- J.W. - schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:03:
@vgroenewold:
Ik heb het over de tijdslijn in alle reacties, niet over een stukje in de 'boom'. Mensen lezen reacties en reageren met in het achterhoofd de gelezen reacties. Ga je (threads, ..) husselen denk ik dat de kwaliteit achteruit gaat, i.e. er ontstaan situaties waar minder goed te volgen is waarom iemand iets schrijft of zoals eerder gezegd "de flow" niet meer logisch is.
Ja, dat kan een risico zijn, ook als mensen inderdaad niet het plusje gebruiken. Echter, je ziet vaak dat mensen snel hun "fout" door hebben, dus als het systeem die in het begin door elkaar gaat husselen dan heeft men daar maar tijdelijk last van.
interessante thread kan ineens omlaag vliegen als er een offtopic sub-thread ontstaat).
En wat doe je met een enkele +1, is dat interessanter dan een bijv. 10x +1 + 3x 0? En zo kun je nog 100en gevallen opschrijven natuurlijk.
Klopt, maar die staat dan nog steeds hoger (als het goed is) door de parent, dan de threads die beginnen met een 0 of -1. Het is natuurlijk niet perfect, maar in het algemeen verwacht ik dat de meer interessante zaken hoger komen te staan dan de rest. Als mensen verkiezen te reageren op een -1 en daar komt een +3 uit (wat ik bijna nooit zie gebeuren) dan leren ze ook weer snel genoeg dat dat minder handig is. Perfect is het zeker niet, want ook op -1's kunnen hele interessante discussies ontstaan, maar het lijkt mij beter dan nu waarbij de echt mooie posts vaak verzanden.
En in het door DirkW aangehaalde model: 1 x +3 zou een complete offtopic thread omhoog halen.
Heb je ook nog het gedoe met mismodders, een +3 van hun kant en het staat bovenaan. Als er veel reacties zijn is het aantal moderaties naar het einde toe vaak behoorlijk tanende en is dan wel een probleem.
Mismodding is ook nu een probleem, dat zal dus nog steeds ergenis opwekken omdat het gehele modsysteem daar op gebouwd is. Maar zoals we vaak zeggen, daar zou zo'n modbot mee moeten afrekenen uiteindelijk en we hebben ons forum natuurlijk. Ik denk dat die situaties beter te managen zijn in een sortering, dan nu waarbij veel modders niet eens meer de moeite nemen alle posts door te spitten als er nog ergens een mismodder tussen zit. In de sortering valt het heel snel op wanneer een bagger-thread plots hoger staat, daar kan je je als modder meteen op focussen.
Een continu veranderende reactiepagina is ook niet lekker teruglezen overigens (zoeken).
Ligt eraan hoe je zoekt. Ik gebruik gewoon de ctrl-f functie daarvoor en als ik terugga om nog eens de reacties te bekijken vind ik een sortering juist handig, als ik zin heb mij te focussen op de goede discussies.
Een tussenvorm waar alleen threads die duidelijk onder de maat zijn naar beneden vliegen en de rest gewoon blijft staan is beter denk ik.
Je kan natuurlijk altijd de boel uitproberen en het zal technisch vast mogelijk zijn om met percentages te gaan werken bijv.
Over de percentages van die thread:
147 reacties
73 x +1 en hoger
48x niet gemodereerd
Dus is 73 /(147-48) * 100% = 73,7% ontopic.
Dat kan je ook niet zeggen, gezien de niet gemodereerde reacties.