irritant als je het mij vraagt. :(

Ik heb er ongeveer een kleine 1000 liedjes opstaan, heb ze eropgezet met wmp en alle liedjes staan in aparte mapjes per artiest. Dit had ik ook gevonden op xda, dat het daardoor sneller zou werken dan gewoon alles in een grote map te gooien.
Verder heb ik de tags ook allemaal geconverteerd met mp3tag, maar ook dit helpt niet. :(

Dit vind ik dus wel niet zo leuk aan mijn hd2 want ik luister nog redelijk veel muziek ermee. En voor zo een snel toestel zou je toch verwachten dat hij zoiets simpels als muziek afspelen probleemloos kan, toch? Het zijn excact dezelfde liedjes als ik op mijn nokia 5800 had staan en daar ging alles in een oogwenk. En de hd2 is toch veel sneller dan de nokia, niet. ;)

Edit: Ik draai de laatste rom 1.66 maar op de 1.48 was dit ook juist hetzelfde.
Iemand? :?

En verder heb ik nog een probleempje. Op xda heb ik wat performance tips gevonden voor de hd2. Hiervoor moet je natuurlijk in het registry duiken. Allemaal geen probleem natuurlijk maar als ik een waarde probeer te veranderen in HKLM/Software/... of HKLM/System/... dan krijg ik altijd een foutmelding dat ik er geen toestemming voor heb.
Ik gebruik Mobile registry editor via active sync.
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
Hier ook een tevreden gebruiker van Co0kie's HomeTab 1.5.4. Een uiterst goeie toevoeging voor Sense, naar mijn mening.
glennvho schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:22:
[...]

Iemand? :?

En verder heb ik nog een probleempje. Op xda heb ik wat performance tips gevonden voor de hd2. Hiervoor moet je natuurlijk in het registry duiken. Allemaal geen probleem natuurlijk maar als ik een waarde probeer te veranderen in HKLM/Software/... of HKLM/System/... dan krijg ik altijd een foutmelding dat ik er geen toestemming voor heb.
Ik gebruik Mobile registry editor via active sync.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Mobile Registry Editor deed bij mij ook raar, heb toen CeRegEdit gedownload en die werkt echt als een tierelier. Probeer die eens zou ik zeggen!

[ Voor 59% gewijzigd door Mnix91 op 13-02-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

De batterij houd het bij mij erg lang vol. Ik heb hem nu in totaal 3x opgeladen, en de laatste keer dat ik hem van de lader haalde was gisterochtend. Ik pak hem op verschillende momenten van de dag om ff te klooien, foto's te maken of andere dingen. Ik heb er ook al verschillende keren muziek mee geluisterd via mijn bluetooth headset en later heb ik de losse koptelefoon er even bij gepakt.
Het makkelijke daarvan is dat ik niet hoef te pairen met mijn bluetooth apparaat, en dat ik de FM-antenne kan gebruiken om muziek te luisteren.
Nu is het punt dat die dopjes gewoon niet lekker in mijn oor passen. Ik heb Sennheiser in-ear dopjes van rond de 100 euro en dat klinkt zoveel beter dan die HTC dopjes. Maar daar zit natuurlijk de bediening niet op :(

Daarom ben ik maar even aan het knutselen gegaan.
De bedoeling is om de oordopjes er af te knippen en een aansluiting te maken voor mijn eigen oortjes.

Hier het recept:
3,5mm jack socket voor aan een snoertje
Korrel 1000 schuurpapier
Lijmpistool
Soldeerbout, soldeertin en S39
Schaar
Vaste hand

Afbeeldingslocatie: http://i974.photobucket.com/albums/ae227/waarbennewemeebezig/HTC%20HD2/IMAG0014.jpg
Soldeerapparatuur en multimeter.

Afbeeldingslocatie: http://i974.photobucket.com/albums/ae227/waarbennewemeebezig/HTC%20HD2/IMAG0012.jpg
Ik wist nog niet wat voor draad ik ging aantreffen in de koptelefoon. Meestal zit koptelefoondraad goed ingepakt, en is per kern geïsoleerd, maar de draadjes leken mij daar te dun voor. Eerst even dicht bij de oortjes afgeknipt en toen gekeken wat ik zag.
De draadjes zijn flinterdun en niet geïsoleerd van elkaar, ze zijn gekleurd, dat is de enige isolatie.
Dit soort draad is moeilijk te solderen omdat je de isolatie niet kan verwijderen door het er af te schuiven of te snijden. Daarvoor is het schuurpapier bedoelt.

Goed, solderen was al een tijd geleden voor me dus eerst maar even geoefend met de lange draden die er nog uit staken. Schuurpapier (ter grootte van een postzegel) hield ik met rechts vast. Pak een van de twee kernen en leg het uiteinde op het schuurpapier. Leg er een vinger op, en duw de kern tegen het schuurpapier. Trek dan het draad tussen je vinger en het schuurpapier vandaan. Nadat je deze beweging een aantal malen hebt gedaan is de isolatie van de kern een beetje weggeschuurd. Ik draaide de draad ook af en toe om om beide kanten schoon te krijgen. Ga niet te lang door want je houd geen draad meer over :P

Dit herhaalde ik voor de andere 3 draadkernen. Vervolgens een beetje s39 op de uiteinden gesmeerd, en de soldeerbout aangezet. Vervolgens smolt ik een stukje tin aan de soldeerbout, en vertinde daarmee de uiteinden van de draadjes. Nu dit was gelukt wist ik dat het ging lukken, en ik knipte de lange draden korter, zo kort dat de huls van de stekker met gemak over de draad kon terwijl ik voldoende ruimte over had om de stekker er aan te solderen.

Afbeeldingslocatie: http://i974.photobucket.com/albums/ae227/waarbennewemeebezig/HTC%20HD2/IMAG0013.jpg
De betreffende connector.
Belangrijk is dat je de connector ook even voorbehandelt, zodat je zeker weet dat het soldeertin gaat hechten.
Hiervoor moet je de oogjes waar straks de draden doorheen gaan even met korrel 1000 lichtjes opschuren totdat er krasjes in staan. Door deze krasjes vergroot je de oppervlakte van het materiaal waar het tin aan kan hechten. Een druppeltje s39 op elk deeltje en dan proberen met zo min mogelijk tin even de aansluitingen te vertinnen. Als overal een licht laagje tin op licht weet je zeker dat het straks gaat hechten.

Zoals je op de eerste foto ziet heb ik ook even de multimeter erbij gepakt om de draden door te kunnen meten, je moet natuurlijk wel weten welke kleur er op welke pin moet.
Allebei de draadjes die uit je HTC afstandsbedieninkje komen bevatten een gelige kern. Dat is de min. Ik heb die van mij tegen elkaar aangelegd en toen vertint. Dan zijn er nog twee kernen, rood en groen. Die zijn voor resp. rechts en links.

De lange pool die uit de connector komt is de minpool. Daar heb ik dus mijn twee versmolten minpolen doorheen gedaan en toen afgeknipt op de juiste lengte. Met een inimini beetje extra soldeertin heb ik deze aan de connector gesoldeerd. Toen hetzelfde verhaal voor de andere twee polen. Hierbij heb ik niet gelet op links of rechts want dat maakt me geen reet uit.

Let er goed op dat de geschuurde stukjes niet tegen elkaar aan komen. Bij mij heb ik dit opglost door ze uit elkaar te houden en er een druppeltje lijm uit het lijmpistool tussen te droppen. Nadat ik alles gesoldeerd had heb ik over al het soldeertin nog een beetje lijm gespoten, en in de huls van de connector ook nog wat voordat ik de binnenkant er weer in schoof. Zo krijg je wat extra stevigheid. Je kunt geen auto ophangen aan het draadje maar het is beter dan niets.

Afbeeldingslocatie: http://i974.photobucket.com/albums/ae227/waarbennewemeebezig/HTC%20HD2/IMAG0015.jpg
Klaar! Nu kan ik mijn goede oordopjes (of welke ik dan ook wil) gebruiken maar ook mijn media player bedienen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
Toemaar, je bent weer lekker bezig geweest.
Ik denk dat ik mijn HTC bedieninkje hier ook maar voor ga opofferen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Mnix91 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:02:
[...]

Toemaar, je bent weer lekker bezig geweest.
Ik denk dat ik mijn HTC bedieninkje hier ook maar voor ga opofferen :+
Probeer het niet met de snijbrander van je pa, beunhaas ;) Anders doe ik het wel een keer voor je, het is echt een gepriegel.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=188904
Dan zoek ik wel liever zoiets, wat goedkopere versie. Alleen krijg je wel een lange kabel, maar goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik kan na de ROM update niet meer vinden welke progjes e.d. nog op de achtergrond lopen.
Is dat veranderd of ben ik kippig???

Voor alle zekerheid wilde ik ook de sms-fix na de ROM update weer opnieuw installeren, maar ik kreeg een weigering.
Betekent dit dat de fix reeds in de update zit?

[ Voor 40% gewijzigd door edtbonep op 13-02-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:46:
[...]

http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=188904
Dan zoek ik wel liever zoiets, wat goedkopere versie. Alleen krijg je wel een lange kabel, maar goed :p
Goedkoper? Ik was in totaal €2,50 kwijt.... Bovendien zitten op dat artikel waarvan jij een link geeft geen knoppen voor de media player.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Monda schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:43:
Ik ben erg benieuwd naar welke custom rom's jullie gebruiken. Ik draai nu zelf Dutty 1.8, maar wil graag WM versie 6.5.5 proberen. Zag dat Artemis (v3.5) en Laurentius (v1.2) deze versies inmiddels gebruiken. Zag (ik dacht hier) een mooi filmpje voorbij komen van een HD2 met de Artemis Rom, alles heel soepel. Zijn er mensen die al wat hebben gestoeid met 1 van deze ROM's?
Ik heb nu zelf Laurentius V1.2; werkt vrij goed. Dat is overigens mijn eerste van Laurentius. Daarvoor bijna alle 6.5.5 versies van Miri gebruik, laatste V3.2. Ook die zijn erg goed (denk zelfs dat ik weer terug ga naar Miri). Daarvoor Dutty 6.5.5 V0.6 (of 0.5, twijfel even; hij is daarna weer teruggegaan naar 6.5). Ik ben altijd grote fan van Dutty, maar hij is zelf nog niet weg van 6.5.5 dus ik vind hem er ook nog niet zo serieus mee bezig. Ik vind bij Laurentius de batterij heel snel gaan, weet niet of dat aan zijn tweaks ligt. Bij Miri had ik dat een stuk minder, maar die heeft ook vrij lege versies (zet er standaard niet zoveel dingen op). Geen ervaring met Artemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
[b][message=33465137,noline]_
Het makkelijke daarvan is dat ik niet hoef te pairen met mijn bluetooth apparaat, en dat ik de FM-antenne kan gebruiken om muziek te luisteren.
Nu is het punt dat die dopjes gewoon niet lekker in mijn oor passen. Ik heb Sennheiser in-ear dopjes van rond de 100 euro en dat klinkt zoveel beter dan die HTC dopjes. Maar daar zit natuurlijk de bediening niet op :(

Daarom ben ik maar even aan het knutselen gegaan.
De bedoeling is om de oordopjes er af te knippen en een aansluiting te maken voor mijn eigen oortjes.

Hier het recept:
3,5mm jack socket voor aan een snoertje
Korrel 1000 schuurpapier
Lijmpistool
Soldeerbout, soldeertin en :( :( :( S39 :( :( :(
Schaar
Vaste hand

Soldeerapparatuur en multimeter.

De draadjes zijn flinterdun en niet geïsoleerd van elkaar, ze zijn gekleurd, dat is de enige isolatie.
Dit soort draad is moeilijk te solderen omdat je de isolatie niet kan verwijderen door het er af te schuiven of te snijden. Daarvoor is het schuurpapier bedoelt.

Goed, solderen was al een tijd geleden voor me dus eerst maar even geoefend met de lange draden die er nog uit staken. Schuurpapier (ter grootte van een postzegel) hield ik met rechts vast. Pak een van de twee kernen en leg het uiteinde op het schuurpapier. Leg er een vinger op, en duw de kern tegen het schuurpapier. Trek dan het draad tussen je vinger en het schuurpapier vandaan. Nadat je deze beweging een aantal malen hebt gedaan is de isolatie van de kern een beetje weggeschuurd. Ik draaide de draad ook af en toe om om beide kanten schoon te krijgen. Ga niet te lang door want je houd geen draad meer over :P

Dit herhaalde ik voor de andere 3 draadkernen. Vervolgens een beetje :( :( :( s39 :( :( :( op de uiteinden gesmeerd, en de soldeerbout aangezet. Vervolgens smolt ik een stukje tin aan de soldeerbout, en vertinde daarmee de uiteinden van de draadjes. Nu dit was gelukt wist ik dat het ging lukken, en ik knipte de lange draden korter, zo kort dat de huls van de stekker met gemak over de draad kon terwijl ik voldoende ruimte over had om de stekker er aan te solderen.

De betreffende connector.
Belangrijk is dat je de connector ook even voorbehandelt, zodat je zeker weet dat het soldeertin gaat hechten.
Hiervoor moet je de oogjes waar straks de draden doorheen gaan even met korrel 1000 lichtjes opschuren totdat er krasjes in staan. Door deze krasjes vergroot je de oppervlakte van het materiaal waar het tin aan kan hechten. Een druppeltje :( :( :( :( s39 :( :( :( :( op elk deeltje en dan proberen met zo min mogelijk tin even de aansluitingen te vertinnen. Als overal een licht laagje tin op licht weet je zeker dat het straks gaat hechten.

Zoals je op de eerste foto ziet heb ik ook even de multimeter erbij gepakt om de draden door te kunnen meten, je moet natuurlijk wel weten welke kleur er op welke pin moet.
Allebei de draadjes die uit je HTC afstandsbedieninkje komen bevatten een gelige kern. Dat is de min. Ik heb die van mij tegen elkaar aangelegd en toen vertint. Dan zijn er nog twee kernen, rood en groen. Die zijn voor resp. rechts en links.

De lange pool die uit de connector komt is de minpool. Daar heb ik dus mijn twee versmolten minpolen doorheen gedaan en toen afgeknipt op de juiste lengte. Met een inimini beetje extra soldeertin heb ik deze aan de connector gesoldeerd. Toen hetzelfde verhaal voor de andere twee polen. Hierbij heb ik niet gelet op links of rechts want dat maakt me geen reet uit.

Let er goed op dat de geschuurde stukjes niet tegen elkaar aan komen. Bij mij heb ik dit opglost door ze uit elkaar te houden en er een druppeltje lijm uit het lijmpistool tussen te droppen. Nadat ik alles gesoldeerd had heb ik over al het soldeertin nog een beetje lijm gespoten, en in de huls van de connector ook nog wat voordat ik de binnenkant er weer in schoof. Zo krijg je wat extra stevigheid. Je kunt geen auto ophangen aan het draadje maar het is beter dan niets.

Klaar! Nu kan ik mijn goede oordopjes (of welke ik dan ook wil) gebruiken maar ook mijn media player bedienen.
Nooit, maar dan ook echt NOOIT S39 in combinatie met electronica gebruiken! S39 is een ZUUR en zorgt op termijn voor oxidatie. Bij electronica solderen gebruik je Harskern-soldeertin, wat juist oxidatie voorkomt.

Schuren is niet nodig ( zowel draad als lipjes van de connector ) mits je goed tin gebruikt en een bout die echt heet genoeg is! De juiste manier van solderen is met de bout ( en goed vertinde punt ) de lipjes van de connector goed verwarmen en dan een heel klein beetje tin-draad toevoegen tegen het lipje. Het vloeit dan vanzelf op het lipje en in het draad.

De isolatie van het draad is overigens hetzelfde als bij het koperdraad waar transformatoren mee gewikkeld worden, gewoon een lak die makkelijk wegbrandt bij voldoende temperatuur van een goede bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AvA_ schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:17:
[...]

Goedkoper? Ik was in totaal €2,50 kwijt.... Bovendien zitten op dat artikel waarvan jij een link geeft geen knoppen voor de media player.
Ja ik schreef het verkeerd, ik bedoelde ermee dat ik dan liever een goedkopere (non-HTC) variant van zoiets zou willen kopen. Met knoppen voor de mediaplayer uiteraard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Ok, dit wil ik even delen met jullie:
Batterij weer helemaal opgeladen en echt alles uitgezet, geen locatiedienst en programma's die met internet willen verbinden. Dus voor het slapen 100% en vanochtend 93%. Dat is dus beter dan 30%.
Vanavond wederom proberen en dan laat ik dat weten....
Ook weer even een batterij update van mij:
Collega van mij was na het zien van de hd2 overtuigd en overgestapt (had Iphone 3G) ;) . Hij heeft er direct de 1.66 ROM opgezet en heeft ook last van een snel drainende batterij. Hierdoor wist ik dat de update voor mij waarschijnlijk ook niet veel zou uitmaken en dat het geen toeval was dat ik eventueel een foutieve baterij had (zodoende run ik nog de 1.44).
Wat mij opvalt zijn 2 issues die de batterij snel doen drainen: de SD card en de constante internetverbinding met 3G. Wanneer ik de internet verbinding op idle laat staan dus in mijn geval 3G Hi internet verbinding (dus niet de HDSPA tijdens browsen of updaten) dan draint de batterij supersnel, letterlijk enkele procenten per 5 minuten. Wanneer ik bijvoorbeeld Skyfire aanzet welke staat op mn sd card dan slurpt de batterij letterlijk meerdere procenten met de minuut. Wanneer ik via de off button de data verbinding verbreek dan verlies ik per nacht (7 uurtjes) slechts 4%. Tja nogal logisch zou je denken, echter was mn vorige telefoon een xperia en kon de 3G idle verbinding makkelijk 3 dagen mee met alle auto updates aan. Daarom is de slurpende batterij nieuw voor mij (en wellicht voor de meeste hier)
Oplossing lijkt er te zijn via een cabje op xda welke de verbinding automatisch uitzet na 60 seconden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638 (zie tip 70). Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar vroeg me af of er iemand al gebruik van maakt en de ervaring kan delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietsje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
edtbonep schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:01:
Ik kan na de ROM update niet meer vinden welke progjes e.d. nog op de achtergrond lopen.
Is dat veranderd of ben ik kippig???

Voor alle zekerheid wilde ik ook de sms-fix na de ROM update weer opnieuw installeren, maar ik kreeg een weigering.
Betekent dit dat de fix reeds in de update zit?
Bij mijn weten zit de sms-fix inderdaad in de laatste update, en wat je andere vraag betreft: Linksbovenin: Start, "taakbeheer" selecteren. (met zo'n groen grafiekje). Ik heb hem standaard bovenin in mijn startscherm staan (favoriet toevoegen dus), om zoveel mogelijk applicaties uit te kunnen zetten. Maar erg nodig is dat niet, je ziet dat de progjes amper CPU verbruiken. Wel handig als je even een applicatie wil herstarten, of juist beëindigen, als hij hangt.
(wow nou heb ik ineens een vraag beantwoord in plaats van gesteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Dat taakbeheer is inderdaad wat ik bedoel.
Volgens mij zat dit in de oude ROM bij instellingen helemaal rechts op de iconenmenubalk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 12:57

djbarney

XBL: DeejayBarney

edtbonep schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:23:
Dat taakbeheer is inderdaad wat ik bedoel.
Volgens mij zat dit in de oude ROM bij instellingen helemaal rechts op de iconenmenubalk...
volgens mij zoek je dan naar Dutty's Taskmanager, er is een versie voor de HD2 te vinden op xda: http://forum.xda-develope...entid=246175&d=1258114331

ik gebruik deze sinds vanmiddag, erg praktisch imo (heb pas net mn hd2 binnen, wat een schitterend apparaat, vergeleken met mn oude glofiish m800!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang houden jullie het uit met de accu?

Ik moet hem namelijk iedere dag opladen, dat vind ik nogal veel. Ik heb namelijk ook een iPhone 3GS waar ik het een goede drie dagen mee kan uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:39:

Ik moet hem namelijk iedere dag opladen, dat vind ik nogal veel. Ik heb namelijk ook een iPhone 3GS waar ik het een goede drie dagen mee kan uithouden.
Meestal wel 2 dagen. Ik heb push-mail van een Exchange-server en van Hotmail. Dat staat dus continu aan. Daarnaast staan de updates voor weer en Gmail om het uur ook aan. Verder een paar korte gesprekjes, sms'jes, en regelmatig internetten.
Als ik gps gebruik, dan is dat in de auto en dan hangt-ie aan de auto-oplader. Daardoor hoef ik 'm meestal niet nog eens extra op te laden en gaat er een aantal dagen voorbij voordat ik 'm aan de thuisoplader moet hangen,

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Na heel wat testen heb ik eindelijk middels Badaboom de juiste instelling gevonden voor mijn video om te zetten zonder dat het geluid gaat achterlopen op het beeld en zonder allerlei andere XviD players te installeren op mijn HD2. Nu alleen nog een grotere micro SD kaart :+ .

Als test heb ik de laatste 24 aflevering van seizoen 8 genomen. Bij deze de instellingen.

Programma : Badaboom
Profiel : Ipod Touch
Picture settings : Display resolution 704 * 480

Complete name : 24 - s08x03 0600 PM - 0700 PM-iPod Touch.mp4

Video
Container : MPEG-4
Format : AVC1
Format profile : Base Media
Overall bit rate : 1 628 Kbps

Audio
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format version : Version 4
Format profile : LC
Format settings, SBR : No
Bit rate : 125 Kbps
Maximum bit rate : 167 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits

Enjoy!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
Ik vraag mij toch af waarom je zou converteren, ik kijk veel series op mijn HD2 (o.a. 24) en speel deze met één enkele speler af: CorePlayer. Dat is makkelijker dan elke aflevering omzetten lijkt mij. Zou je kunnen uitleggen waarom ik zou omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Mnix91 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:51:
Ik vraag mij toch af waarom je zou converteren, ik kijk veel series op mijn HD2 (o.a. 24) en speel deze met één enkele speler af: CorePlayer. Dat is makkelijker dan elke aflevering omzetten lijkt mij. Zou je kunnen uitleggen waarom ik zou omzetten?
Voor diegene die geen CorePlayer hebben en wel al Badaboom voor de Iphone. Ik had zelf wat geluidsproblemen met Coreplayer. Met name dat het geluid wat achterliep.

Daarnaast gebruikt mijn PC mijn cuda kaart voor het rippen, dus in 6 minuten heb ik een aflevering geconverteerd.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

ik doe met de batterij ongeveer 3a4 dagen
Ik doe wer update 's internet blue tooth aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

Black Piet schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:58:
Na heel wat testen heb ik eindelijk middels Badaboom de juiste instelling gevonden voor mijn video om te zetten zonder dat het geluid gaat achterlopen op het beeld en zonder allerlei andere XviD players te installeren op mijn HD2. Nu alleen nog een grotere micro SD kaart :+ .

Als test heb ik de laatste 24 aflevering van seizoen 8 genomen. Bij deze de instellingen.

Programma : Badaboom
Profiel : Ipod Touch
Picture settings : Display resolution 704 * 480

Complete name : 24 - s08x03 0600 PM - 0700 PM-iPod Touch.mp4

Video
Container : MPEG-4
Format : AVC1
Format profile : Base Media
Overall bit rate : 1 628 Kbps

Audio
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format version : Version 4
Format profile : LC
Format settings, SBR : No
Bit rate : 125 Kbps
Maximum bit rate : 167 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits

Enjoy!
Ik gebruik zelf Coreplayer en daar kun je ook een vertraging instellen voor geluid (of versnelling). Buiten dat zou ik de video bitrate wat lager zetten. 1000kbit is eigenlijk al behoorlijk hoog en veel kwaliteitsverschil is niet te ontdekken. Je bespaart daarentegen toch weer wat schijfruimte.

Ik heb er zelf mee geexperimenteerd en kon het verschil niet echt waarnemen tussen 1000kbit en 1536kbit (mijn oude instelling).

Overigens wel knap van de HD2 dat zo'n bitrate gewoon vloeiend afspeelt! _/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2kNLsander
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 19:43

Ik moet hem 2x daags opladen, meestal als ik om half 7 in de trein stap zit ik te internetten, te twitteren en msn. dan is hij om 12 uur nog maar 30-40 % vol. en dan `s avonds als ik ga slapen weer.

vind het ook wel irritant ja.

Draai nog rom 1.4 binnenkort is kijken of het bij 1.6 beter gaat, heb wel al een aantal van die berichten langs zien komen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:21:
Ik gebruik zelf Coreplayer en daar kun je ook een vertraging instellen voor geluid (of versnelling). Buiten dat zou ik de video bitrate wat lager zetten. 1000kbit is eigenlijk al behoorlijk hoog en veel kwaliteitsverschil is niet te ontdekken. Je bespaart daarentegen toch weer wat schijfruimte.

Ik heb er zelf mee geexperimenteerd en kon het verschil niet echt waarnemen tussen 1000kbit en 1536kbit (mijn oude instelling).
Hm...ik wilde tijdens het spelen niet gaan rommelen met allerlei instellingen. Met een Top Gear aflevering heb ik al lang lopen rommelen (WMV, 3GP, XviD, mp4, etc). Ik wil alleen klikken en genieten 8) .
Overigens wel knap van de HD2 dat zo'n bitrate gewoon vloeiend afspeelt! _/-\o_
Idd...je hoort mij niet klagen :+ Ik zal nog eens gaan kijken met CoreAVC op een lagere rate.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo 13
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 22:13
Heb nu ook de nieuwe rom erop staan. Ik had steeds last dat mijn geheugen volliep (door opera, youtube, etc) Ondanks het wissen van de cache (cookies, tijdelijke bestanden en geschiedenis) via opera. In deel 4 stond al een oplossing om mappen op je geheugenkaart aan te maken. Weet iemand of dit met de nieuwe versie hetzelfde is?

In de verkenner zie je trouwens een map staan met de naam documents and settings. Kijk je daarin, dan staat er default. Ik heb eigenlijk nog steeds niet gevonden hoe je foto's vanuit b.v. opera standaard kan opslaan op je sd kaart. Nu staat dit standaard op locatie; hoofdgeheugen en dan moet je dus steeds 'opslagkaart" selecteren.

[ Voor 33% gewijzigd door Apollo 13 op 14-02-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...er is een week voorbij maar ik zit nog steeds met het probleem dat mijn Twitter client niet werkt wanneer ik gebruik probeer te maken van mobiel internet. Enige manier om mijn Twitter lijst up te daten is door thuis gebruik te maken van mijn wifi verbinding. Heeft iemand van jullie een idee waarom mijn Twitter client niets meer doet met mobiel internet. Ik maak gebruik van het vodafone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Heb je al een hardreset uitgevoerd i.p.v. een softreset? Verder weet ik niet of je je telefoon geflashed hebt met een custom rom, maar misschien kun je een andere proberen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of hij voor bij is gekomen, want ik heb gezocht in verschillende delen maar een programma om televisie te kijken op de htc hd2 is die er? Zoals nederland 1, 2, 3, rtl 4 etc. Niet via hun sites, maar gewoon een programma. Is die er?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:01:
Nou...er is een week voorbij maar ik zit nog steeds met het probleem dat mijn Twitter client niet werkt wanneer ik gebruik probeer te maken van mobiel internet. Enige manier om mijn Twitter lijst up te daten is door thuis gebruik te maken van mijn wifi verbinding. Heeft iemand van jullie een idee waarom mijn Twitter client niets meer doet met mobiel internet. Ik maak gebruik van het vodafone abonnement.
Heb je al eens gekeken naar het uitzetten van je proxy? Ik merkte op al mijn HTC's dat dingen als de weerapplicatie niet konden updaten als mijn vf-proxy nog aanstond.
Het uitschakelen kan verder geen kwaad, het enige wat dan niet weer werkt is je speciale vf-portal voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

Black Piet schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:52:
[...]

Hm...ik wilde tijdens het spelen niet gaan rommelen met allerlei instellingen. Met een Top Gear aflevering heb ik al lang lopen rommelen (WMV, 3GP, XviD, mp4, etc). Ik wil alleen klikken en genieten 8) .
Ik heb uit een ander deel een erg handig open source programma gedownload en die gebruik ik nu. Worden ook mp4 files, dus hetzelfde als waarvoor jij kiest.

Dit is letterlijk click and go.

Afbeeldingslocatie: http://www.jayceooi.com/wp-content/uploads/2010/01/HTC_Touch_HD_Video_Converter.png

http://www.fullandfree.in...-hd-video-converter-v121/

Ik heb enkel de bitrate verhoogd (custom) naar 1000kbit. De resolutie staat al goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:27:
[...]

Heb je al eens gekeken naar het uitzetten van je proxy? Ik merkte op al mijn HTC's dat dingen als de weerapplicatie niet konden updaten als mijn vf-proxy nog aanstond.
Het uitschakelen kan verder geen kwaad, het enige wat dan niet weer werkt is je speciale vf-portal voor klanten.
Ik maak geen gebruik van de vodafone portal dus dat is geen ramp. Heb namelijk geen branded toestel. Hoe zet ik mijn proxy uit? En kan ik nog wel mms openen als ik de proxy uitzet. Thanks!

Hardreset is eigenlijk al gebeurd na de nieuwe update naar 1.66. Je bent immers alles kwijt na je update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:25:
[...]

Ook weer even een batterij update van mij:
Collega van mij was na het zien van de hd2 overtuigd en overgestapt (had Iphone 3G) ;) . Hij heeft er direct de 1.66 ROM opgezet en heeft ook last van een snel drainende batterij. Hierdoor wist ik dat de update voor mij waarschijnlijk ook niet veel zou uitmaken en dat het geen toeval was dat ik eventueel een foutieve baterij had (zodoende run ik nog de 1.44).
Wat mij opvalt zijn 2 issues die de batterij snel doen drainen: de SD card en de constante internetverbinding met 3G. Wanneer ik de internet verbinding op idle laat staan dus in mijn geval 3G Hi internet verbinding (dus niet de HDSPA tijdens browsen of updaten) dan draint de batterij supersnel, letterlijk enkele procenten per 5 minuten. Wanneer ik bijvoorbeeld Skyfire aanzet welke staat op mn sd card dan slurpt de batterij letterlijk meerdere procenten met de minuut. Wanneer ik via de off button de data verbinding verbreek dan verlies ik per nacht (7 uurtjes) slechts 4%. Tja nogal logisch zou je denken, echter was mn vorige telefoon een xperia en kon de 3G idle verbinding makkelijk 3 dagen mee met alle auto updates aan. Daarom is de slurpende batterij nieuw voor mij (en wellicht voor de meeste hier)
Oplossing lijkt er te zijn via een cabje op xda welke de verbinding automatisch uitzet na 60 seconden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638 (zie tip 70). Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar vroeg me af of er iemand al gebruik van maakt en de ervaring kan delen..
Zo een nieuwe update:
Gisteren 100% voor het slapen en 10uurtjes later stond de accu op 93%. Alles stond uit, vanavond laat ik alleen hotmail actief (sync periode staat uit tussen 24 en 8uur). Ga elke keer wat aanzetten en kijken wat nou die accu zo leegtrekt. Morgen weer een update!
Ben overigens wel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met bovenstaande Tweak.

Bisss morgen en dank aan de mensen die meedenken/reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Tip opgevolgd en werkt nu ook bvij mij. Is het jou ook gelukt Novadecasa??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stray
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:54
/Stray moet beter leren kijken.
Heb het antwoord al gevonden.

[ Voor 83% gewijzigd door Stray op 14-02-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Laatst online: 09-07 22:32
Even een vraag.

Ben van plan om de rom update 1.66 te doen. Ik heb al een backup gemaakt van mijn contacten smsjes etc via myphone. Nu is mijn vraag: Alle standaard programma's die op de HD2 staan, zoals Google Maps, youtube, footprints, twitter, opera, facebook, alles onder Multimedia etc. Blijven die na de updat aanwezig. Ik heb al gezocht in dit topic, maar zie daarover niets staan.

Dat de instellingen weg zijn is niet zo'n probleem. Als de programma's zelf weg zijn wel natuurlijk.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Dakdoef schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:37:
Even een vraag.

Ben van plan om de rom update 1.66 te doen. Ik heb al een backup gemaakt van mijn contacten smsjes etc via myphone. Nu is mijn vraag: Alle standaard programma's die op de HD2 staan, zoals Google Maps, youtube, footprints, twitter, opera, facebook, alles onder Multimedia etc. Blijven die na de updat aanwezig. Ik heb al gezocht in dit topic, maar zie daarover niets staan.

Dat de instellingen weg zijn is niet zo'n probleem. Als de programma's zelf weg zijn wel natuurlijk.

Ik hoor het graag.
Als je een rom van HTC gebruikt, dus een officiële rom, dan blijven deze programma's gewoon aanwezig (al dan niet een nieuwere versie), tenzij HTC zelf besluit de support voor een van die programma's te stoppen. Bij custom roms zal je even in de changelogs en of beschrijvingen moeten kijken wat er toegevoegd dan wel weggehaald is door de maker van die custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 12:19

Pinobigbird

doesn't share food!

Dakdoef schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:37:
Even een vraag.

Ik hoor het graag.
De "standaard programma's" zitten 'gebakken' in de rom. Het is dus afhankelijk van de rom welke applicaties en welke versie van die applicaties er in zitten. Alle applicaties die jij noemt zitten standaard in de officiële roms van HTC. Met een rom-update worden deze dus opnieuw geïnstalleerd, vaak met een nieuwere versie. .

[ Voor 0% gewijzigd door Pinobigbird op 14-02-2010 22:48 . Reden: damn you djbarney -O- ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Laatst online: 09-07 22:32
Pinobigbird schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:46:
[...]

De "standaard programma's" zitten 'gebakken' in de rom. Het is dus afhankelijk van de rom welke applicaties en welke versie van die applicaties er in zitten. Alle applicaties die jij noemt zitten standaard in de officiële roms van HTC. Met een rom-update worden deze dus opnieuw geïnstalleerd, vaak met een nieuwere versie.
Ok, dat zou inhouden, dat ik skype en buienradar app opnieuw moet installeren (heb telefoon net, dus nog niet veel geïnstalleerd). Copilot live hoeft niet volgens mij, want deze staat op de sd kaart.
Zal sowieso een backup maken met PIM backup, kan nooit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Inderdaad, skype en buienradar zijn niet standaard aanwezig in de officiële htc roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
Dakdoef schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:51:
[...]

Ok, dat zou inhouden, dat ik skype en buienradar app opnieuw moet installeren (heb telefoon net, dus nog niet veel geïnstalleerd). Copilot live hoeft niet volgens mij, want deze staat op de sd kaart.
Zal sowieso een backup maken met PIM backup, kan nooit geen kwaad.
alhoewel je met dat programma ook een backup kan maken inclusief je extra programma's en instellingen, zodat je die terug kan zetten met 1 druk op de knop na je rom update... (special rom-upgrade mode ofso?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:48:
[...]

Ik maak geen gebruik van de vodafone portal dus dat is geen ramp. Heb namelijk geen branded toestel. Hoe zet ik mijn proxy uit? En kan ik nog wel mms openen als ik de proxy uitzet. Thanks!

Hardreset is eigenlijk al gebeurd na de nieuwe update naar 1.66. Je bent immers alles kwijt na je update.
Of je je MMS nog kan openen durf ik je helaas niet te zeggen. Dat zal je even moeten proberen.

Bij verbindingsinstellingen kan je alle instellingen van je vodafone live! verbinding langslopen, en daar kan je de proxy uitvinken. Kan even niet precies zeggen waar, maar het moet zo te vinden zijn als je even je verbinding gaat wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Voor de liefhebbers: Opera Mobile 10 BETA 3 staat online. Ik ben er echt verliefd op. Er zitten nog wat bugs in, maar ik vind hem echt goed :) FlashL Lite 3.1 is er meteen in verwerkt.Gewoon te downloaden op de OPera Site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
ConQuestador schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:45:
Ik weet dat dit al eens voorbij is gekomen, maar ik kan het antwoord nergens terug vinden (ook niet op XDA) : Sinds ik 1.66 heb geinstalleerd wordt automatisch het laatste SMSje geselecteerd, heel leuk natuurlijk, maar niet wanneer je 300 smsjes in de conversatie hebt staan en die selectie dus pas gebeurd wanneer je druk aan het typen bent.

Weet iemand een oplossing om dit uit te zetten??
IS geen oplossing voor, want dat is nou juist de irritante bug die erin zit.....
[...]

1) Laat je HD2 automatisch de Vodafone instellingen ophalen
Start - instellingen - menu - meer - verbindingsinstellingen - OK

2) zet dan de Proxy uit
Start - instellingen - menu - meer - verbindingen - Mijn proxyserver instellen - 2e vinkje uitzetten

Dan zouden alle apps die interent gebruiken moeten werken.
(Vodafone live! portal niet meer, want die heeft de proxy nodig)

MMS werkend krijgen bij Vodafone:
Start - berichten - menu - instellingen - opties - menu - mms-server - Vodafone mms - Verbinden via: Vodafone live!

Succes!

PS: Rom upgrade is niet genoeg voor een harde reset, er kunnen bestanden van je vorige rom achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

[...]

Instellingen - Meer (rechts onder) Verbindingen - Verbindingen (ja 2 keer) - Mijn proxy instellen (de bovenste)
daar vinkje weghalen bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" dat 1ste vinkje aanlaten.

MMS is geen probleem bij mij. succes

edit: ik moet naar bed of wat vaker op F5 drukken

[ Voor 3% gewijzigd door Tha op 15-02-2010 03:03 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een anti virus oplossinghebben draaien op hun telefoon? Het toestel is immers snel genoeg. Mijn pc's thuis zijn goed beveiligd maar mijn mobiel niet. Zit er hard over na te denken om een oplossing a laKaspersky mobile.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 14-09 10:41
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 01:26:
Voor de liefhebbers: Opera Mobile 10 BETA 3 staat online. Ik ben er echt verliefd op. Er zitten nog wat bugs in, maar ik vind hem echt goed :) FlashL Lite 3.1 is er meteen in verwerkt.Gewoon te downloaden op de OPera Site.
Ondersteund deze ook multi-touch? En welke bugs zitten erin? Erg hinderlijke bugs?

(Edit) Nvm, Voor zover ik kan vinden ondersteund deze dat niet. Vind ik wel een groot gemis voor de HD2. Voor mij nog even geen beta dus.

[ Voor 14% gewijzigd door erickov op 15-02-2010 09:40 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

erickov schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:31:
[...]

Ondersteund deze ook multi-touch? En welke bugs zitten erin? Erg hinderlijke bugs?

(Edit) Nvm, Voor zover ik kan vinden ondersteund deze dat niet. Vind ik wel een groot gemis voor de HD2. Voor mij nog even geen beta dus.
Nope geen multitouch. En wat de bugs betreft doet hotmail het niet op de browser. Maar ik moet je eerlijk zeggen, multitouch is echt niet nodig bij deze browser. Hij is zo rete snel met het in en uitzoomen door gewoon op het scherm te drukken dat het sneller is dan multitouch. Met 1 druk op het scherm zoomt hij in, met 2 weer uit. Ik kan je natuurlijk niet dwingen het te proberen, maar ik vind het tot nu toe leuker om om Opera 10 beta3 te browsen dan op opera 9.7 (standaard), IE en Skyfire. Maar als je in deze browser op een link drukt, dan komt hij niet in een nieuw tabblad. Dat valt denk ik wel in te stellen. Ik heb iets irritanter meegemaakt maar nu ga ik wel erg offtopic: Als ik op sommige websites op een flash filmpje druk om het af te spelen, dan verwijst hij mij naar die kut partypoker. En omdat dat niet in een nieuw tabblad gebeurt kom ik er dus nooit uit. Als ik dus op vorige druk en het filpje weer afspeel kom ik weer op party poker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:20

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Donderdag wordt mijn toestel opgehaald, door HTC.
Vanwege het scherm, ik werd er gek van dat je zonder tweaks, niet eens normaal kan typen. En soms springt ie naar een ander scherm (applicatie) uit zich zelf :S. Hoe bedoel je 'Ghost in the shell'
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 01:26:
Mooi om te horen, in de vorige beta's was flash niet aanwezig.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
Elwin23 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:20:
[...]

alhoewel je met dat programma ook een backup kan maken inclusief je extra programma's en instellingen, zodat je die terug kan zetten met 1 druk op de knop na je rom update... (special rom-upgrade mode ofso?)
Bedoel je met 'dat programma' PIM Backup ofzo?
Ik heb namelijk afgelopen weekend de romupdate gedaan, en kon met My Phone en Active Sync alles weer keurig terugzetten. Dat werkte op zich leuk, moest echter daarna nog wel veel instellingen doen.
Gmail weer instellen, wifi weer instellen enz. Ook veel applicaties weer installeren.

Want als Pim backup ook de instellingen doet, word ik daar gelukkiger van :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

HollovVpo1nt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:06:
[...]

Ik heb iets irritanter meegemaakt maar nu ga ik wel erg offtopic: Als ik op sommige websites op een flash filmpje druk om het af te spelen, dan verwijst hij mij naar die kut partypoker. En omdat dat niet in een nieuw tabblad gebeurt kom ik er dus nooit uit. Als ik dus op vorige druk en het filpje weer afspeel kom ik weer op party poker.
Dat doet Skyfire ook, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

XTREEMRaGE schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:59:
Donderdag wordt mijn toestel opgehaald, door HTC.
Vanwege het scherm, ik werd er gek van dat je zonder tweaks, niet eens normaal kan typen. En soms springt ie naar een ander scherm (applicatie) uit zich zelf :S. Hoe bedoel je 'Ghost in the shell'
Dan heb jij een oud schermmodel. Er was een youtube filmpje waarin het oude en het nieuwe scherm werden vergeleken met elkaar. In notebook schreef het oude scherm uit zichzelf. En het filmpje kan je HIER zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 07:16
Heeft er iemand een leuke link voor op de HD2 om de olympische spelen te kunnen kijken.

En ik bedoel niet de NOS stream :)

Bij SBP TV zit niets bij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kresj
  • Laatst online: 15-09 09:04
Monda schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:43:
Ik draai al een tijdje de Artemis roms op mijn HD2 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Ik heb dan weer geen ervaring met miri en dutty, maar ik heb geen last van vastlopers o.i.d.

Alles draait soepel en Artemis is erg actief met nieuwe versies met verbeteringen en het oplossen van eventuele issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
Weet iemand een goed en eenvoudig FTP programma voor de HTC HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:53
Rodink schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:00:
Weet iemand een goed en eenvoudig FTP programma voor de HTC HD2?
Pocket Commander :) (total commander)

- File explorer
- FTP
- Regeditor
- LAN

De laatste 3 genoemde vind je in de root onder \\plugins

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
323 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:46:
[...]

ik doe met de batterij ongeveer 3a4 dagen
Ik doe wer update 's internet blue tooth aan
Dat is knap! Welke ROM draai je?
Laad je de telefoon verder niet op?
Kan je iets meer uitleg geven over wat je verder allemaal doet met de telefoon?

Klinkt voor mij als 'onmogelijk'.
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:26:
[...]

Tip opgevolgd en werkt nu ook bvij mij. Is het jou ook gelukt Novadecasa??
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Novadecasa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:48:
[...]

[...]

Ja ;)
Ik geloof wel dat het kan, als je het treft met je batterij. Ik heb rom WWE 1.48, laat iedere 30min automatisch weer updaten en e-mail (Gmail) checken, bekijk een paar keer per dag even een nieuwssite (nu.nl, leeuwarder courant) en doe ook wel een paar dagen met een acculading. Gisterochtend na opstaan heb ik mijn telefoon van de lader gehaald en nu staat hij op 84% dus dat is 16% in meer dan 24 uur.

Zou ik muziek luisteren, films kijken, routenavigatie gebruiken etc dan gaat het natuurlijk wel veel sneller. Eergisteren had ik iGo8 aan en toen was mijn accu na een uur bijna half leeg.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Laatst online: 03-08-2022
opera mobile beta 3 is zeker een geweldig produkt. heb alleen het probleem wat ook in de changelog genoemd is dat het scherm niet naar landscape gaat. daarom gebruik ik de aangepaste versie. moet zeggen dat beta 3 vloeiender scrollt dan de beta 2 update. mooi hoor

forum.xda-developers.com/showpost.php?p=5618575&postcount=1458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Novadecasa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:48:
[...]

Sinds ik Windows Live hotmail sync met optie op 'Zodra items binnekomen' niet meer aan heb staan haal ik ook wel de 2/3 dagen bij normaal gebruik. Als je dus niet allemaal sync dingen aan heb staan kan je echt best lang met de battery doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Ik geloof wel dat het kan, als je het treft met je batterij. Ik heb rom WWE 1.48, laat iedere 30min automatisch weer updaten en e-mail (Gmail) checken, bekijk een paar keer per dag even een nieuwssite (nu.nl, leeuwarder courant) en doe ook wel een paar dagen met een acculading. Gisterochtend na opstaan heb ik mijn telefoon van de lader gehaald en nu staat hij op 84% dus dat is 16% in meer dan 24 uur.

Zou ik muziek luisteren, films kijken, routenavigatie gebruiken etc dan gaat het natuurlijk wel veel sneller. Eergisteren had ik iGo8 aan en toen was mijn accu na een uur bijna half leeg.
Ik draai de 1.66 NLD rom. heb ook automatisch zaken aanstaan. mail om het uur. Hotmail had ik op 'zodra items binnenkomen', maar dit veranderd. En ik luister best veel muziek. Normaal 's ochtends 100% om 6.15. Vanaf 7 u muziek luisteren, en bij aankomst ong 8.30, nog 83% ong.

Vrijdag een hard reset gedaan, en van alles weer ingesteld. En deze ochtend met muziek en dezelfde tijden nog 93%, dus aardig verschil. Mogelijk dat die hard-reset het gedaan heeft.

Maar alsnog vind ik het batterij verbruik niet om over naar huis te schrijven in zijn totaal. Ik sms best veel, beetje internet, paar telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

tex5 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:04:
[...]

Sinds ik Windows Live hotmail sync met optie op 'Zodra items binnekomen' niet meer aan heb staan haal ik ook wel de 2/3 dagen bij normaal gebruik. Als je dus niet allemaal sync dingen aan heb staan kan je echt best lang met de battery doen.
Ik heb de telefoon gekregen heb ik de batterij 4 keer goed leeg laten lopen
en dik 12uur aan de lader gelegt
Ik heb de nieuwst rom er op via htc site
Ik doe het 1xper12uur weer updaten bellen sms
als ik in de auto stap doe ik de bluetootht aan verder doe ik niks met de telefoon
Als ik uit de auto ben dan doe ik de bleutooth wel uit ik weet het zelf dat energie trek van je batterij

Heb nog wel een vraag je
het enige wat er is is het volgende het ledlampje.
ik kan hem niet veranderen in tijd van knipperen.
het vinkje staat aan maar zelfs die kan ik niet veranderen.

wat kan ik hiermee doen.
heb van alles al geprobeerd zoals:
- Soft reset.
- instellingen wijzigen
maar het helpt niks wat kan ik doen???
HEB WEL AL ZELF GEPROBEERD EN VIA GOOGLE GEKEKEN VOOR EEN OPLOSSING.
MAAR DIE IS ER NIET.

[ Voor 22% gewijzigd door 323 op 15-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

323 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:12:
[...]
Heb nog wel een vraag je
het enige wat er is is het volgende het ledlampje.
ik kan hem niet veranderen in tijd van knipperen.
het vinkje staat aan maar zelfs die kan ik niet veranderen.

wat kan ik hiermee doen.
heb van alles al geprobeerd zoals:
- Soft reset.
- instellingen wijzigen
maar het helpt niks wat kan ik doen???
HEB WEL AL ZELF GEPROBEERD EN VIA GOOGLE GEKEKEN VOOR EEN OPLOSSING.
MAAR DIE IS ER NIET.
Wat zou je willen wijzigen aan het knipperen van het ledje? Ik geloof niet dat ik je vraag snap; misschien heeft google hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
SnoeiKoei schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Dat is wel heel erg weinig 16% in 24 uur, dan heb je neem ik aan helemaal niets gedaan in die tijd met je telefoon?

Voor mij klinkt het als onmogelijk omdat ik alle updates e.d. op handmatig heb staan en alleen de email circa 5 a 10 x per dag ophaal, daarna direct weer de verbinding verbreek. Circa 10 a 20 smsjes versturen per dag. 1,5 dag volhouden is dat het uiterste, dan ga ik ook door totdat de telefoon vanzelf uit gaat.
Draai wel 1.48 ROM, misschien dat dit het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

SnoeiKoei schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:22:
[...]

Wat zou je willen wijzigen aan het knipperen van het ledje? Ik geloof niet dat ik je vraag snap; misschien heeft google hetzelfde probleem.
Ik wil het tijd van het ledje veranderen hij staat nu op 5min ik wil hem na een 1uur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Novadecasa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:24:
[...]

Dat is wel heel erg weinig 16% in 24 uur, dan heb je neem ik aan helemaal niets gedaan in die tijd met je telefoon?
Kwartiertje getelefoneerd en een handjevol SMSjes, dus idd niet veel nee. Verder dus gisteren en vandaag paar internetpagina's bekeken, 2x per uur automatische mail- en weerupdates.
Voor mij klinkt het als onmogelijk omdat ik alle updates e.d. op handmatig heb staan en alleen de email circa 5 a 10 x per dag ophaal, daarna direct weer de verbinding verbreek. Circa 10 a 20 smsjes versturen per dag. 1,5 dag volhouden is dat het uiterste, dan ga ik ook door totdat de telefoon vanzelf uit gaat.
Draai wel 1.48 ROM, misschien dat dit het is?
Ik heb dus dezelfde rom als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
harmageddon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:18:
[...]

Pocket Commander :) (total commander)

- File explorer
- FTP
- Regeditor
- LAN

De laatste 3 genoemde vind je in de root onder \\plugins
Misschien een beetje dom, maar wat bedoel je met "De laatste 3 genoemde vind je in de root onder \\plugins" ?
Ik heb in de verkenner gekeken, maar misschien kijk ik niet goed?
Het gaat mij erom dat ik op de telefoon een ftp programmaatje krijg zodat ik mijn NAS thuis kan benaderen voor bestanden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rodink op 15-02-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf gemerkt dat het verschil in radio roms ook veel uitmaakt in de batterij duur.

Met de radio rom 2.06.51.07 haal ik zelf ook makkelijk 3 dagen. Met radio rom 2.07.50.27 kon ik amper een dag vooruit.

Ik draai overigens V3.0 Artemis, nog geen vastlopers of gekke dingen meegemaakt met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rodink schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Misschien een beetje dom, maar wat bedoel je met "De laatste 3 genoemde vind je in de root onder \\plugins" ?
Ik heb in de verkenner gekeken, maar misschien kijk ik niet goed?
Het gaat mij erom dat ik op de telefoon een ftp programmaatje krijg zodat ik mijn NAS thuis kan benaderen voor bestanden.
Kijk even in deel 7 en dan zoeken op "FTP". Er is iemand mee bezig geweest en die wilde precies hetzelfde als jij. vxFTP was voor hem de uitkomst. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erg te twijfelen om ook een HD2 aan te schaffen.. Ik wil nl. graag een toestel met een groot scherm. Op dit moment heb ik zelf een Android toestel (HTC Hero) en bij gebrek aan een android gebaseerd >4" toestel met zakelijke mogelijkheden ben ik ban dat ik weer terug moet naar Windows Mobile.. Nu heb ik veel filmpjes bekeken van de HD2 en ben van mening dat HTC het erg goed heeft gedaan met de Sense op Winmo6.5. Dat is ook de reden waarom ik het wellicht wel aandurf om weer Winmo te gaan draaien (zij het wel met wat tegenzin..):

Om te helpen bij mijn keuze, heb ik eigenlijk wat vragen:

1. Is er ook een event (zoals locatie en tijd e.d.) gebaseerde applicatie (zoals Locale voor android) waarmee je zaken zoals Bleutooth, Wifi en alarms e.d. automatisch kunt laten aanpassen aan het Event?
2. Is het ondertussen al 100% zeker dat Windows Mobile 7 op de HTC HD2 gaat worden uitgebracht?
3. Ik ben zelf winmo 6.0 gewend, is het verschil tov. Winmo6.5 een redelijke vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:54:

2. Is het ondertussen al 100% zeker dat Windows Mobile 7 op de HTC HD2 gaat worden uitgebracht?
Dacht gelezen te hebben ook in de fora over de HD2 dat WM7 een gesloten OS word. Zoals de iPhone, waardoor het tweaken minder zal gaan worden...

Correct me if I am wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnix91
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:30:
[...]

Dacht gelezen te hebben ook in de fora over de HD2 dat WM7 een gesloten OS word. Zoals de iPhone, waardoor het tweaken minder zal gaan worden...

Klopt helemaal, het is alleen hopelijk niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

323 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:26:
[...]

Ik wil het tijd van het ledje veranderen hij staat nu op 5min ik wil hem na een 1uur hebben
Mogelijk kun je het volgende proberen:

New Message:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D65B-239C-47a7-9304-0D347F580408}]
"AvailableOptions"=dword: change to 15

New E-Mail:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D65A-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Missed Call:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D660-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Voice Mail:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D661-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Na deze verandering soft-reset doen. Als je dan naar instellingen gaat > Menu > Meer > Geluiden en Meldingen.

Als je dan kijkt bij Berichten: Nw. e-mail dan heb je nu de mogelijkheid bij het vinkje. Lampje laten knipperen gedurende 'uitschuiflijstje' met aantal minuten.

Succes.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 15:00 . Reden: oplossing anders gemaakt, waarschijnlijk beter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
Black Piet schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:11:
Zijn er hier mensen die een anti virus oplossinghebben draaien op hun telefoon? Het toestel is immers snel genoeg. Mijn pc's thuis zijn goed beveiligd maar mijn mobiel niet. Zit er hard over na te denken om een oplossing a laKaspersky mobile.
Dit schijnt èèn van de betere te zijn voor windows mobile. Heb hem zelf nog niet getest.
http://www.airscanner.com/index_main.php

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik gok (zomaar) dat ze hier bij XDA wel omheen komen.. Gesloten is ook maar een relatief begrip. Gezien de vooruitgang bij Windows7 krijg ik langzaam toch wat meer vertrouwen in Windows (voor particulier gebruik dan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Het is een gerucht zonder bron dat telkens als feit wordt gequote maar waar waarschijnlijk niks van waar is. Op XDA-developers is er al een paar keer een topic over geopend en door mods gesloten omdat het ongefundeerd gespeculeer is.

Enig bekende "feiten" over WM7 zijn:
- de HD2 voldoet aan de tot nu toe bekend gemaakte minimum system specs maar dat kan altijd nog wijzigen;
- WM7 staat in de planning om in het najaar van 2010 te worden uitgebracht maar voor zover bekend is dat alleen op een aantal modellen nieuwe telefoons; als het al als los product beschikbaar komt is dat pas (veel) later.

De kans dat er voor de HD2 een officiele upgrade komt naar WM7 is bijzonder klein omdat de HD2 tegen die tijd al een jaar of ouder is. Er zullen vast wel custom roms komen die HD2 en WM7 combineren. Ik zou mijn adem hoe dan ook niet inhouden tot je WM7 op je telefoon hebt en als je niet met WM6.5 kunt leven moet je geen HD2 kopen imho (dus niet een HD2 kopen met het idee dat het met WM7 een goede telefoon wordt).

Edit: MS schijnt deze week meer bekend te maken over WM7 dus we weten snel genoeg meer over wel/geen gesloten OS.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-02-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:54:
Ik zit erg te twijfelen om ook een HD2 aan te schaffen.. Ik wil nl. graag een toestel met een groot scherm. Op dit moment heb ik zelf een Android toestel (HTC Hero) en bij gebrek aan een android gebaseerd >4" toestel met zakelijke mogelijkheden ben ik ban dat ik weer terug moet naar Windows Mobile.. Nu heb ik veel filmpjes bekeken van de HD2 en ben van mening dat HTC het erg goed heeft gedaan met de Sense op Winmo6.5. Dat is ook de reden waarom ik het wellicht wel aandurf om weer Winmo te gaan draaien (zij het wel met wat tegenzin..):

Om te helpen bij mijn keuze, heb ik eigenlijk wat vragen:

1. Is er ook een event (zoals locatie en tijd e.d.) gebaseerde applicatie (zoals Locale voor android) waarmee je zaken zoals Bleutooth, Wifi en alarms e.d. automatisch kunt laten aanpassen aan het Event?
3. Ik ben zelf winmo 6.0 gewend, is het verschil tov. Winmo6.5 een redelijke vooruitgang?
1. Ik ken wel deze: location based wifi or bluetooth: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448783
2. Nee daar is nog niets zeker over. Veel geruchten, beide kanten...
3. 6.5 is wel een verbetering, maar het grote verschil op de HD2 is de sense interface die grotendeels over Windows heen ligt, die maakt er weer een redelijk OS van... en vinger friendly.
6.5.5 is weer een update (staat er nog niet standaard op) die Windows iets finger friendlyer maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb even niets te doen en ben een beetje aan het rondsurfen voor leuke applicaties. Tot nu toe had ik alleen een navigatie (Tomtom), Total Commander, SPB Wallet, Coreplayer, MyMobiler en twee spellen Experiment 13 en Xtract) erop staan.

Zijn er nog spelletjes, applicaties of skins die ik gezien mòet hebben?

Is er trouwens een mediaspeler die ondertitels standaard ondersteunt?

@us1111

Ik sluit me aan bij de zaken die Elwin23 noemt. Over de update naar Windows 7 ben ik persoonlijk wat minder hoopvol. Windows 7 Mobile komt rond het eind van dit jaar uit. De HD2 is dan alweer een jaar uit. Een oud toestel dus. Echt al te veel moeite zullen ze niet doen om het op dit toestel mogelijk te maken als de randvoorwaarden (in het geval van de HD2 betekend dit dus genoeg geheugen) er niet voor aanwezig zijn, denk ik. Hoe dan ook, officieel is er nog niets aangekondigd. Via Twitter was er ooit een hoopvol berichtje vanuit HTC Rusland, maar dat is inmiddels al de kop ingedrukt.

[ Voor 43% gewijzigd door RaJitsu op 15-02-2010 15:46 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oziepp
  • Laatst online: 23-02-2011
(zeer trage> Windows Phone 7 demo? op http://www.windowsphone7series.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:52:
[...]

Mogelijk kun je het volgende proberen:

New Message:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D65B-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

New E-Mail:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D65A-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Missed Call:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D660-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Voice Mail:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877 D661-239C-47a7-9304-0D347F580408}]

Na deze verandering soft-reset doen. Als je dan naar instellingen gaat > Menu > Meer > Geluiden en Meldingen.

Als je dan kijkt bij Berichten: Nw. e-mail dan heb je nu de mogelijkheid bij het vinkje. Lampje laten knipperen gedurende 'uitschuiflijstje' met aantal minuten.

Succes.
Nog een vraag je hoe kom in register van de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

SnoeiKoei schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:10:
[...]
Edit: MS schijnt deze week meer bekend te maken over WM7 dus we weten snel genoeg meer over wel/geen gesloten OS.
Die presentatie is nu aan de gang, as we speak :)

Het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

323 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:58:
[...]

Nog een vraag je hoe kom in register van de telefoon
daar moet je een reg-editor voor installeren op je phone. bijvoorbeeld PHM Register Editor, is gratis, en werkt fijn al zeg ik het zelf.

Anders heb je nog CERegEditor of Resco.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk eerst zelf na voordat je hier een vraag stelt.
Gebruik eerst Google voordat je hier een vraag stelt.
Gebruik eerst de zoekfunctie op het forum voordat je hier een vraag stelt.

Het dumpen van vraagjes zonder eigen inzet wordt niet gewaardeerd en resulteert in een modbreak.