MKV bestanden afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344555

Topicstarter
goedendag

ik weet dat er veel post zijn hier over.
maar heeft iemand enig idee over het volgende probleempje.

pc is intel 3.0ghz 1024 intern
ati radion 3450
windows xp media center

werkt allemaal mooi

wil er films mee gaan afdraaien. alles gaat goed.
een berg aan codecs er opstaan.

maar nu kreeg ik laatst een paar mkv films en deze haperen.
gebruik al windows media speler clasic en vlc player. als ik op taak beheer kijk zie ik core 1 amper belast en core 2 max belast die na elke zoveel sec effe de zooi leeg gooit lijkt het. (film stopt)

nou heb ik gelzen dat ik de gpu ook aan het werk kan zetten. maar krijg dit niet voor elkaar. of het is wel gelukt maar heb ik een ander probleem.
fddshow en dat soort codecs staan er allemaal op. kan het zijn dat er teveel opstaan?

mvg bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Er kan inderdaad zo'n rambam aan codecs op een pc staan dat ze elkaar gaan "storen". Je CPU, dualcore of hyperthread? Probeer anders eens mkv af te spelen nadat je zoveel mogelijk rambam hebt verwijderd, en dan met alleen KMplayer geinstalleerd. Deze speler heeft geen externe codecs nodig, eens zien hoe het dan gaat :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien kan je wat meer zeggen over de mkv bestanden. Welke codec worden er voor video en audio gebruikt? En wat voor resolutie zijn deze videos? Dit kan je makkelijk zien bij VLC onder Tools->Codec Information

[ Voor 15% gewijzigd door Slogra op 09-02-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Media player classic downloaden...

http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

Daarna via View - Options - Playback - Output, EVR Custom Press. ** selecteren.

Nu kun je zonder schokken je HD mkv's bekijken. VLC is een leuke player maar wel heel beperkt in de opties. Ik heb VLC gebruikt maar na een herinstallatie begon deze vreemd te doen en te schokken met afspelen van bepaalde hd content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reactie.

ben momenteel op het werk.
zal vanavond eens wat meer specs eropzetten.

fddshow zag ik opgestart toen die de film aan het afspelen was. speler widows media speler clasic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Daarna via View - Options - Playback - Output, EVR Custom Press. ** selecteren.

Bovenstaande optie is heel belangrijk want daarmee zeg je namelijk dat videoprocessing door de videokaart gedaan moet worden. Nu is de kans groot dat dat door de cpu gedaan word. Je gpu gaat daar toch wel beter mee om.

Mijn cpu stond ook niet op 100%. Sterker nog, hij moest nog een keer zo veel aan kunnen want hij was niet drukker dan 45%. Vervolgens heb ik bovenstaande optie aangepast en het liep als een zonnetje.

Wat denk ik in jouw geval ook verstandig is is alle codecs verwijderen en kazaa lite codec pack installeren. Ook hier zijn de meningen verdeeld over maar mijn ervaring is toch wel dat het los installeren van ffdshow, haali (oid) matroshka ook geen zoden aan de dijk zet.

Dus eerst effe al je codecs verwijderen en dan kazaa installeren. Vervolgens de optie in mpc aanpassen en ik denk dat je problemen dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11

Mystikal

It never hurts to help!

Coreavc 2.0 en 'al' je mkv werken perfect. Verder niets instellen of wat dan ook. Let op dit is geen speler, maar een codec. Icm mediaplayer classic werkt dit gewoon goed.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goedenavond nu thuis

EVR Custom Press. is geen optie voor mij. de pc draaid op windows xp mediacenter.

geprobeerd met vmr9 en vmr7 renderless. bij deze 2 haperd die behoorlijk.
nu zag ik daar nog een staan Haali renderer --> beeld happerd niet meer maar cpu hyper is 1 laag en 1 op max.

iemand een progie dat ik met gpu van de video kaart kan bekijken of die wat doet. heb een radeon HD 3450

Coreavc 2.0 met meeste andere codecs eraf
cpu nu bijde tegen de 100% maar films draaien wel niet super wanneer die topt op 100% haperd die..
zit hem dus wel bij de codecs. als ik nu die videokaart eens aan het werk kon zetten

mvg bjorn

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 344555 op 09-02-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je videokaart speelt geen bestanden af, dat doet een programma dat onder je OS draait.

Deze vraag hoort dus niet in Videokaarten & Beeldschermen, maar in een softwareforum. Voorlopig verplaats ik naar Client Software Algemeen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke ik heb het nu voor elkaar.
alle codecs eraf gegooid en ik heb mediaplayer clasic eropstaan + als codec kaaza lite codec pack
werkt goed belasting 10 % komt doordat ik een optie tegen kwam met installeren om de GPU aan het werk te zetten. dit werkt

iemand een idee over filters enzo. nu op een groot scherm kijk lijkt het of er ruis pixels te zien zijn.

mvg bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kijk nu eens voor de gein bij de opties van mediaplayer classic welke output methode geslecteerd is...
Pagina: 1