Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 22:11
Zonet is mijn pc plotseling gaan haperen. Het gaat om een Asus M3N78-VM, met AMD 9550 processor, 4850 videokaart en 4 gb geheugen en twee hardeschijven.

Hij kwam uit hibernation en liep vast. Na de resetknop 1 keer te hebben ingedrukt, blijft de pc hangen in de bios. Hij komt niet meer in de bios. Ook een biosreset heeft niets geholpen. Ik heb wat gespeeld met de dimmetjes (eruit, erin), maar niets heeft geholpen. Alle kabeltjes nagelopen maar er gebeurd niets.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

FP ProMod
Hey Fornoo,

Dat probleem klinkt me bekend in de oren. Heb het ook gehad met een oude pc...

Dit zijn de standaard dingen die je kunt proberen:
Bios resetten (soms is daar een jumper voor)*
Batterijtje er een even uithalen

In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan een aantal goede tips! Heb je die al langsgelopen? Kan vaak ook helpen.

Edit: Beter lezen... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Herman op 09-02-2010 19:53 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Had de bios niet goed gereset. Na de reset start de pc weer op. Ik dacht dat het probleem (spontane crash van bios) hiermee was opgelost. Helaas, gebeurt hetzelfde als ik de pc weer uit hibernation haal. Dus blijft weer hangen in de bios. Heb nu de jumper dus maar vast op biosreset gezet, anders blijf ik de kast open en dicht schroeven. Lijkt me een probleem van het mobo, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Heb je mischien de mogelijkheid om eens een andere voeding te proberen?

heb je dit probleem ook als je de computer gewoon aanzet of alleen met uit hib mode halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244769

Misschien beetje een 'long shot' maar welk OS heb je?
ik geloof ooit eens gelezen te hebben dat de win7 RC en Beta problemen hadden met hibernation
http://gizmodo.com/513339...incapacitate-your-machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wellicht dat je ook nog een bios update zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Ik heb vista (premium), legaal. Bios is laatst nog geupdate.

Kan eens een andere voeding proberen, maar kost me weer knaken. En deze is amper (net als de hele computer) een jaar oud. Gaan die dingen zo snel stuk tegenwoordig?

[ Voor 18% gewijzigd door Fornoo op 10-02-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik denk eerder dat je moederbord stuk zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344793

Hallo allemaal,
Volgens mij heb ik een soortgelijk probleem dus post ik hier maar. Ik heb tevens de opstart troubleshooter (deels) nagelopen, maar dat wordt mij toch iets te ingewikkeld. Ik zal proberen in mijn leken taal mijn probleem uit te leggen.

Ik heb hier thuis een oude pentium 4 staan. Die heb ik zo'n half jaartje niet gebruikt, dus gewoon in de kast. Nu wou ik hem vandaag weer eens aanzetten, maar hij start niet op.
Ik zal het proces even op een rijtje zetten. Ik zet de computer aan, de ventilator begint te draaien en je hoort het welbekende opstartgeluid. Maar als hij dan die piep moet geven, ik beschrijf het maar even zo, dan doet ie dat niet. Het beeldscherm blijft ook op slaapstand. Normaal springt het beeldscherm dan ook aan, maar dat doet ie nu dus ook niet. Zou het kunnen zijn dat de biosbatterij leeg is, daar had een vriend van mij het over.

Ik zou graag een aantal dingen zelf uit willen zoeken via die troubleshooter, maar ik ben gewoon bang dat ik dingen kapotmaak als ik er zelf mee ga prutsen. Wellicht is het een simpel probleempje dat zo verholpen kan worden. Iemand ideeën?

Excuses voor de lekentaal.

Mvg.

p.s. Oja, de pc komt dus helemaal niet in de 'BIOS'. Het beeldscherm gaat gewoon niet aan. Hij blijft al hangen voordat ik beeld krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 344793 op 10-02-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 344793 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:06:
Hallo allemaal,
Volgens mij heb ik een soortgelijk probleem dus post ik hier maar. Ik heb tevens de opstart troubleshooter (deels) nagelopen, maar dat wordt mij toch iets te ingewikkeld. Ik zal proberen in mijn leken taal mijn probleem uit te leggen.

Ik heb hier thuis een oude pentium 4 staan. Die heb ik zo'n half jaartje niet gebruikt, dus gewoon in de kast. Nu wou ik hem vandaag weer eens aanzetten, maar hij start niet op.
Ik zal het proces even op een rijtje zetten. Ik zet de computer aan, de ventilator begint te draaien en je hoort het welbekende opstartgeluid. Maar als hij dan die piep moet geven, ik beschrijf het maar even zo, dan doet ie dat niet. Het beeldscherm blijft ook op slaapstand. Normaal springt het beeldscherm dan ook aan, maar dat doet ie nu dus ook niet. Zou het kunnen zijn dat de biosbatterij leeg is, daar had een vriend van mij het over.

Ik zou graag een aantal dingen zelf uit willen zoeken via die troubleshooter, maar ik ben gewoon bang dat ik dingen kapotmaak als ik er zelf mee ga prutsen. Wellicht is het een simpel probleempje dat zo verholpen kan worden. Iemand ideeën?

Excuses voor de lekentaal.

Mvg.

p.s. Oja, de pc komt dus helemaal niet in de 'BIOS'. Het beeldscherm gaat gewoon niet aan. Hij blijft al hangen voordat ik beeld krijg.
Dat je niet in je bios komt kan een aantal oorzaken hebben:
- dode voeding
- dode cpu/geen goed contact processor

Dus zou het in die richting zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 10:47

X-DJiNn

Knooier !

Denk dat je videokaart overleden is !

Beetje laat :X

[ Voor 26% gewijzigd door X-DJiNn op 22-05-2011 18:57 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Oh, dat vind je zelf ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:17
Misschien een late reactie, maar bedenk even:
Niet alle moederborden ondersteunen Hibernation standaard. Deze optie wil nog wel eens uitgezet worden door een 'Eco power modus". Het gebruik van het juiste power management profiel in de bios kan dit probleem verhelpen.

Defecte videokaart lijkt hier niet van toepassing. Een defecte videokaart weigert dan vaak te starten of beeld te geven. Echter kan het wel zijn dat een videodriver een crash veroorzaakt tijdens het opstarten van bijv. Windows en daardoor niet meer uit Hibernation kan komen. Heb dit vooral gemerkt bij de Ati Radeon HD2xxx/3xxx, Zowel AGP als PCI-E versie.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1