Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-08 10:45
Hallo,

Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een leuke LCD tv maar door de bomen zie ik het bos niet meer..

ik ben de afgelopen maand op zoek naar een leuke tv voor in mijn slaapkamer, na wat vergelijken met verschillende grootes kwam ik er achter dat een 32'' tv het beste bij mijn omgeving past. maar nu loop ik wat vast op een aansluiting van mijn tv.

Ik wil namelijk de tv aansluiten op mijn computer, maar omdat daar nogal wat haken en ogen aanzitten dacht ik dat hier wel iemand mij zou kunnen helpen.

De tv word het meest gebruikt dan om te kunnen game.(vanuit mijn bed op een afstand van 3,30m)
ook is de bedoeling dat ik films kan kijken vanaf de tv.

De vraag is nu welke tv is het meest geschikt voor dee eisen?
ivm de resolutie de aansluiting en met het feit dat ik goede beeldkwaliteit wil hebben tijden het gamen zonder grote zwarte balken.

iemand die mij kan helpen?

Bvd, Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:58

itarix

404 soul not found

LCD TV's hebben altijd een 16:9 verhouding.
De meeste nieuwe pc spellen ondersteunen ook de resolutie die erbij hoort.
Als je een DVI aansluiting op je PC hebt kun je vrijwel iedere LCD tv kopen.
Via een DVI naar HDMI kabel kun je dan de PC aansluiten op de TV.
Meestal moet je dan wel nog apart het geluid doorsturen via een los audio kabeltje.

Ik zou wel voor een full-hd tv gaan 1920*1080 hoe meer pixels hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

FAQ: Welke TV moet ik kopen?

Ik zou daar eens in gaan lezen. De meeste TV's van tegenwoordig kunnen voldoen aan jouw eisen, maar je zal zelf ook op onderzoek moeten gaan en gaan kijken en vergelijken.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:51
Hoe ben je erop gekomen dat 32" een goed formaat zou zijn voor je? Want op een afstand van 3,30 meter zou je best voor een 40" tv kunnen gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

itarix schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:54:
LCD TV's hebben altijd een 16:9 verhouding.
De meeste nieuwe pc spellen ondersteunen ook de resolutie die erbij hoort.
Als je een DVI aansluiting op je PC hebt kun je vrijwel iedere LCD tv kopen.
Via een DVI naar HDMI kabel kun je dan de PC aansluiten op de TV.
Meestal moet je dan wel nog apart het geluid doorsturen via een los audio kabeltje.

Ik zou wel voor een full-hd tv gaan 1920*1080 hoe meer pixels hoe beter.
Niet iedere lcd tv is 16:9...er bestaan ook 'mucky sucky' tv`s, verkrijgbaar bij Blokker, die nog wel een 4:3 zijn 8)7

Ook met een VGA aansluiting kun je zo`n beetje iedere tv wel aansluiten, maar vaak wordt dit beperkt tot 1280/1368*720/766.

Meer pixels is niet altijd beter... er is hier op GoT een mooie vergelijkingstabel te vinden, waarop je de ideale kijk'buis'grootte i.c.m. een bepaalde resolutie kunt nagaan. Afhankelijk van de afstand kun je in veel gevallen het verschil tussen 720p en 1080p geeneens zien.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17

FeaR

In GoT we trust

Ik laat dit topic nog even open zodat er antwoord gegeven kan worden op de vragen met betrekking tot het formaat, de resolutie en de verhouding. Maar verder dan dat zou dit topic eigenlijk niet moeten gaan.

Want zoals gezegd geldt LCD Beleid hier en daar staat in dat dit soort "wat moet ik kopen"-topics op deze manier niet zijn toegestaan. Zeker niet zonder [FAQ] Welke TV moet ik kopen? doorgenomen te hebben. En ook een shortlist met mogelijke tv's maakt de TOK van dit topic vele malen groter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-08 10:45
@fear1986 Ik heb de faq door gelezen vandaar ook het topic. ik ben al in de winkels geweest om te kijken en vergelijk maar in elke winkel word er een ander aangeraden. maar als ik hun wat vraag om wat meer gegevens dan weten ze niks er over te vertellen.

@ micheal Knight ik had ook bij een tabel gekeken maar de 32" kijkt beter en staat beter tussen de muren

verder heb ik wel meegekregen van de meeste verkopers dat LG geen goed merk is voor Lcd tv's. ik heb een samsung in de woonkamer daar ben ik op zich wel tevreden over. Zijn er nog meer merken die ik voorall niet moet nemen?
Pagina: 1