Anoniem: 334380

Topicstarter
Hey,

Ik heb een LG 32LG2100 gekocht, helemaal tevreden maar ik krijg de usb poort niet aan de gang, wat ik er ook aan usb aansluit er gebeurd niets, ook niet als ik alle zenders afga e.d.

Hoop dat iemand weet hoe je dit kan oplossen,

Bedankt zovast !

Greetzzz

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:37
Dat is toch alleen een service poort?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Op een aantal modellen bestaat ook de mogelijkheid om vanaf externe dataopslag films te kijken. Dit kunnen films zijn in .AVI-formaat als bijvoorbeeld in .MKV-formaat.

Hoe dit met de LG 32G2100 zit, durf ik niet te zeggen. Wel kwam ik iets tegen wat wellicht handig kan zijn om het te activeren. Of het gaat werken, weet ik niet. Het instellen geschiedt uiteraard op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb dit gevonden;

1.Save this: http://www.2shared.com/file/6026424/...097_flash.html

2.Transfer the "LG_DTV" folder and containing file to your USB flash device
3.Turn on your TV and insert your USB flash drive in the USB socket on your TV and press the MENU button on the remote then place the cursor on the icon OPTIONS /without comingin sub-menu/ and press seven times the button FAV (at lower right)
Menu
4.Will out version of flash software (in this case 3.15)
5.Press the OK button on the TV, started as an installation reaches 100% and ready to restart -now you have access to service menu
6.After log in service menu (by pressing the OK button to remote control and TV together) go only to ToolOption 3
JPEG/MP3 and set a value of 1 DIVX HD value

Maar is er iemand die dit in het nederlands kan vertalen ?

1) Press menu button on the remote and menu button at the side of the TV at the same time for more than 5 seconds.
2) Password input will appear, press '0000' on the remote.
3) Service menu will appear.
4) Scroll down to Tool Option 2 and press Enter.
5) A new menu will appear, scroll down to 'USB'
6) Press the right arrow on the remote to change parameter from '0' to '1'
7) Press the return button on the remote to exit the menu
8) done...

When you press the menu button the 'USB' icon is activated, the 'INPUT' icon is will disappear,
replaced by the 'USB' icon.
If you want your 'INPUT' icon to appear, Enable also the Bluetooth at Tool Option 2, now
a total of 8 icons will appear in menu including the 'Bluetooth' icon, although there is no
bluetooth hardware in the unit.
you can now put a USB memory stick or USB drive with your desired movies.
enjoy!!!

Use at your own risk, I will not be liable for any damage to your unit.

Zijn deze 2 methodes hetzelfde, ik kan geen technisch engels *shame*

Graag nederlands hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Does24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 13:16
Hallo allemaal,

Ik heb een Nederlandse beschrijving gemaakt, zodat iedereen kan profiteren van alle mogelijkheden van deze TV.

De Flash-file is gemaakt voor LG LH4000 TV's uit Europa, deze werkt echter ook op andere types zoals de 32LG2100.

Download de aangepaste Flash-file van http://www.2shared.com/fi..._EU_ALL_015097_flash.html
Scroll naar onderaan de pagina en druk op "click here" (kleine letterjes rechts).

Pak het gedownloade bestand uit met Winzip of Winrar.

Voer de volgende stappen uit:

1. Zet de "LG_DTV" map op een USB-stick (deze hoeft niet leeg te zijn).
2. Zet de TV aan en stop de USB-stick in de USB-poort van de TV.
3. Druk op "menu" en gebruik de pijltjes op de afstandsbediening om "options" te selecteren (nog nergens op drukken).
4. Als "options" geselecteerd staat, druk 7x achter elkaar op "FAV" (knopje rechtsonder).
5. De huidige firmware-versie zal nu getoond worden.
6. Druk op de "OK" knop op de TV (rechts aan de zijkant), een installatie van de "nieuwe" (Lees: betere) Firmware zal beginnen. Bij 100% zal de TV opnieuw opstarten.
7. Inloggen in het service-menu: Druk gelijktijdig op "OK" van de afstandsbediening en van de TV, gedurende 5 seconden. Het wachtwoord is 0000 (4x nul dus).
8. Gebruik de pijltjes op de afstandsbediening en ga naar "Tooloption 3", verander EMF(JPEG, MP3) van 0 naar 1 en verander DIVX van Off naar HD.
9. Druk op "Return/exit"
10. Klaar!

Alles wel voor eigen risico natuurlijk, zoals DaMarcus al aangaf. Ikzelf heb echter geen enkel probleem gehad met deze methode.

Veel succes hiermee!

Gr. Martijn

Topicstarter
Super, bedankt en ik laat nog weten of het hier ook gelukt is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2024

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Let op: het is wel aan te bevelen om vóór het downgraden te controleren wat je huidige firmware versie is!
(Dit kun je zien in het 'diagnostics' menu)
Heb je firmware versie 3.40 of 3.48, downgrade dan NIET (ik herhaal: NIET!!!!) naar versie 3.15.
Als je dit toch doet dan brick je je mooie TV, naar verluid.

Informeer jezelf sowieso goed uit meerdere bronnen, en weet waaraan je begint.

@Does24: ff voor de zekerheid: jij hebt ook een 32LG2100 en dus totaal geen probleem gehad? Zo ja, dan durf ik het ook wel aan, ik heb gelukkig nog nét firmware 3.37 erop. 8)

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:35
Nu heb ik ook een LG 32LG2100 op de slaapkamer staan maar ik heb even gekeken welke firmware er in het diagnose menu op staat maar dat is V 3.40.
Ook klopt het inloggen in het service menu niet met deze firmware met gelijktijdig op OK op de AB en aan de zijkant van de TV indrukken gebeurt er helemaal niets.
Dus ik laat het maar zo maar weet iemand dan hoe ik in het service menu kan komen als het ooit nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Does24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 13:16
Hoi,

@SpecialWhenLit
Ja ik heb ook een 32LG2100 en downgrade werkte prima.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu niet meer precies weet welke fw er eerst op stond, maar volgens mij was het 3.48 (en geen brick ondervonden).

@aart44
Servicemenu is uitgeschakeld in nieuwere firmwares. Ik vermoed dat servicemonteurs een usbstick met code o.i.d. hebben om in servicemode te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2024

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Bij firmwares nieuwer dan 3.15 is het servicemenu alleen nog te bereiken door een speciaal IR-signaal te verzenden met een afstandsbediening.
Dat gaat het makkelijkst met de LG-afstandsbediening voor servicemonteurs. In ons geval hebben we het dan over de LG 105-201M service remote. Ook wel 'remocon' genoemd.

Mocht je toevallig nog een universele AB hebben rondslingeren, dan zou je kunnen proberen om onder het knopje "aux" (want die pakt meestal iedere fabrikantcode) de fabrikantcode 0119 te programmeren. Vervolgens druk je op het EPG knopje. (of Guide, o.i.d.) dan zou het service menu op je scherm moeten komen.
Werkte ook bij sommige mensen. Er werd gemeld dat Medion en Philips AB's een goede kans maakten. (Philips SRU7140 werkte, als ik het me goed herinner. Nogal populair model, wie weet heb je 'em gewoon thuis liggen!) :P

Ik twijfel nog of ik zal downgraden of dat ik zo'n service remote ga kopen. Die laatste optie lost wat meer, maar geeft ook minder risico natuurlijk. }:O

I.i.g. bedankt voor je bevestiging Does24, dat geeft me weer extra lef om misschien toch het downgraden te proberen. Het probleem van het bricken bij FW versies 3.40 en 3.48 heb ik ook maar gelezen op andere fora. Er waren echter wel meerdere mensen die er last van hadden, dus een waarschuwing leek me op zijn plaats.
Balen als je je TV ff denkt te kunnen upgraden en in plaats daarvan brick je 'em. :/

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337739

hoi

heb de versie 3.15 mag ik dan deze software instellen op de 32lg2100 ?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339963

Ik probeer de USB te activeren op mijn tv maar als ik tool option 3 selecteer dan zie ik hier alleen maar cijfers, hoe kom ik bij het gedeelte waar ik EMF kan veranderen en Divx van off naar HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339963

Ik ben er inmiddels achter hoe ik tool option 3 kan wijzigen. Op mijn TV de 32LG2100 moet je de Knop OK op de afstandbediening en op de TV ingedrukt houden totdat het schermpje verschijnt waar je de code in moet voeren dit is standaard 0000 vervolgens kun je tool option 3 selecteren en met de > toets de instellingen aanpassen. Daarna werkt de USB poort!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358482

Super! Voor de 32LG2100 met firmware 3.15 is idd geen firmware aanpassing nodig.

Boety zei het ook al, maar voor de volledigheid: Van de stappen van Does24 hoef je dan alleen de volgende stappen uit te voeren:

1. Inloggen in het service-menu: Druk gelijktijdig op "OK" van de afstandsbediening en van de TV, gedurende 5 seconden. Het wachtwoord is 0000 (4x nul dus).
2. Gebruik de pijltjes op de afstandsbediening en ga naar "Tooloption 3", verander EMF(JPEG, MP3) van 0 naar 1 en verander DIVX van Off naar HD.
3. Druk op "Return/exit"
4. Klaar!

Rest alleen nog de vraag waarom LG dit standaard uit zet :s

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 15:25
Je kan als je een firmware versie hebt waarvan je niet kan downgraden toch eerst upgraden naar 3.55 en dan downgraden naar 3.15?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409152

Hoi,

Heeft er iemand deze versie flash software 3.15? de link werkt namelijk niet meer om de firmware te downloaden.
Alvast bedankt voor de reacties.

Edit: heb het bestand gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 409152 op 04-06-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Zou je dan mij het bestand willen sturen?

Ik kan het bestand ook nergens meer vinden. Alle links die ik kan vinden bestaan niet meer.
Pagina: 1