Ultraman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:54:
MagicFeather, als je zelf de laatst reagerende bent van de afgelopen 24 uur en je hebt wat toe te voegen, maak dan aub gebruik van de [
afbeelding] knop. Dit voorkomt onnodig kicken van je topic. Na 24 uur is het wel toegestaan om te "bumpen" , middels een nieuwe post.
Wat je probleem betreft: Je zegt dat je de nieuwste drivers gebruikt, daar hebben we weinig aan op deze manier. Welke versie gebruik je? 9.12? 10.1? 10.1 hotfix? Andere?
Heb je in het Catalyst Control Center ook gekeken of je daar het pixelformat aan kan passen? Het is een gokje hoor, maar volgens mij kan hij dat. Ik heb hier niks middels DVI aangesloten, dus kan dat helaas niet confirmeren. Zou kunnen dat de videokaart het beeld in YCbCr 4:4:4 uitspuugt (volgens mij is dit de default) en je TV daar wel mee overweg kan gaan, maar dat je Acer monitor een RGB 4:4:4 signaal verlangt. Of een variant.
@Ultraman
Zal ik rekening mee houden en thanx voor het meedenken.
Ik heb ATI CC 10.1. En hoe moet ik het signaal omzetten naar RGB? Alles werkt naar behoren zolang ik mijn monitor maar niet aansluit.
Vandaag weer wat zitten doen om me scherm aan het werk te krijgen, alleen nu heb ik een nog groter probleem. Het scherm werkte op 1080p, ik start een spel op in een 720p resolutie, bam en nu werkt mijn scherm via de TV helemaal niet meer

. Nu had ik een ander scherm (zonder HDMI) aangesloten via DVI en een 2de scherm via de HDTV en dat werkt dus wel, dan kan ik met 2 schermen tegelijk werken. Maar als ik de HDMI kabel uit de TV haal en die stop in de monitor dan doen ineens beide monitoren het niet

(DVI en HDMI dus). Als ik de HDMI kabel dan weer in de HDTV stop dan werken beide schermen weer wel. Nu snap ik er dus totaal niks meer van. Het lijkt erop of de comminucatie tussen de HD monitor en de PC een probleem geeft. Wat nu

?
Update: Ik had net 2 schermen aangesloten (via mijn monitor die niet werkt en een oude monitor) en dan werken dus beide schermen niet. Nu trok ik de HDMI kabel uit mijn monitor die niet werkt en dan gaat dus de oude monitor weer aan. Nu was er kort te lezen "beeldscherm-programma werkt niet en wordt hersteld". Het lijkt er dus echt op dat de PC en Monitor niet willen samenwerken.
Update: Nu kan ik via mijn monitor helemaal geen beeld meer krijgen met HDMI en ook niet meer met DVI en VGA
BIJNA!
Oke ik denk dat ik het bijna heb gevonden wat het probleem is. Nu werkt alles correct, alleen de 720p resolutie werkt niet als ik het via Windows 7 instel. Als ik de 720p resolutie instel via de videokaart, dan werkt het perfect! Probleem is dat Windows de resolutie veranderd als ik bijvoorbeeld een film of game ga spelen en als dat een 720p resolutie is dan wordt mijn beeld dus zwart. Iemand hier ervaring mee?
PROBLEEM GEVONDEN! GEEN OPLOSSING ?
Ik heb het probleem gevonden, Windows zet steeds het scherm op 59 Hertz en in ATI CCC zet ie hem op 60 Hertz (zoals het hoort) en dan werkt het wel. Hoe kan ik dit in Windows 7 aanpassen?
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 10-02-2010 19:35
]