• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38
Beetje onduidelijke titel , het is ook al laat dus als het onduidelijk is , sorry.

Ben al UREN bezig om mijn data terug te krijgen.

Het zit als volgt.

Mijn WHS is gecrashed.

Die saved de bestanden in een grote data pool. Verdeeld over 3 schijven. !

Nu heb ik op de systeem partitie een format gedaan en win7 er op geknalt in de hoop om bij mijn bestanden te komen. Dat is gedeeltelijk gelukt ! mijn 240GB grote muziek collectie heb ik kunnen reddden. ( athans voor zover , hij staat nog te kopieren ) Films was ook geen probleem.

Maar dan het belangrijkste ! mijn fotos en programmas. Ik krijg de mappen met veel moeite geopend , ik moet allemaal machtegingen toewijzen omdat deze er niet zijn ??

Als ik dat eenmaal heb gedaan , komt er ook een slotje bij de desbetreffende map te staan , de map kan ik dan vervolgens openen. Maar de bestanden niet. Heb echt werkelijk al vanalles geprobeerd. maar niets helpt.

Ik heb volledige rechten over de bestanden , ik ben er eigenaar van , ( bij de gene die ik heb aangepast ) en ik heb volledig beheer.

Vooralsnog kan ik mijn fotos dus niet kopieren naar een externte schijf. Noch kan ik ze openen omdat ik niet gemachtigd ben. ( best vreemd , want alle machtigingen zijn wel toegewezen ! )

0x80070780 Die foutcode komt ook ngo wel eens voorbij...

Iemand een idee ? ik zou graag mijn data terug willen!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Weet je zeker ook dat je bij het Eigenaar claimen ook het vinkje hebt gezet bij onderliggende mappen en objecten?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En anders is er ook nog zoiets als icacls of subinacl ;)

Maar daarnaast heb je in het [WHS] Windows Home Server ervaringen topic ook al exact hetzelfde verhaal neergezet, dus als je één van de twee wil gebruiken graag.

Anders komt het neer op een crosspost, en da's niet echt handig - ook voor jou niet want dan moet je twee threads in de gaten gaan houden.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 11-02-2010 07:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device