Verkeerd RAM besteld, Hardware.nl weigert om te ruilen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

hemiparo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:22:
Weet niet of dit de reactie van Mike2k of Mig29 is maar vindt hem behoorlijk opgefokt. Kan me namelijk best voorstellen dat een shop het niet leuk vindt als er dingen staan die niet kloppen...
Je mag raden ;)

@cyberpope (en daarna mag de rest in het feedback topic): mijn reden om dat te laten staan is omdat ik het niet fair vind dat zij in de resultaten van google opduiken met een probleemgeval dat niet van hun is. Dat hun AV niet volledig in de lijn is met de wet dat is een ander verhaal, dat imo niet hier (in dit topic) besproken dient te worden.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Raden... mwah... geef jou het voordeel van de twijfel :)
Dat hun AV niet volledig in de lijn is met de wet dat is een ander verhaal, dat imo niet hier (in dit topic) besproken dient te worden.
Nope... dat wordt misschien wel een ander topic :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

EdGnoj schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:10:
Er zit natuurlijk ook een morele kant aan deze zaak, namelijk dat jij als koper de fout hebt gemaakt door vantevoren niet te kijken naar de specificaties van het product. Waarom zou de verkoper voor die fout (financiëel) op moeten draaien? Persoonlijk zou ik om die reden de eer aan mezelf houden en de strips via Marktplaats o.i.d. verkopen.
En hier ben ik het eigenlijk volledig mee eens. Iets met eigen verantwoordelijkheid nemen en niet van jouw probleem hun probleem maken, ook al kan het heel makkelijk.

Maar ja aan de andere kant, is het toch veel makkelijker om als winkel gewoon ff de reepjes om te ruilen dat heet dan klantenbinding geloof ik, zeker als het met een glimlach doen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Maar ja aan de andere kant, is het toch veel makkelijker om als winkel gewoon ff de reepjes om te ruilen dat heet dan klantenbinding geloof ik, zeker als het met een glimlach doen.
Misschien is het voor jou maar beter om geen ondernemer te worden.
Een van de hoofdredenen om niet alles klakkeloos terug te nemen is dat het product dan ook weer verkocht moet worden om geen verlies te maken. Een winkel kan er weinig mee als ze speciaal iets bestellen dat daarna in het magazijn terecht komt.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bwerg schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:49:
... Maar het bestellen van een verkeerd product vind ik het lullig voor een webshop dat een foutje van de consument leidt tot kosten bij de shop. ...
De shop kan natuurlijk proberen te voorkomen dat iemand het verkeerde bij ze bestelt...

Verder: zou overigens vanwege de verkeerde informatievoorziening van de winkel in dit geval de proefperiode 3 maanden zijn, toch?

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 18-02-2010 17:01 ]

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 09:24
Paulus0013 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Een van de hoofdredenen om niet alles klakkeloos terug te nemen is dat het product dan ook weer verkocht moet worden om geen verlies te maken. Een winkel kan er weinig mee als ze speciaal iets bestellen dat daarna in het magazijn terecht komt.
Reepjes RAM is niet echt iets speciaal hé.
Iets speciaal is bijvoorbeeld maatwerk en daarvoor geldt de termijn van 7 dagen niet.

Komt erbij: wat als de informatievoorziening van de winkel over het product nogal vaag is. Als de TS daardoor een foute keuze heeft gemaakt ligt de verantwoordelijkheid weer volledig bij de winkel.
Je kan van een klant niet gaan verwachten dat die eerst maar even een hoop serie - en versienummers in google moet gaan inkloppen om te zien of alles werkt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Paulus0013 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Misschien is het dan voor jou beter om geen ondernemer te worden als je de regels niet kent of wenst te respecteren.

RAM is geen maatwerk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou het zinvol zijn om laagdrempeligere methoden te hebben om iets aan niet-kloppende AV te doen?

In Duitsland heb je zeer laagdrempelig recht op vergoeding van rechtsbijstandskosten bij 'Abmahnungen', en valt gebruik van incorrecte AV onder wetgeving tegen oneerlijke handelspraktijken, ik heb het idee dat de AV daar vaak van betere kwaliteit zijn. Maar goed, keerzijnde is dat je daar een 'abmahnungsindustrie' hebt...

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Ik heb het niet over maatwerk!
Ik stel alleen dat een product dat normaal niet in het standaard assortiment van een shop zit wordt besteld slecht of moeilijk weer te verkopen is.

Zo heb ik in het verleden ook exotische videokaarten besteld bij de lokale computerboer. Ik kan me voorstellen dat hij er niet blij mee is als ik de koop dan ontbind, hij heeft er immers geen klanten voor.

Ik ben ook voor de wet kopen of afstand wat dat betreft.
De leverancier moet zoiets dan niet aanbieden als hij het risico te groot acht dat het RAM (of wat dan ook) in het magazijn belandt.
Misschien is het dan voor jou beter om geen ondernemer te worden als je de regels niet kent of wenst te respecteren.
Ik ken het consumentenrecht goed genoeg wat dat betreft :)
Dat hoeft mijn eigen mening echter niet in de weg te staan.
Zoals ik al zei, ik spreek niet over maatwerk. En de beste manier om iets niet terug te hoeven nemen (vanwege risico) is nog altijd door het in de eerste plaats dan niet verkopen.
En ik weet niet wat het is, maar vaak krijg ik het idee dat alle risico naar een klant wordt doorgeschoven, daar waar het totaal niet thuis hoort dus.

@ begintmeta:
Kon je maar ergens klagen op een manier dat er ook daadwerkelijk tegen opgetreden werd! Dan zou ik me er keihard voor inzetten om al die prutsers van de markt te trappen.
Een voorbeeld is de Reclame Code Commissie. Je kan daar online wel een klacht indienen, maar je moet zelf nog zoveel extra doen dat de drempel simpelweg te hoog wordt.
Ik wil simpelweg een klacht indienen onder het motto: daar en daar heb ik dat en dat geconstateerd, dat is vanwege dit en dat niet correct. En vervolgens controleert iemand dat.
Bij de RCC heb ik eens wat klachten neergelegd over shops die prijzen ex btw vermelden richting consumenten. Ik kon van alles aan bewijs gaan overleggen. Op die manier kost het me nét iets teveel werk.
Als ik ergens terecht kan met bv een screenshot en een link naar een site, dan zou dat al enorm schelen en ik daar onherroepelijk alles aanmelden wat mijn pad kruist en niet deugt.

[ Voor 26% gewijzigd door Paulus0013 op 19-02-2010 17:01 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 14:40
We hebben een mee-lezer lijkt het wel... :P

http://blog.iusmentis.com...rouderen-geheugenmodules/
Pagina: 1 2 Laatste