Toon posts:

USB A Y-Splitter 1x female -> 2x male

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gesearched, Policy gelezen, kan het niet vinden, dus vandaar dit topic.

Discussie over het nut en/of de relevantie is mijns inziens onnodig.

Aangezien klaarblijkelijk een dergelijke kabel niet te vinden is, vraag ik mij af of deze zelf te solderen is.
Ik heb ondertussen begrepen dat USB vrij complex is, maar is dit echt zo complex?

Wanneer het dus zelf te maken zou zijn, rest mij de vraag of iemand een schema voorhanden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Kabel maken zal wel kunnen, maar alleen voor stroom lijkt mij, anders werkt het denk ik niet ?
(soort USB verleng kabel die wat extra kracht levert ?)

[ Voor 0% gewijzigd door djneo-nl op 09-02-2010 19:44 . Reden: Een , er bij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:38
USB is 4 pinnetjes..is geen rocket science :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djneo-nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:33:
Kabel maken zal wel kunnen, maar alleen voor stroom lijkt mij anders werkt het denk ik niet ?
Eigenlijk meer om bijv. 1 keyboard op 2 pc's aan te sluiten. En dan bijv. een geintje uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luqq schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:34:
USB is 4 pinnetjes..is geen rocket science :+
In die veronderstelling was ik dus eigenlijk zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Zo werkt USB trouwens niet, lijkt me niet dat je die gewoon op 2 apparaten aan kan sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
djneo-nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:33:
Kabel maken zal wel kunnen, maar alleen voor stroom lijkt mij anders werkt het denk ik niet ?
In dat geval hoeven er slechts 2 pinnen aangesloten te worden: de binnenste en de buitenste.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Eigenlijk meer om bijv. 1 keyboard op 2 pc's aan te sluiten. En dan bijv. een geintje uithalen :)
En dan vraag je je af waarom die kabels niet bestaan :X

[ Voor 28% gewijzigd door RemcoDelft op 09-02-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
je kan de kabel inderdaad zelf wel maken. Maar grote kans dat het niet gaat werken, het protocol gaat namelijk uit van het de pc het alleen recht op een apparaat. Dus grote kans dat het apparaat niet herkend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
USB is host to host en is niet bedoeld om op deze manier gebruikt te worden. Ik zou het niet proberen, zou best kunnen dat je USB poorten of meer dingen opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. in theorie vind ik dát dus juist geen rocket science.. Input wat je naar 2 ontvangers stuurt?

Edit: And what about PS/2 dan... hetzelfde verhaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:38:

En dan vraag je je af waarom die kabels niet bestaan :X
Noem het een soort erg flauwe vorm van humor. En leuk tijdverdrijf met een beetje solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:39:
Hmm.. in theorie vind ik dát dus juist geen rocket science.. Input wat je naar 2 ontvangers stuurt?

PS/2 gaat wel lukken, is alleen een stuk lastiger om zelf te solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Gooi er gewoon een hub tussen, en hang er twee tobo's aan. Makkelijk, goedkoop en goed voor een minuut plezier -O-

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

je kan wel 2 usb toetsenborden en of muizen op 1 computer aansluiten. al dan niet met een hub of gewoon op een vrije usb poort. Op die manier kun je dus ook grappen uit halen. Heb het zelf wel eens met 2 muizen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
De usb poorten van 2 computers met elkaar verbinden is een goede manier om de boel op te blazen :)

[ Voor 5% gewijzigd door bobo1on1 op 09-02-2010 20:40 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bobo1on1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:40:
De usb poorten van 2 computers met elkaar verbinden is een goede manier om de boel op te blazen :)
Vonken trekken op kantoor >:)

Maar als het serieus is om een geintje uit te halen: de meeste kantoor PC's hebben nog wel een PS2 poort. Hang daar een tobo aan en je bent er ook. En die splitters zijn er wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
brinkdinges schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:28:
Gooi er gewoon een hub tussen, en hang er twee tobo's aan. Makkelijk, goedkoop en goed voor een minuut plezier -O-
TS wil 1 toetsenbord op 2 PC's aansluiten. Dat gaan niet met een hub. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Enigste manier waarop ik kan bedenken dat dit kan is als je met een microcontroller gaan klooien.

Ook met ps2 is het een 1-op-1 systeem, dus je zal een chip moeten hebben die van 1 signaal 2 signalen maakt.

MEt een KVM switch kan je trouwens wel 1 tobo op meerdere pc's aansluiten, maar dan komt de input maar op 1 pc tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik denk dat je niet zo goed weet wat je eigenlijk zoekt. Je spreekt over 1 toetsenbord aan 2 PC's, als je zoiets werkend zou krijgen dan zie ik nog niet hoe je er een geintje mee kan uithalen. Ik denk dat je eerder zoekt in de richting van 2 toetsenborden op een PC, wat zoals hierboven gezegd perfect mogelijk is (en voor een geintje kan je misschien meer doen met een remote admin programma zoals VNC of radmin, kan je de hele PC overnemen via het netwerk).

Zoek je toch iets om 2 PC's gelijktijdig met 1 USB apparaat te verbinden: als je er (veel) tijd en moeite in wil steken is dat zeker mogelijk. Enkel voor toetsenbord, zou je met een microprocessor (PIC of AVR zijn meestgebruikt) een toetsenbord kunnen uitlezen (PS/2 is wellicht het eenvoudigst hiervoor), en dan je microprocessor zich als een USB toetsenbord laten voordoen (je vind vast wel programmavoorbeelden waarop je voort kan bouwen). Probleem is dat er weinig µP zijn die 2 USB poorten ondersteunen, wat je gemakkelijk oplost door een 2e µP te gebruiken (via UART met elkaar laten babbelen en that's it).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 17:26
Ik heb gisteren toevallig voor een tientje bij Paradigit een MSI behuizing voor een 2.5" hdd gekocht. Daar zat tot mijn verbazing een mini-usb naar 2x normale usb Y kabel bij. Geen idee waarom er juist zo'n kabel bij zit, en wat die Y kabel precies doet, maar misschien kun je daar wat mee.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Antaresje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:24:
Ik heb gisteren toevallig voor een tientje bij Paradigit een MSI behuizing voor een 2.5" hdd gekocht. Daar zat tot mijn verbazing een mini-usb naar 2x normale usb Y kabel bij. Geen idee waarom er juist zo'n kabel bij zit, en wat die Y kabel precies doet, maar misschien kun je daar wat mee.
Nee, bij de 2e stekker zijn de datapinnen niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 17:26
Jimster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:29:
[...]

Nee, bij de 2e stekker zijn de datapinnen niet verbonden.
offtopic

Dus dat betekent dat die tweede connector puur voor extra stroomvoorziening is? Weet ik ook weer wat het nut is van die kabel :)

/offtopic

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:56

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:39:

Ik zou zeggen knip 2 kabels door en rag de de draadjes aan elkaar vast gewoon + bij +, - bij - , d+ bij d+ en d- bij d-

in principe zou je de + en - nog kunnen overslaan

het ergste wat kan overkomen is dat je je usb poort opblaast :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 09-02-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
neem 2 iedentieke draadloze toetsenbord setjes.. :+

met een beetje geluk kan je wel 2 toetsenborden op 1 ontvanger aansturen :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:56

Rmg

er is trouwens ook software die over het netwerk doet wat jij vraagt, synergy, hotkeynet en keyclone bijvoorbeeld
Pagina: 1