Nieuwe processor en harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 15:23
Goedendag allemaal,

Ik ben een fanatieke Flight Simulator 2004 speler.
Ik heb een redelijk verouderd systeem die ik graag wil upgraden. Hierbij wil ik alleen een nieuwe processor en een nieuwe harde schijf kopen.
Op dit moment heb ik:
MSI K9N Neo (PCB 1.0) moederbord
AMD Athlon 64 X2 3800+
Een harde schijf van 120 GB en een van 80 GB
4GB intern geheugen.

Nou wil ik dus een snellere processor die nog op mijn KN9 moederbord kan. Toen kwam ik deze website tegen: http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/K9N_Neo_%28MS-7260%29.html
Een website met allemaal processoren die op dat moederbord kunnen. De 6400+ of 6000+ lijken mij erg mooi, alleen zijn die nergens meer te koop.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie mij aan zouden raden? Ik kom er zelf namelijk niet meer uit.

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek zit met deze vraag.

Alvast bedankt!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Ik weet niet hoe groot je budget is, maar ik zal een goedkoop AM3 bordje kopen en daarop een Athlon II dualcore zetten.
Want nieuw zijn er geen processoren voor AM2 bijna meer.

Alle vragen hebben een antwoord

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tsjah, hoewel een 6000+ natuurlijk een hele verbetering is t.o.v. wat je nu hebt, als je het vergelijkt met de nieuwere CPU's (voor andere sockets) is de athlon 64 x2 een beetje bedroevend :P. Nieuw kopen lijkt me dus ook geen goed plan, want dan ben je onevenredig veel kwijt voor een CPU die eigenlijk nu al oud aan het worden is en (bij een nieuwe versie van flight simulator o.i.d.) alweer vervangen moet worden. Je zou dus twee dingen kunnen doen:
- Kijken of je zo'n 6000+ tweedehands kan krijgen, als je er maar 30 euro voor kwijt bent maakt het al niet meer zo veel uit dat het geen top-CPU is (al weet ik niet of je hem voor die prijs vind).
- Eventueel even door sparen of meteen iets meer uitgeven aan een upgradesetje als hierboven is voorgesteld, voor ruim honderd euro kan je een moederbord en een athlon II x2 kopen,je DDR2 kan je blijven gebruiken als je een AM2+ bord neemt. Voor iets meer (~130 euro) heb je zelfs een athlon II quadcore + moederbord die je voorlopig echt niet hoeft te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 09-02-2010 23:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:24
Ik heb een vriend die binnekort een nieuwe moederbord, processor en nieuw geheugen gaat kopen.
Hij vervangt zijn AMD Athlon 6000+, (2x 3,1 Ghz als ik het me goed herinner)
4GB geheugen en een Asus bordje.
Stuur me anders even een berichtje als je intresse hebt.

<SNIP> **SPAM**

Modbreak:Dit is geen V&A, geen handel in-forum aub.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 10-02-2010 09:48 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Een socket AM2+ moederbord i.c.m. een Phenom II of een Athlon II lijkt me inderdaad een goede optie. :)

[ Voor 44% gewijzigd door NNF op 10-02-2010 01:00 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
2de hands kopen of een nieuw mobo + cpu kopen ;)
Leetness schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:35:
Ik heb een vriend die binnekort een nieuwe moederbord, processor en nieuw geheugen gaat kopen.
Hij vervangt zijn AMD Athlon 6000+, (2x 3,1 Ghz als ik het me goed herinner)
4GB geheugen en een Asus bordje.
Stuur me anders even een berichtje als je intresse hebt.

Edit:
<SNIP> **SPAM**
Let er dan wel op dat de CPU 89W is ipv 125W. Ik heb dit moederbord namelijk ook gehad en deze ondersteunt processors tot 89W

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 10-02-2010 14:12 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik zou aanraden is om de FAQ van dit subforum te lezen:

PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
PMG FAQ - Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

In die laatste lees je dat de beste plek om te kijken naar CPU upgrades nog altijd de website van je mobofabrikant is. De fabrikant heeft in dit geval op de productpagina een tabblad "CPU support" waar je haarfijn kunt lezen wat allemaal werkt, en welke BIOS versie je minimaal moet hebben voor CPUs in kwestie.

Aangezien het de bedoeling is op GoT dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent, en daarbij minimaal gebruik maakt van de info en hulpmiddelen die wij zelf aanbieden - en je dat niet gedaan hebt - gaat dit topic dicht, want er is nog zat dat je zelf redelijkerwijs kunt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.