Ik heb het niet over maatwerk!
Ik stel alleen dat een product dat normaal niet in het standaard assortiment van een shop zit wordt besteld slecht of moeilijk weer te verkopen is.
Zo heb ik in het verleden ook exotische videokaarten besteld bij de lokale computerboer. Ik kan me voorstellen dat hij er niet blij mee is als ik de koop dan ontbind, hij heeft er immers geen klanten voor.
Ik ben ook voor de wet kopen of afstand wat dat betreft.
De leverancier moet zoiets dan niet aanbieden als hij het risico te groot acht dat het RAM (of wat dan ook) in het magazijn belandt.
Misschien is het dan voor jou beter om geen ondernemer te worden als je de regels niet kent of wenst te respecteren.
Ik ken het consumentenrecht goed genoeg wat dat betreft

Dat hoeft mijn eigen mening echter niet in de weg te staan.
Zoals ik al zei, ik spreek niet over maatwerk. En de beste manier om iets niet terug te hoeven nemen (vanwege risico) is nog altijd door het in de eerste plaats dan niet verkopen.
En ik weet niet wat het is, maar vaak krijg ik het idee dat alle risico naar een klant wordt doorgeschoven, daar waar het totaal niet thuis hoort dus.
@ begintmeta:
Kon je maar ergens klagen op een manier dat er ook daadwerkelijk tegen opgetreden werd! Dan zou ik me er keihard voor inzetten om al die prutsers van de markt te trappen.
Een voorbeeld is de Reclame Code Commissie. Je kan daar online wel een klacht indienen, maar je moet zelf nog zoveel extra doen dat de drempel simpelweg te hoog wordt.
Ik wil simpelweg een klacht indienen onder het motto: daar en daar heb ik dat en dat geconstateerd, dat is vanwege dit en dat niet correct. En vervolgens controleert iemand dat.
Bij de RCC heb ik eens wat klachten neergelegd over shops die prijzen ex btw vermelden richting consumenten. Ik kon van alles aan bewijs gaan overleggen. Op die manier kost het me nét iets teveel werk.
Als ik ergens terecht kan met bv een screenshot en een link naar een site, dan zou dat al enorm schelen en ik daar onherroepelijk alles aanmelden wat mijn pad kruist en niet deugt.
[
Voor 26% gewijzigd door
Paulus0013 op 19-02-2010 17:01
]