Adapter erin laten zitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook Pro, die ik de laatste tijd vrijwel als desktop gebruik. Hij staat altijd op mijn bureau, aan de adapter. Mijn vraag is nu, is het veilig/goed om de adapter er snachts gewoon in te laten zitten? Ik haal hem nu altijd los van de adapter als ik hem laat slapen, maar ik vraag me af of ik hem er ook gewoon kan laten zitten.

Kan dit kwaad? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 'm gerust laten zitten. Lees dit anders ook even door voor wat extra informatie: http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me ook altijd af of dat kwaad zou kunnen en vooral of het de levensduur van m'n MacBook Pro accu zou kunnen verkorten.
Maar uit de tekst op de pagina van Tommeh's link maak ik op dat je hem niet altijd aan de stroom moet laten:
Voor een goed onderhoud van een lithiumbatterij is het belangrijk dat de elektronen in de batterij van tijd tot tijd in beweging zijn. Dat wil echter niet zeggen dat je de stekker van de adapter van je notebook permanent in het stopcontact moet laten zitten. Veel beter is het om je notebook bijvoorbeeld in de trein te gebruiken en hem vervolgens op kantoor op te laden. Op die manier blijft de batterij in een goede conditie.
Dus, toch regelmatig even loshalen om de batterij 'in beweging' te houden?

(en voor de volledigheid: andersom, nooit opladen, is ook niet goed:
Als je daarentegen op je werk met een desktopcomputer werkt en je notebook alleen maar af en toe gebruikt, bijvoorbeeld tijdens een zakenreis, dan raden we je aan om de batterij minimaal één keer per maand volledig te ontladen en weer op te laden.
)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
zoals het daar staat dus, eens in de maand even helemaal leeg laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet slijt een moderne accu eerder van laadcycles, dus dan zou het beter zijn om hem gewoon aan de stroom te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
ik dacht ook weer dat het 'diep ontladen' juist slecht is, vraag me dus af hoe goed het is om 1 x in de maand helemaal leeg te gaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info ook in dit recente topic: [Macbook] Battery health na 1 maand nog 81%
Pagina: 1