Hoe kwaliteit reacties verbeteren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er een voorstander van zijn als reacties met geen inhoud: de -1 score posts moeilijker toegankelijker zijn. Zo dat het eigenlijk geen eens zin heeft om te gaan -1 posten. Bij sommige sites zie je dat laag gemodde posts INDIVIDUEEL aangeklikt moeten worden om te kunnen lezen: "this comment has been disabled; click here to see it". Op T.net heb je met een knop alle 0-reacties direct zichtbaar.

Of ezoiets als en automatisch mailtje/DM-gebruikers: de afgelopen 3 maanden zijn je posts onder niveau. Om geen post rechten tijdelijk te verliezen, hopen we dat je de komende tijd de kwaliteit van je reacties verbetert. (maar is dit te bruut eigenlijk =)

Of geef users een kleurtje/icon oid op de FP/GoT: sterposter (oid). Dan creeer je een betere incentive om vooral veel goede reacties te plaatsen op de FP. Best leuk toch om bekend te staan als ster-poster op FP/GoT bij je nickname, zodat je "status" hebt (ipv de karma bv helemaal weg te stoppen in de gallery).

De (pure) community heeft niks aan -1 niveau posters. Ik heb het uiteraard niet over de commerciele belangen van laag drempeligheid.

Maar het probleem is gewoon dat -1 posten nauwelijks consequenties heeft, behalve wat minder karma; of een extra klikje voor alles lezen op -1.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:13:
Of ezoiets als en automatisch mailtje/DM-gebruikers: de afgelopen 3 maanden zijn je posts onder niveau. Om geen post rechten tijdelijk te verliezen, hopen we dat je de komende tijd de kwaliteit van je reacties verbetert. (maar is dit te bruut eigenlijk =)
te bruut ;)
Of geef users een kleurtje/icon oid op de FP/GoT: sterposter (oid). Dan creeer je een betere incentive om vooral veel goede reacties te plaatsen op de FP. Best leuk toch om bekend te staan als ster-poster op FP/GoT bij je nickname, zodat je "status" hebt
gooed idee!!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:13:
Ik moet je zeggen dat ik het qua 'bruutheid' wel vind meevallen. Dan hoef je er niet nog meer woorden aan te spenderen, je bent zeg maar meteen '2 the point' wat ook duidelijker voor de gebruiker is. Zoals je wel kunt zien zijn hier ook al mensen uit 1998/1996 en daar moet ook wel rekening mee worden gehouden. Dus zo simpel mogelijk. :)
Of geef users een kleurtje/icon oid op de FP/GoT: sterposter (oid). Dan creeer je een betere incentive om vooral veel goede reacties te plaatsen op de FP. Best leuk toch om bekend te staan als ster-poster op FP/GoT bij je nickname, zodat je "status" hebt (ipv de karma bv helemaal weg te stoppen in de gallery).
Hier ben ik dus ook wel voor, alleen krijg je dan als iedereen goede inhoudelijke reacties plaatst dat je dan sterretjes ziek wordt. Dit moet dan ook met mate worden uitgedeeld, na bijvoorbeeld (stel 50 posts?) op een goed niveau dat je dan een bronzen-ster krijgt te zien en vanaf daar je niveau opbouwen naar een gouden-ster.
De (pure) community heeft niks aan -1 niveau posters. Ik heb het uiteraard niet over de commerciele belangen van laag drempeligheid.

Maar het probleem is gewoon dat -1 posten nauwelijks consequenties heeft, behalve wat minder karma; of een extra klikje voor alles lezen op -1.
Klopt, hier moeten naar mijn mening ook consequenties op staan. Heb vaak genoeg gelezen in het mismodderatie-topic dat iemand dan zijn post functies op de FP kwijt raakt, alleen heb ik er nooit meer iets van weer gelezen. Natuurlijk zou het fijn zijn als de gebruikers het ook zelf kunnen weten als hun doel alleen maar het gebash is dat ze dan simpelweg die permissie kunnen verliezen.

*Dan gewoon een geautomatiseerd bericht sturen dat de gebruiker geen toegang meer heeft tot de FP. Wil die het weer hebben kan die bij een admin komen aankloppen en de reden waarom. Zoals toegang tot de HK bijvoorbeeld, die moeten mods ook goedkeuren.* :)
F.West98 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:26:
[...]

te bruut ;)

[...]

gooed idee!!
Dit lijkt mij weer een geval van 'zeg maar beter niets in plaats van iets'. Zeg nou eens eerlijk, wat is hier nou de meerwaarde van? Je post-aantal opkrikken of nog een andere reden. Aangezien je reactie 0,0 meerwaarde heeft. ;)

Graag als je een mening geeft beargumenteer die dan ook en doe voor het simpelste woord er toch maar eens een spellingscontrole over heen. (Dan heb ik het niet over d/t fouten maar eerder over het woord 'gooed' ;))
Pagina: 1 2 Laatste