Hallo, long time viewer first time poster hier.
Wist niet zeker of ik het in de subforum mag posten maarjah.
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen vanwege de veroudering van mijn systeem waar ik al 6 jaar op speel.
Ik heb een budget van ongeveer 2500 euro.
Waar ik het systeem voornamelijk voor zal gebruiken is overclocken, heavy gamer, programmeren, video bewerking.
De best buy guides die hier op Tweakers.net staan heb ik meerdere keren bekeken, helaas vallen deze ver onder mijn budget en zijn niet echt de performance die ik zoek.
Ik heb zelf al een "systeem" samengesteld met de benodigtheden, maar zou graag jullie meningen hierover zien.
Hier onder een makkelijk lijst gemaakt voor mensen die niet een wall of tekst nodig hebben.
Neem in de conclusie dat er alleen een nieuwe pc moet komen de rest heb ik up to date ingekocht.
Behuizing:
Antec twelve hundred (Big Tower)
Airflow - makkelijke toegangkelijk heid.
cpu:
Intel® Core™ i7 920
De Intel 975 Extreme edition (870euro) lijkt mij kwa prijs niet echt een goede verbetering kwa prestaties.
Gezien de reviews lijkt mij de 920 toch beter kwa prestatie/prijs verhouding.
Processor koeler:
Tuniq Tower 120 Extreme CPU Cooler
Goede reviews
Hoewel het een joekel van een ding is weet ik niet zeker of deze in the antec 1200 zal passen.
Uit meerdere reviews blijkt dat de stock koeler die hierbij zit nogal lawaairig kan zijn.
Meschien heeft er iemand een betere die meer koeling zal geven.
Moederbord:
Asus Rampage II Extreme
Hier ben ik hetzelf niet zeker over. Hoewel mijn keuze al gelimiteerd is naar socket 1336.
Ikzelf wil wel crossfire+sli hebben voor toekomstige uitbreiding wanneer de video kaart die ik wil in prijs gedaald is.
Meschien kwa prijs is er een betere. Ikzelf weet nooit echt goed waar ik op moet letten kwa moederbords.
Videokaart:
Gigabyte ATI Radeon HD 5970
Voor zover ik kon lezen was dit de nieuwste beschikbaar op de markt met goede reviews. Prijs is vrij hoog 600 euries
En om 2 kaarten te kopen van lagere performance [gtx ofzo] en die te overclocken om dan net de 5970 voorbij te kunnen halen op stock zie ik niet zitten vanwege ik toch in de dichtbije toekomst dit systeem zal upgraden voor betere performance.
Geheugen:
Corsair 12 GB DDR3-1600 Hex-Kit
Geen idee of dit de juiste keuze is.
Kwa performance lijkt mij deze geschikt hoewel ik twijfel of er meschien een betere keuze is.
En zelf denk ik dat 12gb overkill is
Bij voorbaat dank
Wist niet zeker of ik het in de subforum mag posten maarjah.
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen vanwege de veroudering van mijn systeem waar ik al 6 jaar op speel.
Ik heb een budget van ongeveer 2500 euro.
Waar ik het systeem voornamelijk voor zal gebruiken is overclocken, heavy gamer, programmeren, video bewerking.
De best buy guides die hier op Tweakers.net staan heb ik meerdere keren bekeken, helaas vallen deze ver onder mijn budget en zijn niet echt de performance die ik zoek.
Ik heb zelf al een "systeem" samengesteld met de benodigtheden, maar zou graag jullie meningen hierover zien.
Hier onder een makkelijk lijst gemaakt voor mensen die niet een wall of tekst nodig hebben.
Neem in de conclusie dat er alleen een nieuwe pc moet komen de rest heb ik up to date ingekocht.
Zelfbouw Systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
Behuizing | Antec 1200 | € 119,95 | € 125,90 |
CPU | Intel Core i7 920 | € 228,90 | € 234,85 |
CPU koeler | Tuniq Tower 120 Extreme CPU Cooler | € ?? | € 40 |
Moederbord | Asus Rampage II Extreme | € 289,99 | € 299,98 |
Videokaart | Gigabyte ATI Radeon HD 5970 | € 539,95 | € 549,90 |
Geheugen | Corsair 12 GB DDR3-1600 Hex-Kit | € 364 | € 373 |
Voeding | Coolermaster 850Watt PSU Silent Pro | € 118,71 | € 126,66 |
Harde schijf | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 77 | € 77 |
Optische drive | Sony AD-7240S | € 20,46 | € 20,46 |
Importeren | Totaal | € 1847,75 |
Behuizing:
Antec twelve hundred (Big Tower)
Airflow - makkelijke toegangkelijk heid.
cpu:
Intel® Core™ i7 920
De Intel 975 Extreme edition (870euro) lijkt mij kwa prijs niet echt een goede verbetering kwa prestaties.
Gezien de reviews lijkt mij de 920 toch beter kwa prestatie/prijs verhouding.
Processor koeler:
Tuniq Tower 120 Extreme CPU Cooler
Goede reviews
Hoewel het een joekel van een ding is weet ik niet zeker of deze in the antec 1200 zal passen.
Uit meerdere reviews blijkt dat de stock koeler die hierbij zit nogal lawaairig kan zijn.
Meschien heeft er iemand een betere die meer koeling zal geven.
Moederbord:
Asus Rampage II Extreme
Hier ben ik hetzelf niet zeker over. Hoewel mijn keuze al gelimiteerd is naar socket 1336.
Ikzelf wil wel crossfire+sli hebben voor toekomstige uitbreiding wanneer de video kaart die ik wil in prijs gedaald is.
Meschien kwa prijs is er een betere. Ikzelf weet nooit echt goed waar ik op moet letten kwa moederbords.
Videokaart:
Gigabyte ATI Radeon HD 5970
Voor zover ik kon lezen was dit de nieuwste beschikbaar op de markt met goede reviews. Prijs is vrij hoog 600 euries

En om 2 kaarten te kopen van lagere performance [gtx ofzo] en die te overclocken om dan net de 5970 voorbij te kunnen halen op stock zie ik niet zitten vanwege ik toch in de dichtbije toekomst dit systeem zal upgraden voor betere performance.
Geheugen:
Corsair 12 GB DDR3-1600 Hex-Kit
Geen idee of dit de juiste keuze is.
Kwa performance lijkt mij deze geschikt hoewel ik twijfel of er meschien een betere keuze is.
En zelf denk ik dat 12gb overkill is
Bij voorbaat dank