Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste,

Heb gisteren mijn nieuwe nexus one binnengekregen en gelijk is mijn nieuwe vodafone abonnement ingegaan echter krijg ik mijn toestel maar niet op internet zonder wifi :?

de instellingen zoals van de vodafone site:

De verbindingsinstellingen voor internet en mms

Ga naar 'Menu' -> 'Settings' -> 'Wireless controls' -> 'Mobile networks' -> 'Access Point Names'
Druk op de Menu-toets en kies 'New APN'
Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type:
Druk op de Menu-toets en kies 'Save'
Keer terug naar het beginscherm
Kies 'Menu' -> 'Browser' om verbinding te maken internet

Ik heb al deze stappen uitgevoerd en 3x gecontroleerd uiteraard O-) maar helaas zonder resultaat iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nu een gecombineerd toegangspunt met internet en mms instellingen. Verwijder de MMSC, de MMS proxy en de MMS port en probeer het nog eens. Volgens mij moet je een extra toegangspunt aanmaken voor MMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:46:
Je hebt nu een gecombineerd toegangspunt met internet en mms instellingen. Verwijder de MMSC, de MMS proxy en de MMS port en probeer het nog eens. Volgens mij moet je een extra toegangspunt aanmaken voor MMS.
heb het net even geprobeerd en ook dat werkt niet... er staat ook geen 3g tekentje bovenaan naast de bereikstreepjes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit nog eens:
Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Server: <Not set>
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: <Not set>
MMS port: <Not set>
APN type: default
Toch weer anders dan dat ik het heb. Oh trouwens, het maakt verschil of je een consumentenabo hebt of een ondernemersbundel: live.vodafone.com/office.vodafone.nl

Gevonden op http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:09:
Probeer dit nog eens:

[...]

Toch weer anders dan dat ik het heb. Oh trouwens, het maakt verschil of je een consumentenabo hebt of een ondernemersbundel: live.vodafone.com/office.vodafone.nl

Gevonden op http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/
thanks voor je reply :) ... helaas nog steeds geen internet :( nu maar eens een belletje naar vodafone eruit gooien. wordt hier niet bepaald vrolijk van... maar iig alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Draakje1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:05:
[...]

thanks voor je reply :) ... helaas nog steeds geen internet :( nu maar eens een belletje naar vodafone eruit gooien. wordt hier niet bepaald vrolijk van... maar iig alvast bedankt!
Net iemand van vodafone aan de lijn gehad blijkt dat ze problemen hebben met mobiel internet 8)7 .. denk dus dat het normaal gesproken wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Draakje1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:10:
[...]

Net iemand van vodafone aan de lijn gehad blijkt dat ze problemen hebben met mobiel internet 8)7 .. denk dus dat het normaal gesproken wel zou werken.
Mijn mobiel internet bij Vodafone werkt ook niet op mijn Magic momenteel. Dus ik denk dat het niet aan je Nexus ligt maar aan Vodafone.
Het wordt overigens wel een beetje belachelijk met Vodafone nu, de zoveelste storing is dit nu al.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:01
Ligt inderdaad aan vodafone. Sinds gister ook geen data meer. Heb sinds een half jaar internet op mn mobiel, maar goed over half jaar abo afgelopen, dan ga ik weer terug naar een abo zonder internet. Dit word me beetje teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Hier ook geen 3G verbinding van Vodafone op mijn Nexus One.

Nog nooit meegemaakt bij Vodafone, maar erg vervelend!

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Tinto schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:

Heb je de afgelopen maanden geen gebruik gemaakt van je telefoon ofzo? Vodafone heeft laatst nog 2 enorme storingen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Tinto schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:

welke instellingen gebruik jij precies?

dan weet ik iig dat het niet aan mijn instellingen ligt ;) ... denk namelijk dat het nog steeds niet helemaal goed staat... vanmiddag even vriend aan de telefoon gehad met een motorola droid icm vodafone en die had wel gewoon internet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Draakje1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:54:
Heb hier (regio Den-Haag) ook gelukkig gewoon nog steeds een data-verbinding, met deze settings:

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/voda01.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/voda02.png

Gewoon eigenlijk de "standaard" settings dus :/

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 09-02-2010 17:01 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
stijnos1991 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:47:
[...]

Heb je de afgelopen maanden geen gebruik gemaakt van je telefoon ofzo? Vodafone heeft laatst nog 2 enorme storingen gehad!
Jawel, maar de afgelopen jaren heb ik nog nooit bewust een storing meegemaakt. Misschien net geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Draakje1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:54:
[...]

Name: Vodafone
Auth. type: <Not set>
APN type: <Not set>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Tinto schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:58:
[...]

Name: Vodafone
Auth. type: <Not set>
APN type: <Not set>
thnx O-)

Heb net jouw instellingen even geprobeerd maar helaas nog steeds geen verbinding te krijgen :(

ik wacht morgen wel even af... net weer vodafone aan de lijn gehad en ze verwachten dat het aan hun probleem ligt... even afwachten dus maar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Nog steeds ook maar geen enkele form van dataverkeer hier begin nu toch zwaar aan mezelf te twijvelen... ik heb wanneer ik wifi disable ook nog nooit een icoontje bovenin het scherm zien verscheinen.... dit terwijl het bereik wel eigenlijk continu vol is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
jeeeeej :D na een harde reset is het zomaar gaan werken zonder ook maar iets in te hebben gesteld :) ... zelf tetheren via bluetooth is gelukt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Hier in Amsterdam heb ik inmiddels weer 3G.
Draakje1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:27:
[...]
Heb net jouw instellingen even geprobeerd maar helaas nog steeds geen verbinding te krijgen :(
Toets in je phone eens dit in: *#*#4636#*#* en kies vervolgens voor Phone Information. Wat zie je daar voor foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje1
Tinto schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:54:
Hier in Amsterdam heb ik inmiddels weer 3G.

[...]

Toets in je phone eens dit in: *#*#4636#*#* en kies vervolgens voor Phone Information. Wat zie je daar voor foutmelding?
Er was dus blijkbaar gewoon iets volledig misgegaan... vanochtend is even vriend langsgeweest met motorola milestone + vodafone .... en die had wel gewoon internet ... toen even simkaarten gewisseld en ook dat maakte niet uit ... de nexus had er geen zin in....

toen uiteindelijk harde reboot (door dat menutje met die skatertjes :P ) en zonder ook maar iets te hebben ingesteld pakte de nexus gelijk 3g op.

Verwijderd

Helaas geen vodafone gprs. De card werkt wel in ander toestel met gprs. Vodafone....heb de instellingen al vaak aangepast aan de hand van wat ik hier vond maar nog steeds geen succes. Heb GM dstl1. Verder mooi toestel, rest werkt prima. Geupdate naar donut 1.6...ook probleemloos. Wifi ook prima. Dus alleen geen gprs...zie ook geen G bij het signaal symbool staan. Weet iemand wat ik nog kan doen....?
Thx
Rudi

• Draakje1
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:40:
Helaas geen vodafone gprs. De card werkt wel in ander toestel met gprs. Vodafone....heb de instellingen al vaak aangepast aan de hand van wat ik hier vond maar nog steeds geen succes. Heb GM dstl1. Verder mooi toestel, rest werkt prima. Geupdate naar donut 1.6...ook probleemloos. Wifi ook prima. Dus alleen geen gprs...zie ook geen G bij het signaal symbool staan. Weet iemand wat ik nog kan doen....?
Thx
Rudi
probeer eens een harde reset ... en bel voor de zekerheid even naar vodafone of je internet niet geblockt staat (was bij in eerste instanttie wel het geval namelijk... toen het internet werd gedeblokkeerd had ik geen mogelijk om te connecten met internet... na harde reset wel. hier hoe je bijvoorbeeld een nexus kunt resetten.

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 12:29
Draakje1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:21:
[...]
vanochtend is even vriend langsgeweest
Dat moet ik zijn :P

Heel raar dat 3G op de Nexus het pas deed na een harde reset, ik was heel even bang dat hij het nooit zou gaan doen vanwege andere 3G frequenties in Nederland of iets dergelijks, maar gelukkig was dat niet zo.

• Draakje1
chainzz schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:03:
[...]

Dat moet ik zijn :P

Heel raar dat 3G op de Nexus het pas deed na een harde reset, ik was heel even bang dat hij het nooit zou gaan doen vanwege andere 3G frequenties in Nederland of iets dergelijks, maar gelukkig was dat niet zo.
Haha chainzz >:)

Android POWERRR!!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Draakje,

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar ik geen vodafone maar BEN( netwerk T-mobile). De hard reset heb ik ook al geprobeerd maar dat heeft niks opgeleverd (behalve dat ik alle apps enz wee kon installeren :p). Heb jij nog iets aan je instellingen veranderdt voordat je ging "hard resetten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die vraag maar trouwens :p, 3g is spontaan gaan werken vandaag! dus probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met mijn HTC hero niet op de live portal komen, ik heb de proxy ingesteld, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Pagina: 1