Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste Audiofielen,

Ik heb sinds een maand of 2 geleden een nieuwe receiver gekocht namelijk de Onkyo TX-NR3007. Tot nu toe heb ik een JBL-suround setje aangesloten (net een snelle Ferrari met Suzuki Alto bandjes) van mijn vorige configuratie. Om te beginnen wil ik een 5.1 set en later wil ik over gaan naar 7.1 met als front 2 vloestaand speakers voor Pure Audio en de rest boekenkast speakers. iedere keer als ik naar de winkel ga zoals de mediamarkt en Foka krijg ik iedere keer ander advies. Omdat elke receiver anders is heb ik dus nooit ergens kunnen testen welke speakers het beste zou passen bij mijn receiver. Graag wil ik jullie meningen\ervaringen horen zodat ik tot een goede keus kan komen.

Wat voor mij belangrijk is:
Speakers zijn voornamelijk bedoeld om HD films met HD geluid te bekijken en te beluisteren (Blu-Ray). en op z'n tijd naar muziek te luisteren (allerlei muzieksoorten). Voor de rest is mijn budget 400 tot 500 euro per speaker (mag zeker ook lager zijn als de kwaliteit niet zoveel verschild). Wat ik wel heel belangrijk vindt is een gezonde verhouding is laag en hoog dus niet te blikkerig en het hoeft ook niet door heel het huis te denderen.

Mijn dank is heel erg groot,

Appie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33
Begin gewoon te luisteren naar speakers die je goed vindt klinken. De verschillen tussen luidsprekers zijn in relatie tot verschillen in versterkers zo groot, dat je versterker/reciever maar voor een heel klein deel het klankbeeld bepaalt. (staat eigenlijk ook gewoon in het beleid, dus eigenlijk moet je je topic uitbreiden danwel specificeren)

Ga er in eerste instantie maar gewoon vanuit dat je reciever alle speakers die bij mediamarkt of foka oid staan met gemak kan aansturen. Er bestaat simpelweg geen lijstje van: deze versterkers kunnen deze speakers aansturen of visa versa. In de regel gaat vrijwel elke versterker met vrijwel elke speaker samen.
Dat wordt pas kritisch als je een exoot als een SET versterker of een magnetostaat met een weerstand van 1 ohm hebt, maar ik heb het idee dat je zoekt tussen vrij conventionele speakers ;) (geen magnetostaten / electrostaten / plasmatweeters etc)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 09-02-2010 16:46 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Precies zoals mr_petit zegt: ga luisteren bij een audiozaak. Er is maar een iemand die daarover kan oordelen en dat ben jij.
Iedere versterker heeft weliswaar zijn eigen klankkleur. Zo vond ik zelf de combinatie KEF/Denon beter klinken dan de combinatie KEF/Onkyo, maar dat kan jij weer anders vinden.
Inderdaad zo'n zaak als de Mediamarkt heeft vaak een hoop staan, maar kijk ook eens (of juist) naar de lokale HiFi zaken.

Overigens kan je er ook eens aan denken om zelf een subwoofer te bouwen. Dit is niet eens zo moeilijk en je kan hem volledig aanpassen aan wat je wilt. Indien je dat leuk vindt, kijk eens naar Hypex versterkers en CSS (http://www.creativesound.ca/) drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
Heel erg bedankt voor de snelle reacties.

Bij de media markt stond een Canton ergo RC-L (aangesloten op een Denon versterker\receiver) die vond ik wel goed klinken. De rest had een lege klank. Dus zoek naar een speaker met meer\voller klank, alleen hebben ze bij Foka en de Mediamarkt lang niet alle speakers waardoor het voor mij moeilijk wordt om in de juiste richting te zoeken. Waar ik aandacht is dat misschien mensen zijn die wat meer ervaring(en) hebben zodat ik voor mezelf een lijstje kan maken welke speakers ik ga beluisteren bij een echte audio\HIFI zaak op mijn vrije dag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Ervaringen van anderen met betrekking tot geluid zijn voor jou behoorlijk waardeloos, omdat geluid zo subjectief is. Bij een auto kun je meetbare dingen erbij pakken zoals vermogen, acceleratietijden, brandstofverbruik en dergelijke.

Bij speakers is dit anders. Wat de ene een warm geluid omschrijft, vind de ander wollig. Wat voor iemand een mooie bass is, is voor iemand anders enorm gedreun. Helder -> scherp. Strak -> steriel en ga zo maar door.

Daarom moet je gewoon zelf gaan luisteren wat -jij- een mooi geluid vind. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
Heel erg bedankt voor de info Gameover (en de rest), van mijn part kan deze topic gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
NTB_Appie schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:17:
Heel erg bedankt voor de info Gameover (en de rest), van mijn part kan deze topic gesloten worden.
Dat was sowieso al gebeurt, want dit soort topics lopen nooit op iets uit. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Onkyo versterker blind gekocht: omschrijving klank? Speakers.

Verder zijn dit soort topics ook in strijd met AUD beleid aangezien er (nog) niets van eigen onderzoek is gedaan of wat dan ook.

Naast het beleid in dit topic geldt een dergelijk beleid voor heel GoT: De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Dus check die topics even mocht je in het vervolg weer een dergelijk topic willen openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.