Laatst heb ik 6 strips van 4GB RAM besteld voor mijn PC, wat achteraf niet compatibel bleek te zijn met mijn CPU, omdat het 'registered' geheugen' betrof waardoor het systeem vervolgens niet opstartte. Ik heb de verpakking dan ook opengemaakt, en de modules 1x gebruikt (toen bleek dat het niet werkte en de incompatibiliteit aan het licht kwam). Stom dat ik het niet eerder gechecked heb, maar het is nu eenmaal zo. Ik heb vervolgens contact opgenomen met de webshop (hardware.nl) om de RAM modules om te ruilen voor anderen, maar toen kreeg ik de volgende e-mail:
Het lijkt me sterk dat de winkel hiermee in haar recht staat, de modules zijn onaangetast en als ik op websites van andere webshops kijk wordt omruil wel aangeboden. Omdat ik weinig zin heb ze te verpatsen op Marktplaats, graag jullie ideeen
Bij mijn weten valt RAM onder geen van deze categorieen (tenzij je verbruiksartikelen heel breed opvat), en vervolgens heb ik gebeld voor een toelichting. Toen is mij verteld dat omruilen niet mogelijk is omdat de verpakking geopend is en men aan de verpakking zelf kan zien of het product geschikt is of niet en ik het dus had kunnen voorzien.Helaas is het ruilen/terug geven van uw Artikel niet mogelijk.
Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze
tevredenheidgarantie/omruilen :
• Geopende / geïnstalleerde of geregistreerde Software / DVD's / Games ect.
• Geopende verbruiksartikelen
• Artikelen die beschadigd of incompleet zijn • Artikelen die speciaal voor
u gemaakt of geassembleerd zijn
Het lijkt me sterk dat de winkel hiermee in haar recht staat, de modules zijn onaangetast en als ik op websites van andere webshops kijk wordt omruil wel aangeboden. Omdat ik weinig zin heb ze te verpatsen op Marktplaats, graag jullie ideeen