• merijn_psv
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 14:09
Hallo allemaal,

Ik wil 5.1 surround geluid hebben voor films en gamen. Gebruik nu nog een pc-speakersetje en een kabel tussen de tv en pc voor films maar dat is toch niet ideaal. Daarnaast kan dat setje niet gebruikt worden voor mijn xbox360. Nu is mijn vraag, wat ik het beste kan aanschaffen om gedownloade films af te spelen op mijn tv (Samsung LE32R81B) met surround geluid en ook surround geluid te krijgen voor de xbox.

Ik dacht dat zo'n mediaplayer een goede oplossing is voor de films, die van western digital bv, en een home cinema setje. Alleen vind ik het moeilijk waar ik dan op moet letten. Mijn budget voor een eventuele home cinema is 400 euro. Al is met een mediaplayer een blu-ray of dvdspeler een beetje overbodig toch?
Daarom dacht ik misschien dat een receiver een oplossing is, al moet ik dan vervolgens weer speakers uitzoeken en aangezien ik van audio te weinig verstand heb is dat ook weer lastig. Iemand die mij de goede richting in kan sturen?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm... de eisen die je stelt qua features aan de receiver zijn vrij algemeen.
Ik denk dan ook aangezien je nog helemaal 'niets gewend bent' op het home-cinema gebeuren en rekening houdend met een vrij krap budget voor een receiver, speakers en mediaspeler dat je op het beste uit bent met een JBL SCS 200.5 speakerset met een leuke receiver (bijvoorbeeld Onkyo SR507 (of SR307, is wat goedkoper maar kan 'geen audio pakken' over de HDMI kabel)).
Bovenvermelde speakerset is echt een mooi setje om mee te beginnen, zit echt prima geluid in zeker voor de prijs van 150 euro (momenteel in de dagaanbieding van BCC).

Je natuurlijk ook even een electronicawinkel binnen kunnen wandelen en wat kant en klare setjes (speakers + receiver) kunnen beluisteren.

Maar nogmaals, bovenstaande speakerset is wel een leuke deal! Klinkt zeker niet verkeerd, wij hebben em ook staan op mn werk. Meerdere malen mee lopen spelen, alleen het design spreek me niet zo aan ;).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• merijn_psv
Design van de speakerset vind ik ook niet zo geweldig. Maar die Onkyo lijkt me wel wat.
http://www.besthomecinema...023b3d22437f144735fdff13f
Hier is er eentje inclusief speakers, het gaat dan wel om de 307.

Ik wil het volgende aansluiten op de receiver:
*Samsung DCB-H360R (Digitaal HD TV)
*Ac Ryan Mini (waarschijnlijk)
*Xbox 360.
Deze 3 apparaten met hdmi naar de receiver en dan hdmi out van receiver naar de TV?
Dit kan alleen met de 507 dus? de 307 moet ik ook per appraart audio optisch doorlussen?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:18

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

dat zie je correct, mocht je daar geen problemen mee hebben is de 307 ook een optie.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Nadeel is dan weer wel dat de Onkyo TX-SR307 maar twee maal optische ingang heeft. Dus als alle drie de apparaten over een optische uitgang beschikken dan zit je al aan de max. Manier om het te omzeilen is om de andere digitale ingang van de Onkyo te gebruiken (digitale coax). Dan moet je een optische toslink naar digitale coax converter halen welke je ongeveer twee tientjes zal kosten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
Ja begin dan toch te neigen naar de Oknyo 507. En begin ook te twijfelen over de JBS speakers. Ik vind namelijk de design van de subwoover niet zo fraai, maar als er (voor mijn budget en maatstaven) prima geluid uitkomt voor die prijs. Ik weet dat ik zelf moet zoeken enzo, maar misschien dat jullie andere alternatieven weten voor een speakerset naast de 507. Wil toch eigenlijk max. 450 uitgeven aan de receiver met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 19-09 07:10
Je bent iets duurder uit dan die 450,-, maar dan heb je volgens mij toch ook een heel leuk, en goed uitziend, setje:

Onkyo TXSR507/B

Harman-Kardon HKTS 7

Samen 538,- inclusief verzending. Is dus alleen de vraag of je, als je meer geld te besteden hebt, dit er voor neer wil leggen.

Ik heb ipv de Harman Kardon HKTS 7 de HKTS 11 besteld. Moet morgen binnen komen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:53
mauricedb schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:28:
Je bent iets duurder uit dan die 450,-, maar dan heb je volgens mij toch ook een heel leuk, en goed uitziend, setje:

Onkyo TXSR507/B

Harman-Kardon HKTS 7

Samen 538,- inclusief verzending. Is dus alleen de vraag of je, als je meer geld te besteden hebt, dit er voor neer wil leggen.

Ik heb ipv de Harman Kardon HKTS 7 de HKTS 11 besteld. Moet morgen binnen komen. :9~
Hey, heb je de set al binnen? bevalt deze?(kun je een korte toelichting geven?) Is de HKTS 11 aangesloten op de betreffende "507" receiver of op een andere? Alvast bedankt!

• mauricedb
Ik heb 'm sinds afgelopen vrijdag (zondag echt goed aangesloten en aan de muur gehangen). Hij bevalt zeker! Heb al enkele films getest en het lijkt net alsof je in de bioscoop zit. De subwoofer is erg groot, dus daar moet je wel een apart plaatsje voor maken, maar verder ziet de set er goed en stijlvol uit. Het ophangsysteem heb ik even mee zitten klungelen, want dat is nou niet echt 'handig' ontworpen, maar het is allemaal gelukt :).

• cantate
mauricedb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:26:
Ik heb 'm sinds afgelopen vrijdag (zondag echt goed aangesloten en aan de muur gehangen). Hij bevalt zeker! Heb al enkele films getest en het lijkt net alsof je in de bioscoop zit. De subwoofer is erg groot, dus daar moet je wel een apart plaatsje voor maken, maar verder ziet de set er goed en stijlvol uit. Het ophangsysteem heb ik even mee zitten klungelen, want dat is nou niet echt 'handig' ontworpen, maar het is allemaal gelukt :).
Bedankt voor je reply! Goed om te weten dat het bevalt! :) Maar je hebt het dus aangesloten op de 507? en dan had ik nog een laatste vraag: elders las ik dat de sub brommmmt bij meer dan een kwart open staan in films, kan je hier iets van merken?

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 18:37
Heb eventueel nog een leuke Cambridge audio reciever voor je in de aanbieding ... En die zal ook wel in je budget gaan passen (en is in mijn ogen en denk vele andere, toch wel een stapje beter dan de onkyo recievers).

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• mauricedb
cantate schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:41:
[...]

Bedankt voor je reply! Goed om te weten dat het bevalt! :) Maar je hebt het dus aangesloten op de 507? en dan had ik nog een laatste vraag: elders las ik dat de sub brommmmt bij meer dan een kwart open staan in films, kan je hier iets van merken?
Ja, is aangesloten op de Onkyo 507.
De subwoofer heb ik denk ik op een kwart staan en is, voor mij in de kamer, zo meer dan genoeg. Hier weet ik dus niets van. Tevens zou ik voor dat kleine prijsverschil echt wel voor de hkts 11 gaan. De vier speakers zijn een stuk groter waardoor er meer detail in het geluid te horen zou moeten zijn. Ik heb ze niet alle twee echt goed beluisterd, maar voor die paar tientjes...

Verwijderd

Voor hoeveel heb je je reciever gekocht??. bij correct is ie namelijk in de aanbieding 249 euro TX-SR507

• cantate
@maurice: Ok, bedankt. DIe HKTS11 gaat het waarschijnlijk wel worden. Nu nog een receiver... (lastiggg!!)

Ik zit een beetje tussen de 507, 607 en HK AVR 155 te twijfelen. Maargoed, speakers staan in ieder geval vast :) Bedankt!

• mauricedb
Receiver heb ik gekocht voor 249 bij de BCC (speakers overigens ook). Ik zat zelf ook de twijfelen tussen de 507 en de 607. Ik heb de 507 gekozen omdat de voordelen die de 607 biedt ten opzichte van de 507 niet echt van toepassing op mij zijn. Denk daarbij aan dat met de 607 alles over 1 hdmi kabel naar je tv kan + upscaling naar 1080i/p(?) volgens mij.

• cantate
@ maurice: Ja, er zijn weinig verschillen(upscaling volgens Onkyo zelf niet, maar wel meer vermogen, meer kanelen), maar toch is de aansluitwaarde van de 607 veel hoger(550W vs 380W) en ik denk dat dit terug te zien is in het vermogen per kanaal. Vandaar de overweging. Ik had graag de AVR 155 genomen, maar deze heeft geen DTS-HD (e.d.) ondersteuning. Ook al heb ik geen idee of dit een groot gemis is, ontbreekt het toch en dat kan over een paar jaar jammer zijn. Lastig, lastig! blij dat de 507 bevalt, dus die kan het altijd nog worden :) (als 607 te duur wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Van wat ik heb gelezen moet je niet letten op al die wattages van de goedkopere onkyo's (dus de 507/607). Als je echt grote/goede speakers wilt aansluiten, dan is het als ik het goed heb wel belangrijk om dan een duurdere receiver aan te schaffen, maar met een speaker set zoals de hkts 7/11 of vergelijkbare in dezelfde prijsklasse is het niet nodig om een 607 boven de 507 te verkiezen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar dit heb ik op veel fora en websites gelezen (o.a. hier natuurlijk), en daar heb ik dan ook weer mijn aankoop van afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
cantate schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:56:
Vandaar de overweging. Ik had graag de AVR 155 genomen, maar deze heeft geen DTS-HD (e.d.) ondersteuning.
De AVR-155 heeft geen HDMI Processing wat de Onkyo TX-SR507 en TX-SR607 wel hebben. Als je op dat vlak gaat kijken zou je naar een Harman Kardon AVR-255 moeten kijken. Maar dan zit je ook weer een paar euro's hoger.

Of je die ondersteuning voor Dolby TrueHD en/of DTS HD Master Audio nodig hebt is aan jezelf. Ik ga zelf liever voor een oudere hoge serie met minder van dat soort dingen, maar dan wel kwalitatief beter qua bouw. Maar met deze klasse heb je daar niet echt mee te maken en valt het "oude" ook weer af.
mauricedb schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:08:
Van wat ik heb gelezen moet je niet letten op al die wattages van de goedkopere onkyo's (dus de 507/607). Als je echt grote/goede speakers wilt aansluiten, dan is het als ik het goed heb wel belangrijk om dan een duurdere receiver aan te schaffen, maar met een speaker set zoals de hkts 7/11 of vergelijkbare in dezelfde prijsklasse is het niet nodig om een 607 boven de 507 te verkiezen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar dit heb ik op veel fora en websites gelezen (o.a. hier natuurlijk), en daar heb ik dan ook weer mijn aankoop van afgeleid.
Je verhaal klopt inderdaad in grote lijnen. Alleen is de term "grote speaker" niet heel veel zeggend. Er zijn bookshelfspeakers te vinden die lastiger aan te sturen zijn dan bepaalde vloerstaanders. Dus grootte zegt niet alles. Maar de kern van het verhaal is waar: mocht je ooit lastig aan te sturen speakers willen pak dan inderdaad geen Onkyo van deze klasse. Maar aan de andere kant is het wel logisch dat een receiver van nog geen driehonderd euro geen alleskunner is qua vermogens. Maar met setjes als de HKTS of andere setjes is het geen probleem. En zelfs setjes die niet uit melkpakjes bestaan kunnen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Maurice en Fear: heel erg bedankt voor de vele feedback (en geduld). De speakers worden de HKTS11, dat is definitief.

Voor de keuze tussen de 3 receivers rest nog twee kleine vragen:
- Mis ik de meerfeatures van de 607 tov de 507, en dat weer tov van de 155?
- Hoewel ik de HK en 607 heb kunnen beluisteren, was de 507 niet beschikbaar. Omdat dit een flink pak geld scheelt met de 607 en 507, vind ik het moeilijk om te kiezen. De set gaat gebruikt worden voor de PS3 (games) en Bluray(ook via PS3) en daarnaast nog af en toe een mp3cd (dus geen eisen) en tot slot een DVDspeler (voornaamste gebruik voorlopig)

De 255 valt af door zijn hoge prijs en de 160 is eigenlijk ook te duur. Tot 350 euro kan (en daar past de 607 net binnen), maar als het niet echt merkbaar is, is minder "beter". HDMI upscaling is niet nodig(zit in PS3 en DVD speler al) en optisch/coaxiaal aansluiten is prima.

@fear: dit omdat je zegt dat het aan mezelf is of ik de HD features nodig heb, maar ik vind dit lastig te beslissen. Op mijn medion set heb ik maar 1 DVD gehad die geen geluid had (alleen DTS), maar dit setje moet toekomstgerichter zijn. (10 jaartjes meekunnen?)

[ Voor 13% gewijzigd door cantate op 19-02-2010 15:15 . Reden: (nog niet gereageerd op stukje AVR255) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het is niet zo dat je zonder HD Audio straks niets meer kan. Elke HD Audio-track heeft de core van de gewone track in zich. Dus als jij Dolby TrueHD naar een receiver stuurt die alleen "gewone" audio aan kan zal de receiver Dolby Digital ontvangen. En idem met dat DTS HD Master Audio zal resulteren in "gewoon" DTS. Maar blijft een lastige keuze inderdaad, als je twijfelt zou ik het gewoon doen want dan kan je er nooit spijt van hebben als je de optie wel genomen hebt.

Maar een Onkyo van deze klasse die 10 jaar mee gaat is wel enthousiast. Als je bij deze set speakers blijft dan is het wellicht te doen. Maar dan moet je ook geen verdere problemen krijgen met de warmte en andere dingen (al kan dat op elke receiver voorkomen).

De verschillen 507-607 zijn een heel stuk minder dan de 307-507, dus dat is inderdaad lastig om zo te zeggen. De 607 heeft PLIIz met toewijsbare hoogtekanalen, de 507 heeft dat niet. Maar dat is ook alleen interessant als je een 7.1 set-up hebt. En dan kom je meteen bij de 607 uit: 7.2 van de 607 ten opzichte van de 5.1 van de 507. De 607 heeft 6 HDMI in en de 507 heeft er 4. De 607 maakt gebruik van Deinterlacer with Faroudja DCDi Edge™ (Directional Correlational Deinterlacing) Technologym, de 507 niet. Maar als je al laat scalen door je tv en/of een eventuele Blu-ray speler dan heb je dat ook niet nodig. En ja, de PS3 is een goede scaler voor SD materiaal.

Als je aan de TX-SR507 genoeg hebt (dus maximaal 5.1 set-up, vier maal HDMI in, etc) dan zou ik die nemen. Houdt je weer wat centen in je zak. Wil je toch wat meer op de toekomst zijn gericht en voor een eventuele uitbreiding dan pak je de TX-SR607. Al zal echt 7.1 er nooit in zitten door het inkakkende vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
@Fear, heel erg bedankt. Dit geeft een hoop duidelijkheid. Als ik het goed begrijp mis ik op de 507 alleen de PLIIZ, maar verder kan hij gewoon de HD audio aan. 7.1/2 zal er sowieso niet komen.

Als bovenstaande klopt is het enige interessante aan de 607 het hogere vermogen, maar is dit de moeite waard? De 507 is namelijk beter beschikbaar én aantrekkelijker geprijsd. Verder zal er geen andere speakerset komen. De huidige (slechte) gaat ook al meer dan 5 jaar mee. :) Ik ben echt heel erg geholpen met je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dolby Pro Logic IIz is een stukje software wat van 5.1 geluid nog meer kanalen kan "maken". Dus van 5.1 naar 7.1 of zelfs naar 9.1 als het zou moeten. Dus wat Dolby Pro Logic II doet met van stereo (2.0) naar 5.1 maken, maar dan een stapje hoger. Dus als je niet meer dan 5.1 gaat draaien nutteloos. En het blijft de vraag of je überhaupt software als deze wilt gebruiken, want persoonlijk ben ik ook niet over de Pro Logic te spreken. En aangezien de TX-SR507 "maar" 5.1 is en je nooit naar 7.1 kan heeft deze receiver geen Pro Logic IIz nodig.

Bij Onkyo is het hogere vermogen sowieso niet de moeite waard. De receiver kakt toch wel in met meerkanaals gebruik. Dus je houdt letterlijk een paar Watt verschil over (iets van 32 Watt ten opzichte van 34 Watt geloof ik).

Dus lekker voor de TX-SR507 gaan als je niet zit met de mindere HDMI poorten en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
@FeaR1986(en maurice): BESTELD! :)

Het is een 507 en hkts11 geworden, beide zwart en totaal 608 euro bij bcc. Komt volgende week binnen.

Bedankt voor alle hulp! Mogelijk kom ik nog terug met wat vragen over de kabels :) (als jullie het goed vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
cantate schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:18:
Bedankt voor alle hulp! Mogelijk kom ik nog terug met wat vragen over de kabels :) (als jullie het goed vinden)
Speakerkabel gewoon 2,5mm² nemen. Is meer dan genoeg voor eigenlijk elk setje. En persoonlijk zou ik gewoon kabel bij de Gamma halen en niet bij winkels als de Hobo Hifi en dergelijke. Want om nu een x aantal euro de meter te betalen is gewoon overdreven.

Digitale kabels als HDMI, optische toslink en digitale coax ook gewoon de goedkopere variant nemen. Digitaal is niet tot zeer gering onderhevig aan storingen en ruis. Dus ook hier geldt dat kabels van meerdere tientjes voor een meter niet nodig zijn. Bij optische toslink is een iets dikkere kabel wel handig mocht je de kabel langs hoeken willen leggen. Met een dikkere mantel zal de interne fiber minder snel breken. Idem met HDMI wat ook gewoon te halen is bij winkels als de Formido. HDMI 1.3c kabel van 1,5 meter voor iets van twee tientjes.

Analoge kabels als RCA en mini-jack zou ik persoonlijk ook iets dikker nemen voor eventuele storingen mochten de kabels naast netstroom, netwerkkabel of wat dan ook liggen. Maar dit is ook afhankelijk van het gebruik.

Eigenlijk moet je gewoon met goedkope kabels beginnen en mochten er dan problemen zijn kan je altijd nog voor duurdere gaan. Of meteen kabels van een paar tientjes en dan zeker weten dat het goed is. Alleen kan het bij veel kabels dan wel eens aan de hoge kant worden qua prijs.

Maar goed, dat is mijn mening. Zoals je in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 kan lezen zijn de meningen daar soms over verdeeld :)

Nog andere vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
Daarop inhakend, op samenkopen komt ook regelmatig een actie voorbij met redelijke kabels zo ook nu. Klik hier.
Ik he daar m'n kabels ook vandaan, netjes met bonnetje en al en kabels zijn lekker cheap.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Wederom bedankt voor je uitleg! (ook loekie bedankt)
FeaR1986 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:31:
[...]

Speakerkabel gewoon 2,5mm² nemen. Is meer dan genoeg voor eigenlijk elk setje. En persoonlijk zou ik gewoon kabel bij de Gamma halen en niet bij winkels als de Hobo Hifi en dergelijke. Want om nu een x aantal euro de meter te betalen is gewoon overdreven.
Ok, er ligt nu 0,75 of 1,5 mm² weet niet precies welke. Dit is dus onvoldoende en dient vervangen te worden?(in beide gevallen, of alleen als 0,75?? is het voor achter wel voldoende ? (of juist niet door de lange kabellengte :P )
Digitale kabels als HDMI, optische toslink en digitale coax ook gewoon de goedkopere variant nemen. Digitaal is niet tot zeer gering onderhevig aan storingen en ruis. Dus ook hier geldt dat kabels van meerdere tientjes voor een meter niet nodig zijn. Bij optische toslink is een iets dikkere kabel wel handig mocht je de kabel langs hoeken willen leggen. Met een dikkere mantel zal de interne fiber minder snel breken. Idem met HDMI wat ook gewoon te halen is bij winkels als de Formido. HDMI 1.3c kabel van 1,5 meter voor iets van twee tientjes.
De signaalkabels van PS3(optisch) en dvdspeler (coax) zijn aanwezig. dit zijn de goedkoopste kabels en werken prima. (omdat de apparaten dicht bij elkaar staan denk ik) Ik overweeg ivm breukgevoeligheid de toslink te vervangen door een wat steviger exemplaar. De huidige is echt een milimeter dik oid :9

Voor het HDMI signaal is echter wat aan de hand. De huidige iBOODkabel (HQ bladibla, 1.3, 1.5m) heeft op 720p en 1080i geen probleem, maar vertoont op de PS3 wel witte spikkels op 1080p...(in menu, games, films, altijd dus :'( ) Gewoon een hoop witte pixeltjes over het hele beeld verspreid. Wat kan ik hiermee doen? Welke kabel heeft dit niet?
Analoge kabels als RCA en mini-jack zou ik persoonlijk ook iets dikker nemen voor eventuele storingen mochten de kabels naast netstroom, netwerkkabel of wat dan ook liggen. Maar dit is ook afhankelijk van het gebruik.
Dus de signaalkabel van de receiver naar de sub, dat moet zoiets zijn?
Voor de rest is er niet echt sprake van signaalkabels, want dat gaat via coax en toslink naar de receiver.
De speakerkabels, moet ik die met bananaplugs aansluiten? en welke moeten dat worden/.
Eigenlijk moet je gewoon met goedkope kabels beginnen en mochten er dan problemen zijn kan je altijd nog voor duurdere gaan. Of meteen kabels van een paar tientjes en dan zeker weten dat het goed is. Alleen kan het bij veel kabels dan wel eens aan de hoge kant worden qua prijs.

Maar goed, dat is mijn mening. Zoals je in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 kan lezen zijn de meningen daar soms over verdeeld :)

Nog andere vragen? :+
Ja, de vragen staan hierboven. :P Dat zilveren kabels topic heb ik al doorgenomen. Daar staat inderdaad dat de witte spikkels door slechte hdmi-kabel kunnen komen. Helaas voelt de hdmi-kabel wel erg degelijk aan en vraag me dus af waar(wat voor kabel) ik naar op zoek moet om dit weg te krijgen. 1080i is ook prima, maar 1080p moet gewoon werken. :( (samsung 40A656)

owja, tot slot, er wordt nu met een contactdoos met schakelaar de stroom van de TV en DVDspeler gehaald (niet van de PS3). Is dit wel of niet aan te raden voor de apparatuur.(TV lijkt me geen probleem, DVD speler ook niet, maar receiver en speakers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Bedankt voor alle hulp! _/-\o_
De HKTS en 507 zijn binnen en aangesloten. Na het aansluiten was het 10 minuten werk om te kalibreren en de audio-invoer te selecteren. Het geluid is erg goed(subliem) en naar wens! Het resultaat van de calibratie is te horen, op de gemeten posities is het geluid duidelijk beter dan op andere plekken, waar het ook goed klinkt.

Overigens, is de wandmontage van de HK speakers wel erg knullig, zeker voor een set met een AVP van €599! De 3 gaatjes voor het beugeltje waar de speaker bovenop staat zitten in een straal van straal van 2cm van elkaar, waardoor in een betonnen muur een kleine afwijking van de gaatjes dus al resulteert in een scheef hangende HK satelliet! Nu kun je zeggen dat ik niet kan boren, maar een klopboor komt amper de muur in en een boorhamer is iets minder precies waardoor een mm afwijking al voor minder recht hangende satellieten zorgt. :( gelukkig is het maar bij 1 speaker niet zo mooi. :z

De gebruikte kabels zijn voorals nog de oude, 0,75mm²,(scheelde een hoop werk, alles is namelijk weggewerkt achter plinten) maar misschien dat we daar nog wat van vervangen. De meegeleverde kabels waren ook 0,75mm².

Een nieuwe HDMI-kabel (12 euro) was de oplossing voor de ruis op 1080p. Toch gek, dat de ibood kabel met "dubbele ferite filters" minder goed is dan een iets dikkere filterloze kabel.

De meegeleverde subwooferkabel was maar 4 meter, dus heb er 1 van 5 meter moeten kopen, dat was wel jammer, maar het is niet anders. Het werkt in ieder geval perfect. Heb overigens ook nog een betere toslink kabel gekocht, maar die blijkt dus niet nodig. Wel jammer, want dat scheelt wat geld, maarja, voor later. |:(

Dan rest me alleen nog de onstaande vraag, dus als iemand daar nog een antwoord op heeft, graag.
De vraag is dus voor welke apparaten het wel en niet kwaad kan en of het verstandig is voor de betreffende apparaten:
  • TV
  • PS3
  • Receiver
  • DVDspeler
  • UPC digitaletv doos ding ( :( als je SD(wel digitaal) neemt kan het alleen over een scart kabel? wat belachelijk! :( )
cantate schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:27:
owja, tot slot, er wordt nu met een contactdoos met schakelaar de stroom van de TV en DVDspeler gehaald (niet van de PS3). Is dit wel of niet aan te raden voor de apparatuur.(TV lijkt me geen probleem, DVD speler ook niet, maar receiver en speakers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Speakers maakt niets uit, want die staan zelf niet in contact met de netstroom. De power waar ze mee aangedreven worden wordt daar door de receiver wel uit die stroom gemaakt als het ware, maar het kan geen kwaad. Het is niet zo dat de receiver bij het weer krijgen van 220 Volt een boost naar de speakers stuurt. Receiver kan verder ook zonder stroom er is echter wel iets waar je rekening mee moet houden. Zo weet ik dat een Denon receiver na 4 weken zonder stroom alle instellingen vergeet. Weet niet hoe het met Harman Kardon zit, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder kan het eigenlijk geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Ok, hartelijk bedankt! Nu is het tijd om ervan te genieten! :) }:O
Pagina: 1