Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:43

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hallo,

Bij het Jailbreaken met Blackra1n doet mijn iphone niets. Voor wat ik heb begrepen moet dit op de Iphone te zien zijn maar bij mij gebeurt er niets.

Ik heb totaal geen ervaring met een Iphone :D, ik had hem dus meer of minder per ongeluk geupdate naar 3.1.2 en nu pakt hij de Simkaart niet meer omdat hij nog niet gejailbreakt was. Dat was hij eerst wel maar ik wou alle data verwijderen. Hij staat nu dus ook vast op het Usb-Itunes scherm en ik kan alleen bellen in noodgevallen.

Heeft iemand idee wat ik moet doen om mijn Iphone te Jailbreaken? Het maakt mij niets uit welke software op de Iphone staat (alles van 3.1.x is goed). Maar ik kom zelfs al niet meer met Itunes in de Iphone omdat de simkaart niet geldig is :(

Heel erg bedankt in ieder geval,

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al hier gekeken? [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3
Staat alles in voor jailbreaken. Heb je iTunes? Ander systeem geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Ik heb het topic al gelezen, net als deel 2 en 1. Ik heb in een Virtuele PC (Vmware) met XP Proffesional geprobeerd, daar start het programma op en hij zegt dat het jailbreaken klaar is, (op Windows 7 64 bit start het programma nog niet eens op) maar er gebeurt niets met de Iphone. Hij krijgt niet de afbeelding op het scherm en ik kan nog steeds niet inloggen met de simkaart van debitel :(

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is het probleem met virtuele machines. Ik gebruik zelf Ubuntu als OS, maar de JB kon ik dus niet vanuit een Windows VM uitvoeren. BlackRa1n zei heel leuk bezig te zijn, rebooten doet-ie zeker, maar voorbij de recovery mode komt-ie niet. Neem dus geen VM, maar direct op je systeem. Als je Vista of 7 gebruikt, draai BR dan als admin (rechtermuis). Werkt dat niet, pak dan een andere PC.

Dit staat allemaal in het topic, zeker deel 3 (daar heb ik mijn JB ervaring met VM ook in staan). Vreemd dat je het niet gezien hebt, waarschijnlijk heb je er vluchtig doorheen gebladerd en ja, dan mis je nog wel eens wat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om Blackra1n in XP modus met Admin rechten uit te voeren, hier ook geen resultaat. Het enige wat er gebeurt is dat er een .log file wordt gemaakt.

Ik zit nu ook met Redsn0w de Iphone proberen te jailbreaken, alleen wil de Iphone niet rebooten uit de DFU modus :|. Hij heeft een zwart scherm en doet niets (ik kan hem alleen handmatig rebooten maar dan doet Redsn0w niets)

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hero Of Time schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:04:
Dat is het probleem met virtuele machines. Ik gebruik zelf Ubuntu als OS, maar de JB kon ik dus niet vanuit een Windows VM uitvoeren. BlackRa1n zei heel leuk bezig te zijn, rebooten doet-ie zeker, maar voorbij de recovery mode komt-ie niet. Neem dus geen VM, maar direct op je systeem. Als je Vista of 7 gebruikt, draai BR dan als admin (rechtermuis). Werkt dat niet, pak dan een andere PC.

Dit staat allemaal in het topic, zeker deel 3 (daar heb ik mijn JB ervaring met VM ook in staan). Vreemd dat je het niet gezien hebt, waarschijnlijk heb je er vluchtig doorheen gebladerd en ja, dan mis je nog wel eens wat ;).
Ik had er geen problemen mee hoor. Ook Ubuntu als OS en in een VirtualBox (Geen OSE!) een Windows XP waarmee ik mijn oude iPhone 2G gejailbreakt en unlocked heb gemaakt. Probleem is dat een iPhone 3 (!) verschillende USB aansturingen heeft (Recovery, DFU en Normal) dus je na elke "reboot" je USB opnieuw moet koppelen in de Virtuele omgeving.

Maar het kan dus wel ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Vmware vraagt inderdaad ook als je het apparaat opnieuw wilt koppelen aan de Virtuele PC en dat doet hij ook netjes. Ik heb is alles opnieuw opgestart (Computer, Iphone en ik heb een andere USB Poort gepakt). Is kijken als dat het verschil maakt :D

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WHiZZi schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:20:
[...]

Ik had er geen problemen mee hoor. Ook Ubuntu als OS en in een VirtualBox (Geen OSE!) een Windows XP waarmee ik mijn oude iPhone 2G gejailbreakt en unlocked heb gemaakt. Probleem is dat een iPhone 3 (!) verschillende USB aansturingen heeft (Recovery, DFU en Normal) dus je na elke "reboot" je USB opnieuw moet koppelen in de Virtuele omgeving.

Maar het kan dus wel ;)
Ben een moderator op het forum van VB, weet m'n zaakjes dus met versies en alles :).
Verder, ik heb zelfs een blanko filter gebruikt (alles wat nieuw wordt aangesloten wordt gepakt) en zelfs DAT werkt niet. Het is echt afhankelijk van je omgeving. Bij de een werkt BR prima op win 7 x64, bij de ander niet. Bij de een werkt het blijkbaar in een VM, bij mij niet. Ik heb overigens een 3Gs met versie 3.1.2 erop. Als jij een oudere versie hebt van de firmware, is dat mogelijk de reden waarom het gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Het werkt! De oplossing weet ik zelf helaas niet meer precies. Ik was maar wat aan het doen en opeens boem klaar :D. Wat ik wel kan zeggen voor de mensen die hetzelfde probleem hebben, probeer is een andere firmwire versie, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest bij mij.

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, als je nog een oude firmware hebt (lees ouder dan 3.1.2, maar nog geen 3.1.3) en je gebruikt de laatste BlackRa1n, dan is het niet zo vreemd dattie het niet doet, aangezien alleen 3.1.2 wordt ondersteund met die BR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:07:
Tja, als je nog een oude firmware hebt (lees ouder dan 3.1.2, maar nog geen 3.1.3) en je gebruikt de laatste BlackRa1n, dan is het niet zo vreemd dattie het niet doet, aangezien alleen 3.1.2 wordt ondersteund met die BR.
Ik heb de klus uiteindelijk geklaard met Redsn0w :D

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is mij gelukkig gisteren gelukt om een iphone 2g 16GB 3.1.3 te jailbreaken...
hoe dat moet vertel ik zometeen, maar nu eerst een linkje naar youtube, waarmee je kan downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2...... heb het alleen zelf nog niet uitgeprobeerd, dus kweet niet of het werkt....

http://www.youtube.com/wa...g&feature=player_embedded

en dan nu een uitleg voor een jailbreak voor een iphone 2g, of 3g -en voor heel veel ipods, maar vraag me niet welke,- met dank aan redsn0w....

http://www.youtube.com/watch?v=7GFB44YoVhY

heeft me geholpen...
eerst 3x gekeken, en de 4de keer meegedaan, en in een keer raak, een jailbreak!

je moet dus even op die link klikken, en dan 3 dingen uit de discripion downloaden....

- redsn0w
- iphone restore 3.1.2 (ja, 3.1.2, en niet 3.1.3 zoals je misschien dacht... gewoon doen, het werkt)
- en de bootloaders... (alleen voor iphone 2g, dit is nodig voor de unlock (simlockvrij maken dus) en dat kan op deze manier niet bij een 3g, dus de bootloaders heb je dan niet nodig...)

dan gewoon het filmpje volgen...

als je het niet snapt, en er komen genoeg vragen naar mij, en ik heb genoeg tijd, dan kan ik misschien nog wel een keer een nederlands filmpje maken, maar dat moet ik dan nog even zien....

Veronix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb mijn iPhone 2g gejailbreakt met redsn0w maar als ik cydia open dan staat er constant loading data en vervolgens doet die niets. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt!

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Dat doet ie van mij ook, het is best wel iritant maar dat "is" er nu eenmaal. Daar kun je verder niets aan doen, het hoort gewoon zo. :9 (hoopvol): is het wel te fixen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door hoyvoy op 28-10-2010 07:30 ]

Pagina: 1