[fp/feat] Oplicht beveiliging voor V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Lieve devvers,

Ik ben laatst opgelicht via tweakers.net om precies te zijn de vraag en aanbod, mede door mijn eigen fout en op goed geloof. Toch is het een bittere pil. Is het geen goede idee om mensen die zich recent hebben geregistreerd te verbieden om dingen aan te bieden zodat scammers buiten de deur gehouden worden. Of laat een waarschuwing zien aan de mensen die de ads bekijken dat de gebruiker net nieuw is.

Ik snap dat mensen zelf dat inzicht moeten hebben maar niet iedereen is zo, mij inclusief, ik vertrouw in mensen en dat komt mij soms dan ook duur te staan.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Lijkt me vrij gemakkelijk te omzeilen, en om nou de wel goedwillende tweakers uit te sluiten van V&A puur omdat een paar mensen negatieve ervaringen hebben met oplichting.

Je kan zelf ook de volgende dingen controleren:
- Registratiedatum
- Feedback
- Rekeningnummer
- Naam

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En ook belangrijk, activiteit op de FP of het forum.
Iemand die hier heel actief is zal minder snel geneigd zijn iemand te belazeren als iemand die hier nooit komt. Niet dat mensen die hier nooit komen per definitie oplichters zijn, maar het geeft me zelf altijd wel een zekerder gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Ja maar mensen die zich net geregistreerd hebben zullen nog niet erg actief zijn geweest. Ik kijk ook altijd naar de feedback etc. maar die heeft iemand die pas 2 dagen lid is niet.
En ik weet niet eens hoe ik een rekeningnummer en naam moet controleren.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Bij Google op zoeken, als het al langer niet pluis is vind je er wel info over op internet. Zo niet, dan had je op die manier dus opgelicht kunnen worden, maar dat is niet beperkt tot nieuwe users. Een week zou nog kunnen qua beperking imo, maar ik vind het wel een hele slappe beveiliging. Want de oplichter kan ook gewoon even een weekje later oplichten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Wellicht dat je de volgende keer iets hebt aan de tips in \[V&A] Wat algemene tips?
Pagina: 1