Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoe zet je in bliepsnaam de Dynamic Contrast uit op de M197WDP.

Ik kan hier niets over vinden in de handleidingen, het menu op de tv zelf, google of zelfs hier.

Wat gebeurt er: Backlight dimmt als alle pixels beneden een bepaalde threshold zitten. Zodra je b.v. een muiscursor eroverheen haalt licht het weer op.

Er zijn een paar draadjes hier over LG tv's met hetzelfde (zoals: USB poort activeren op LG 32LG2100 ), maar geen enkele oplossing lijkt van toepassing te zijn op dit (nieuwe) model.

De website en handleiding van LG is betreurenswaardig, helaas.

Weet iemand?
  • Hoe je in het service menu komt?
  • Of er nieuwere firmware is? (3.02.00 huidig)
  • Of er een andere manier is om het super-irritante Dynamic Contrast uit te zetten.
Eventueel trefwoord: Automatisch blacklight dimmen

[ Voor 4% gewijzigd door Nimja op 09-02-2010 22:04 . Reden: (link naar andere thread toegevoegd) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Overigens is dit het draadje wat ik nog uitgeprobeerd heb: USB poort activeren op LG 32LG2100

[MBR]Lees even Het algemeen beleid

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.[/]

Edit: (excuses, was niet zo bedoeld, oorspronkelijke post aangepast)

[ Voor 61% gewijzigd door Nimja op 09-02-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Heeft niemand een idee?

Vandaag de helpdesk nogmaals gebeld. Volgens hun is het onmogelijk om dit uit te schakelen, maar wij tweakers weten wel beter, toch?...

[ Voor 75% gewijzigd door Nimja op 12-02-2010 18:14 . Reden: Helpdesk toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Het lijkt hopeloos... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Blijkbaar geen tweakers hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd. Maar ik ben ook een beetje aan het snuffelen vooral om divx van usb te activeren op een M197wdp. Dit linkje is bruikbaarste wat ik gevonden heb. Er zijn een aantal mogelijkheden om in het service menu te komen:
Via een universele afstandbediening
Via een nokia me ir
Via bepaalde (aangepaste) firmware versie waarin in een combinatie van knoppen werkt (menu+menu of ok+ok; afstandbediening en tv).

Aan de firmware wil ik me niet wagen. Er is weinig documentatie en er zijn veel verschillende versies. Een nokia heb ik ook niet en om nou een universele afstandbediening te kopen om een instelling te veranderen.

Nu wordt er in het draadje (maar ook hier) ook gesproken over de rs232 poort. Het schijnt mogelijk te zijn van een usb/rs232 kabel de instellingen te veranderen. Ben dus nu druk op zoek naar zo'n kabel. Het liefst leen ik er even een maar als dat niet lukt dan laat ik er wel eentje uit china komen.

Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan of nog tips.

edit: toevoegen linkje

[ Voor 6% gewijzigd door carnelain op 24-03-2012 13:11 ]

Pagina: 1