Het zal niemand ontgaan dat tagging begonnen is binnen Got. (zie mededeling bord en plan: Tweakers.net introduceert forumtags)
Dat is ontzettend fijn, want het helpt je de informatie te vinden die je zoekt.
Daarvoor is het wel belangrijk dat er niet overdreven veel tags komen die alles mogelijk moeten afvangen.
Dit topic wordt in de loop van de dag door moderators ingevuld (ik geef even een beginnetje slechts).
Tags als:
Canon en Nikon zijn prima.
"Canon 450d" hoeft in principe niet, tenzij er zoveel topics over een model zijn dat het anders chaos zou worden (bij ons in FG is dat eerst niet nodig).
Wel gaan we camera's groeperen, in bundels van:
"instap model"
"semi-professioneel"
"professioneel"
Waarbij voor canon de volgende invulling geldt en dan is het denk ik wel duidelijk waar de camera's van andere merken heen gaan
Canon en Nikon:
instap: 1000d, 550d, D3000, D5000
semi-professioneel: 50d, 7d, D90, D300(s)
pro: 5d2, 1d4, 1ds3, D700, D3(s)(x)
Oudere modellen zijn dan ook wel te plaatsen nu denk ik
.
Bovenin een topic heb je de optie om tags toe te voegen. Ook niet bestaande tags kan je toevoegen. Die laatste worden niet meteen toegevoegd, maar aan ons gepresenteerd als mogelijke tags die wij moderators dan wel/niet goedkeuren.
Dat is ontzettend fijn, want het helpt je de informatie te vinden die je zoekt.
Daarvoor is het wel belangrijk dat er niet overdreven veel tags komen die alles mogelijk moeten afvangen.
Dit topic wordt in de loop van de dag door moderators ingevuld (ik geef even een beginnetje slechts).
Tags als:
Canon en Nikon zijn prima.
"Canon 450d" hoeft in principe niet, tenzij er zoveel topics over een model zijn dat het anders chaos zou worden (bij ons in FG is dat eerst niet nodig).
Wel gaan we camera's groeperen, in bundels van:
"instap model"
"semi-professioneel"
"professioneel"
Waarbij voor canon de volgende invulling geldt en dan is het denk ik wel duidelijk waar de camera's van andere merken heen gaan
Canon en Nikon:
instap: 1000d, 550d, D3000, D5000
semi-professioneel: 50d, 7d, D90, D300(s)
pro: 5d2, 1d4, 1ds3, D700, D3(s)(x)
Oudere modellen zijn dan ook wel te plaatsen nu denk ik
Bovenin een topic heb je de optie om tags toe te voegen. Ook niet bestaande tags kan je toevoegen. Die laatste worden niet meteen toegevoegd, maar aan ons gepresenteerd als mogelijke tags die wij moderators dan wel/niet goedkeuren.
[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 10-02-2010 18:55 ]