OK, aangezien
Email bij nieuwe post in topic gesloten is, plaats ik hier een aantal opmerkingen op argumenten die in dat topic werden aangehaald.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:41:
Het tempo op dit forum ligt relatief ook erg hoog. Het is goed mogelijk dat je op die manier tientallen mailtjes krijgt binnen een dag. Soms zelfs binnen een uur. Dat lijkt me niet bepaald wenselijk. Zowel niet voor jou en je inbox, als voor ons en de servers als iedereen dat in zou stellen

Er zijn heus wel fora waar een veel groter aantal gebruikers en posts zijn en waar men die functie wel gewoon heeft. Als ik bv even kijk op
Big Boards, en daar
GOT opzoek, zie ik dat de eerste in de ranking 1,7 miljard posts en 21 miljoen gebruikers heeft. Dat forum draait gewoon op phpBB hetgeen de email functie wel gewoon heeft.
Wat betreft de email frequentie, is dit meestal slechts 1 mail wanneer er geantwoord wordt in je topic. Daarna ontvang je geen mails meer van het topic totdat je het forum opnieuw bezoekt. Het is dus niet zo dat je plots bij elke reactie mails gaat ontvangen.
Cloud schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:20:
[...]
Dat 'niets' onmogelijk is staat vast natuurlijk.

Alleen wat is nu overzichtelijker:
- Inloggen op GoT en naar je Posthistory/myReact kijken voor een compleet overzicht
- Een X aantal mails in je inbox in een of andere vorm, waarbij je per mail zeker nog een keer extra moet klikken om bij een link te komen waarmee je bij de juiste reactie uit kunt komen
Volgens mij werkt de bestaande functionaliteit voor het volgen van topics veel beter dan elke oplossing die via de mail werkt. Daarnaast zorgt het er ook nog eens voor dat mensen naar T.net terug moeten blijven komen en dat willen we toch ook?

Daarnaast denk ik, dat al zou je maar één mail voor een reactie na jouw laatste reactie/per topic sturen, je nog steeds tienduizenden mails per dag zou moeten gaan verzenden.
Dus eigenlijk bedoel je hier, iedereen is mis behalve GOT? Aangezien vrijwel alle forumsoftware die ik ken deze functie heeft.
Ik ben op een aantal fora heel actief, en op een groot aantal kom ik sporadisch. Maar ik gebruik de email functie voor allen en ik vind het toch heel handig. Ik hoef niet eerst in een topic lijst gaan te kijken of er al een reactie is bijgeplaatst. Dus dat dit enkel voor "helpdesk-users" vind ik niet correct.
Bij een mailtje bij de eerste reply is leuk, maar over het algemeen staat de oplossing dus niet als eerste reactie. Een topic dat gemoved wordt, wordt altijd door een mod een reply gedaan. Daar heeft de TS dan ook niets aan.
Zoals hierboven reeds gezegd, normaal krijg je enkel een mail bij de eerste reply en daarna niet meer (ongeacht het aantal replies dat volgend) totdat je het forum opnieuw bezoekt.
Een mail-feature heeft zelfs nog een commercieel nadeel. Zo hoeven ze dus niet terug te komen om te kijken voor een reply, en worden er geen ads getoond. Daarbij heeft zo'n feature natuurlijk ook nog impact op de servers, waardoor het een verlies-verlies situatie wordt.
Je kan bij de meeste die deze functie hebben, (serverside uiteraard) instellen dat de inhoud van de reactie niet getoond wordt, maar slechts een link zodat je verplicht bent om naar het forum te gaan.
En wat betreft het 'aboneren', GoT biedt van topics ook een RSS-feed, die mensen gewoon in een reader kunnen mikken om het topic zodoende te volgen.
RSS moet je nog steeds manueel toevoegen, straks moeten we nog aanvinken of we via de postduif een notificatie will krijgen... Dit lijkt me nu niet echt een voorbeeld van automatisering.
Zoals hierboven reeds aangehaald, kijk eens op
Big Boards. Er zijn daar boards met een PAK meer gebruikers en posts, en toch hebben ze de functie gewoon wel.
Misschien gebeurt het wel dat je hier hit-and-run posters hebt, maar als er uiteindelijk goede reacties op dit topic van deze "afhaal-user" komen, gebeurt het vast wel eens dat iemand via google op het topic stuit en zo op Tweakers.net terechtkomt. Misschien zitten daar dan wel mensen tussen die actief deel gaan uitmaken van de community.
moto-moi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:36:
Mjah, ik weet niet wat alle mods hierboven erbij halen enzo (en waarom dit uberhaupt in
Lieve Adjes staat), maar er zijn maar een paar valide redenen waarom we dit niet doen: de hoeveelheid bounces die we ervan verwachten te krijgen, en ten tweede het feit dat we in React geen toffe manier hebben om exact te weten of en zo ja wanneer een topic het laatst bekeken is door iemand. Doordat we dit niet weten zouden we maar 1 optie hebben, en dat is voor elke nieuwe reply een email sturen en dat kan nogal wat mail opleveren bij het abonneren op grote topics.
Verder hebben we een aantal rss feeds waardoor we denken dat het eigenlijk niet echt nodig is om zoiets te maken. Maargoed, dat is al verschillende keren aan bod gekomen in
Lieve Devvers 
Dus eigenlijk is het momenteel technisch niet mogelijk om het op een deftige manier te implementeren in React. Vandaar dat er een aantal lapmiddelen werden bedacht (RSS feeds, Bookmarks,...) om dit gemis min of meer te minimaliseren. Daarna heeft men de harde kern van GOT gebrainwashed zodat ze RSS en topic bookmarks de heilige graal vinden en alle andere forumsoftware uitspuwen omdat ze deze mijn inziens nuttige functie wel hebben.