Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikte apparaten:

Onkyo LS-V501 ( Home cinema set)
Samsung L32B554 ( TV )

Beste tweakers,

Na het aansluiten van deze combinatie met een SCART-kabel lukte het mij niet om het geluid van de tv over de boxen van de Onkyo set te laten klinken. Ook is het de bedoeling dat je op de tv een menu moet zijn als je de Onkyo set ingeschakeld. Maar bij het inschakelen is er niks op de tv te zien. Er is alleen wat te zien op de tv wanneer deze op de DVD functie staat. De tv staat wel op de goede source zover ik het weet. Nu is mijn vraag ligt dit puur aan de SCART-kabel en moet ik een HDMI tot HDMI kabel aanschaffen of is er iets anders fout.

Groeten is niet nodig

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 09-02-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Ik vraag me sowieso af waarom je alles met SCART hebt aangesloten. In de manual staat toch duidelijk dat SCART één van de slechtere manieren is om alles aan te sluiten. Je hebt de keuze voor het beste - HDMI - en dan gebruik je dat niet :S

En dat het geluid niet werkt is wel te verklaren: de connectoren die je nu gebruikt om de Onkyo aan te sluiten op de tv zijn uitgangen. Dus er gaat alleen een signaal uit. Om geluid vanaf de tv over de speakers te krijgen moet je vanaf de Audio Out van de tv een kabel leggen naar een ingang van de Onkyo. Volgens de specificaties van de tv zou deze moeten beschikken over een analoge audio uitgang en een S/PDIF, dus keuze genoeg aangezien de LS-V501 over beide ingangen beschikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt hiervoor maar dan is het nog niet te verklaren waarom er geen Menu beeld weergegeven word op de tv wanneer ik de Onkyo set inschakel toch? Want daarvoor is er alleen een in IN signaal nodig voor de tv is het niet. En dat in signaal word op het moment ook gegeven door de SCART kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zou me niets verbazen als de standaard uitgang op HDMI staat en dat je het menu dus wel op de tv zou krijgen door gebruik van een HDMI kabel te maken. Tweede stap in het menu is namelijk "HDMI Out on/off" en zo te zien in de manual staat dat standaard op on...

Moet je dus alleen wel een HDMI kabel kopen en ik weet niet voor 100% zeker of je dan dus wel een menu hebt. Maar goed, zou sowieso voor een HDMI kabel gaan want nu laat je veel mogelijkheden liggen door gebruik te maken van SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 harstikke bedankt voor de snelle response de HDMI kabel ga ik nu meteen bestellen en er kan een slotje op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Niet de duurste kabel bestellen hè: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Pagina: 1