Medetweakers,
Vorige week heb ik mijn Arcturus systeem geüpgrade en sindsdien doen vreemde dingen zich voor. Laat ik allereerst beginnen met de upgrade:
Ik had een P31 moederbord icm met een Q6600. Dit vond ik wel eens een vernieuwing waard, dus heb ik het vervangen met een Asus P6T Deluxe V2 en een Intel Core i7 920. Om ook nog even de overclockmogelijkheden te behouden heb ik er Corsair Dominator RAM (6GB) bij gekocht.
Systeemspecs:
Audiotoebehoren:
Logitech Z-10 Speakers
Logitech G35 Gaming Headset
Behuizing:
Thermaltake VI1000BNSD M9
Geheugen:
Corsair Dominator 6GB 1600MHz (TR3X6G1600C8D)
Harde Schijf:
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB SATA
Invoerapparatuur:
Logitech G15 Toetsenbord
Razer Lachesis Wraith Red Muis
Optische Drive:
NEC ND-3530A (IDE)
Moederbord:
Asus P6T Deluxe V2
Processor:
Intel Core i7 920 (D0 stepping)
Netwerkapparatuur:
Linksys WMP300N Wireless-N PCI Adapter
Videokaart:
XFX HD5870 XXX
Voeding:
Cooler Master Real Power M520
De hele hardware-installatie ging voorspoedig, evenals het installeren van Windows 7 Ultimate x64. Maar toen ik alle drivers (van de CD) goed en wel geïnstalleerd had, floepte mijn PC er voor de eerste keer uit. De details:
Ook heb ik een XFX HD5870 XXX die al sinds aanschaf met grijze strepen kampt, zelfs mét de hotfix. Die kaart heeft me al genoeg ongeluk gebracht, dus had ik hem maar even vervangen met een ATi X600 om te kijken of dit het euvel was. Nee. (ik vermijd overigens die grijze strepen nu door hem te underclocken...) Ook heb ik mijn draadloze netwerkkaart eruit gehaald, zodat zo min mogelijk componenten erin heb zitten (je weet maar nooit). Nog eens nee.
Toen heb ik maar álle drivers voor mijn moederbord gedownload van de site, zodat ik de nieuwste software had. maar daar zat het probleem dus niet.
Vervolgens dacht ik: die RAM krijgt vast te weinig prik, dus als ik ga overclocken moet dat wel goed gaan. Nu heb ik een H50 onderweg, maar dat kan nog wel even duren. Intussen heb ik de X.M.P. maar aangezet zodat de RAM al op zijn profiel draait, maar tevergeefs. Ik heb ook de CPU Ratio op 20.0 gezet, niet wetende wat ik anders moest doen. Dit heeft iets veranderd, want nu krijg ik de volgende BSOD:
Extra details:
CPU temperatuur: 33 graden Celsius (idle)
HDD leeftijd: ~4 jaar
PSU Wattage: 520W stable, 600W peak
Splashtop: UIT
Heeft een van jullie enig idee wat er aan mijn PC mankeert? Zeg het alsjeblieft, want ik ben hier al meer dan een week mee bezig. Alvast bedankt!
arc.
Vorige week heb ik mijn Arcturus systeem geüpgrade en sindsdien doen vreemde dingen zich voor. Laat ik allereerst beginnen met de upgrade:
Ik had een P31 moederbord icm met een Q6600. Dit vond ik wel eens een vernieuwing waard, dus heb ik het vervangen met een Asus P6T Deluxe V2 en een Intel Core i7 920. Om ook nog even de overclockmogelijkheden te behouden heb ik er Corsair Dominator RAM (6GB) bij gekocht.
Systeemspecs:
Audiotoebehoren:
Logitech Z-10 Speakers
Logitech G35 Gaming Headset
Behuizing:
Thermaltake VI1000BNSD M9
Geheugen:
Corsair Dominator 6GB 1600MHz (TR3X6G1600C8D)
Harde Schijf:
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB SATA
Invoerapparatuur:
Logitech G15 Toetsenbord
Razer Lachesis Wraith Red Muis
Optische Drive:
NEC ND-3530A (IDE)
Moederbord:
Asus P6T Deluxe V2
Processor:
Intel Core i7 920 (D0 stepping)
Netwerkapparatuur:
Linksys WMP300N Wireless-N PCI Adapter
Videokaart:
XFX HD5870 XXX
Voeding:
Cooler Master Real Power M520
De hele hardware-installatie ging voorspoedig, evenals het installeren van Windows 7 Ultimate x64. Maar toen ik alle drivers (van de CD) goed en wel geïnstalleerd had, floepte mijn PC er voor de eerste keer uit. De details:
Ik dacht: "Ha, dat is vast een oude BIOS." Dus ik download braaf versie 0707 van de Asus site en begin met flashen. Dit deed ik via Windows, dat dus crashte op het moment dat het proces op 83% van het schrijven van de nieuwe BIOS was. PC weer booten, CD erin, oude BIOS en vervolgens maar nieuwe BIOS geflasht via EZ Flash 2.0 om nog een crash te voorkomen. Maar, zoals je raad, Windows gaat vrolijk door met zijn fijne abrupte afsluitingsmethode. Deze afsluitingsmethode is een zwart scherm (niet stand-by), alles gecrasht en als ik de PC direct opnieuw opstart geeft het moederbord een oneindige piep zonder het BIOS te weergeven, maar alleen een knipperende witte cursor op een zwarte achtergrond. maar als ik de PC even alleen laat en dan opnieuw opstart, doet hij het weer "normaal".Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000096
BCP2: FFFFF880067D63D6
BCP3: FFFFF880026ADC80
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\020810-32354-01.dmp
C:\Users\Julius\AppData\Local\Temp\WER-48329-0.sysdata.xml
Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Ook heb ik een XFX HD5870 XXX die al sinds aanschaf met grijze strepen kampt, zelfs mét de hotfix. Die kaart heeft me al genoeg ongeluk gebracht, dus had ik hem maar even vervangen met een ATi X600 om te kijken of dit het euvel was. Nee. (ik vermijd overigens die grijze strepen nu door hem te underclocken...) Ook heb ik mijn draadloze netwerkkaart eruit gehaald, zodat zo min mogelijk componenten erin heb zitten (je weet maar nooit). Nog eens nee.
Toen heb ik maar álle drivers voor mijn moederbord gedownload van de site, zodat ik de nieuwste software had. maar daar zat het probleem dus niet.
Vervolgens dacht ik: die RAM krijgt vast te weinig prik, dus als ik ga overclocken moet dat wel goed gaan. Nu heb ik een H50 onderweg, maar dat kan nog wel even duren. Intussen heb ik de X.M.P. maar aangezet zodat de RAM al op zijn profiel draait, maar tevergeefs. Ik heb ook de CPU Ratio op 20.0 gezet, niet wetende wat ik anders moest doen. Dit heeft iets veranderd, want nu krijg ik de volgende BSOD:
Ik heb gemerkt dat wanneer ik in een zware applicatie zit, de PC niet crasht. Inmiddels is de PC ook al eens gecrasht in de lobby van Call of Duty: Modern Warfare 2 Multiplayer. Draai ik daarentegen wat IM's en iTunes, kan ik er op rekenen dat de PC binnen een halfuur crasht. Als ik ga eten en dus de PC idle is (ik heb standby uitstaan, want dat wil ook nog wel eens wat veroorzaken), is het tot nu toe nog NOOIT voorgekomen dat de PC niet hing. Voeding lijkt mij dus sterk, want hij crasht alleen maar als hij weinig stroom nodig heeft. Om wat details van de freeze te melden: het scherm is zwart, maar niet op stand-by, mijn G15/Z-10 applicaties zijn gecrasht (uiteraard) en mijn HDD laat geen activiteit zien. Maar in vergelijking met de andere BSOD, kan ik de PC meteen weer opnieuw opstarten zonder een abnormale piep te horen.Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8006C508F8
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\020810-31122-01.dmp
C:\Users\Julius\AppData\Local\Temp\WER-40279-0.sysdata.xml
Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Extra details:
CPU temperatuur: 33 graden Celsius (idle)
HDD leeftijd: ~4 jaar

PSU Wattage: 520W stable, 600W peak
Splashtop: UIT
Heeft een van jullie enig idee wat er aan mijn PC mankeert? Zeg het alsjeblieft, want ik ben hier al meer dan een week mee bezig. Alvast bedankt!
arc.
[ Voor 7% gewijzigd door arc. op 12-02-2010 22:16 ]