Laptop RMA, winkel vindt geen problemen

Pagina: 1
Acties:

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
Op 21/12/09 heb ik een Toshiba Notebook Satellite A350D-20K met een logitech … headset bij 4Launch besteld. Eigenlijk had ik eerst een andere besteld maar die bleek niet meer leverbaar.
Kan gebeuren, dus ik vroeg om een alternatief die qua prijs en mogelijkheden ons het zelfde zou kunnen bieden en zo kwam de Toshiba uiteindelijk in de bestelling op hun advies.

De bestelling verliep super snel, Op 24/12 hadden wij de Toshiba namelijk al binnen, leuk kerstcadeautje.
De gebruiker, man des huizes helemaal in zijn nopjes begon dus enthousiast zijn favoriete spel SecondLife te installeren om weer lekker te gaan bouwen.
Maar zodra hij teleportte, crashte het spel spontaan.
Gekeken naar de instellingen, maar niks vreemds aan te zien maar afijn bij minst geringste crashte hij dus.
Aan de kabel geplugd om te kijken of dat een stabielere verbinding gaf, maar nee hoor, het zelfde probleem bleef zich herhalen.
Ook muziek via de headset was niet om aan te horen, gewoon op de speakers klonk het wel super voor een notebook.
De webcam getest en wisten niet wat we zagen, het was gewoon baggerbeeld!

Leuk zo’n notebook… Niet dus, maar goed laten we eerlijk zijn, wij zijn geen mensen die veel verstand hebben van computers dus toen netjes de kerstdagen afgewacht en op 27/12 een mailtje verstuurd naar 4launch met de klachten die we hadden en de foutmeldingen die we kregen allemaal netjes er bij in gezet.
We kregen op 28/12 antwoord :
Het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door de Atheros AR9281 Wireless Network Adapter welke vernoemd wordt in het rapport.
U kunt proberen om de drivers hiervan te reïnstalleren.
De drivers werden gereïnstalleerd en we hadden een goede hoop dat het probleem opgelost zou zijn, maar helaas…. De zelfde problemen bleven zich herhalen.
Weer contackt opgenomen met 4launch dat het probleem zich bleef voordoen en toen werd ons geadviseerd een RMA aan te maken en de notebook terug te verzenden zodat 4launch kon gaan uitpluizen wat er mankeerde.
Oud en nieuw viel er tussen en zo werd op 4/1 een RMA aangemaakt en de notebook terug verzonden. Op 6/1 veranderde de status in geaccepteerd en op 8/1 in ontvangen. Op 14/1 kregen we een mail dat er geen defecten waren gevonden en dat ze de notebook uitgebreid getest hadden. Wat wij natuurlijk heel erg vreemd vonden, want hij werkte toch zeker te weten niet goed toen wij hem verzonden!
Op advies van vriend van ons (die dagelijks qua werk in aanraking met pc’s komt) daar weer een mailtje op terug gedaan met de vraag wat ze eigenlijk voor testen gedaan hadden. Kreeg ik dit als antwoord terug:
Uw notebook is twee uur met Furmark (GPU caps viewer tegelijk aan) getest. De notebook heeft prima naar behoren gewerkt.
( hopla rekening erbij van nakijk en verzendkosten, dat we die over moesten maken en dan zouden we de notebook weer terug krijgen.)
Weer overlegd met vriend, van ja wat moeten we er nu mee? En die vroeg zich af waarom niet uitvoeriger getest en raadde aan om een mem86+ test en moederboard goed te laten testen. Dus ik mailde die vraag op 15/1 aan hun door.
Hoorde maar niks terug en mailde 19/1 dezelfde vraag nogmaals door.
We kregen niets te horen en uiteindelijk er maar over opgebeld en ja we moesten even geduld hebben, we stonden als 18 e op de lijst.
Uiteindelijk op 29/1 weer een mail gekregen:
De Technische Dienst heeft opnieuw geen defecten aan uw Toshiba kunnen constateren. Zij hebben stress test, geheugen test en de geluidspoort getest. Bij alle tests heeft uw notebook naar behoren gewerkt.
Lekker duidelijk, dus gebeld en nogmaals gevraagd waar dan onze klachten vandaan zouden kunnen komen? Bedoel het spel (SeconfLife) werkt zelfs op onze super oude baggerpc! En eerlijk gezegd dat we natuurlijk niet zaten te wachten om een notebook terug te krijgen die juist datgene niet zou geven wat wij wilden. En wilde zeker weten dat hij echt op die punten goed zou gaan werken.
Heb vervolgens het volgende terug gemaild: Beste,

Als u geen problemen tegen komt met alle testen dan willen wij de koop van de laptop ongedaan laten maken en het aankoop bedrag terug gestort krijgen.
We willen het risico niet lopen om weer tegen dezelfde problemen aan te lopen die niet op te lossen zijn.

Vrijdag (05-02-2010) kreeg ik het volgende terug:
Het is helaas niet meer mogelijk om de Toshiba Notebook Satellite A350D onder retourzending in behandeling te nemen.
Een product komt voor retourzending in aanmerking wanneer deze binnen 11 dagen van ontvangst in onaangebroken verpakking is geretourneerd. De notebook is inmiddels al in gebruik genomen en de licentie is inmiddels doorgestart. Om deze reden is het niet meer mogelijk om het product als nieuw door te verkopen.
Wat moet ik hier mee, ik zou graag voor mijn man een werkende laptop willen.
Moeten wij het risico lopen en terug laten sturen (en dus de onderzoekkosten betalen en verzendkosten) of zijn er nog andere dingen die wij kunnen doen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat je moet doen, ik heb daar niet zo een pasklaar antwoord op.

Maar waar je rekening mee mag houden is:
Misschien is er inderdaad niets mis met de laptop, maar gewoon met het spel. Het feit dat het op een andere computer wel goed draait, garandeerd niet dat het spel goed is. Daaraan gerelateerd zou het dus kunnen zijn dat 4Launch niets te verwijten valt, en zo te lezen hebben ze dan goed gehandeld. Het verhaal heeft 2 kanten: waar zit 'm de fout? In het spel, of de laptop? Als je om mijn mening zou vragen zou ik nu zeggen dat dat nog niet bekend is.

Een ultieme test zou zijn om hetzelfde spel op (exact) hetzelfde model laptop te testen. Werkt het dan wél dan kan je zo goed als aantonen dat er iets mis is met die van jouw. Werkt het dan ook niet, dan is de kans groter geworden dat het aan het spel ligt, of aan incompatibiliteit tussen hardware en het spel/

Tot slot wat ideeen als je echt van de laptop af wilt:
1. Probeer met 4Launch een andere prijs af te spreken voor terugname van de laptop.
2. Marktplaats. (Laat je niet van je leg brengen door scammers aldaar)

Alles kan stuk.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alleen SecondLife proberen en dan gelijk de laptop als defect beschouwen is kort door de bocht. Die Futuremark achtige tests stressen het grafische aspect al volledig, en de CPU en RAM worden ook niet ontzien.

Zoals ik het lees is het apparaat niet defect, maar wilt het (brakke) Second Life niet goed draaien. Probeer eens een ander spel te installeren. En de webcam zal ongetwijfeld brak zijn, daar moet je ook niet teveel van verwachten..

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

paQ

maar als men daar niet tevreden over is, en hun favo spel werkt er (nieteens) op, dan maak je toch gebruik van de zichttermijn en kan het ding retour?
Dat de klant de leverancier de kans heeft gegegeven het nog goed te maken loopt blijkbaar op niets uit.

Of denk ik te eenvoudig nu?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Zit er windows Vista of 7 op?

Want na een beetje googelen:
http://secondlife.com/support/system-requirements/
en
http://danielvoyagerblog....fe-on-windows-7-update-2/
don’t have a date on this but our Quality Assurance peeps know, and when we’ve ratified Windows 7 good and proper, our System Requirements page will formally state this

Er staan ook wat bugs hier en daar gemeld in combinatie met Windows 7 :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk dat jullie nu alleen op het SecondLife verhaal in gaan en totaal over dat van het brakke geluid vanuit de headset heen lezen. Diezelfde headset doet het namelijk op een andere laptop ook goed (ik ben de genoemde kennis) alleen op de laptop niet. Juist de combinatie SecondLife + headset deden mij vermoeden dat er meer aan de hand is dan met de programmatuur alleen. Het gebruikte OS is trouwens Vista.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2010 13:09 ]

• honnepon
Praetextatus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:04:
Zit er windows Vista of 7 op?

Want na een beetje googelen:
http://secondlife.com/support/system-requirements/
en
http://danielvoyagerblog....fe-on-windows-7-update-2/
don’t have a date on this but our Quality Assurance peeps know, and when we’ve ratified Windows 7 good and proper, our System Requirements page will formally state this

Er staan ook wat bugs hier en daar gemeld in combinatie met Windows 7 :)
Staat nog gewoon Vista op .
En het spel (Tis gewoon een online roleplay iets ) werkt prima op een andere laptop die wij op vista hebben draaien die kwa videokaart lager zit dan die in de nieuwe toshiba.

• Orion84
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even de titel aangepast naar iets wat de lading wat beter dekt :)

Is het niet mogelijk om 4Launch daadwerkelijk die dingen te laten testen die bij jullie fout gaan? Want die standaard benchmarks zijn natuurlijk leuk, en wellicht zit het hem ook wel in een bug in het spel in plaats van een mankement van de laptop, maar het zou natuurlijk het beste zijn als ze op de technische dienst ook even proberen om het probleem te reproduceren, in plaats van enkel hun standaard testjes af te draaien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Orion84 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:18:
Is het niet mogelijk om 4Launch daadwerkelijk die dingen te laten testen die bij jullie fout gaan? Want die standaard benchmarks zijn natuurlijk leuk, en wellicht zit het hem ook wel in een bug in het spel in plaats van een mankement van de laptop, maar het zou natuurlijk het beste zijn als ze op de technische dienst ook even proberen om het probleem te reproduceren, in plaats van enkel hun standaard testjes af te draaien.
Dat is dus aangegeven en 4Launch heeft tot op heden dat nog niet geprobeerd, wel een idee om dat aan te kaarten bij 4Launch.

EDIT: Ik vraag me eigenlijk ook af, of 4Launch überhaupt op een dergelijk idee is gekomen.
Want ik vind het wel een beetje krom: er word aangeven dat programma X niet goed werkt, maar we gaan testen met programma Y?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2010 13:49 ]

• honnepon
GJtje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:39:
[...]
Dat is dus aangegeven en 4Launch heeft tot op heden dat nog niet geprobeerd, wel een idee om dat aan te kaarten bij 4Launch.
Maar ja wanneer gaan ze dat nou eens snappen dat ze dat beter kunnen gaan doen.
We zijn hier eerlijk genoeg over geweest dat wij een oplossing willen, laptop terug is prima, maar we willen dan ook weten waar wij dan fout zouden zitten en hoe we dat kunnen oplossen.
Waarom lukt het ons wel op een antieke pc en op een andere notebook, zonder problemen en waarom niet op de Toshiba.
Ziet er naar uit dat we dus zelf weer in het donker kunnen gaan tasten en door onwetendheid het maar niet kunnen ontdekken :'( .

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hebben jullie het nu wel of niet getest met andere software?
Dus zijn de webcam en headset ook slecht bij andere applicaties op dezelfde laptop?

Wat bedoel je met crashen van het spel? Hing de laptop of klapte het spel er gewoon uit?

Money for nothin' and your chicks for free

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
het enige wat je kunt doen is terug nemen laptop en dan door de vriend te laten testen.
Probeer een andere 3D spel te spelen.
Update the geluids kaart drivers eens. En de videokaart ook.

http://eu.computers.toshi...download_drivers_bios.jsp

voorts zou ik alle proef applicaties en dat soort pre installed trope gewoon uninstallen. Vraag evt aan de vriend om dat te doen.

• Brons
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

paQ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:57:
maar als men daar niet tevreden over is, en hun favo spel werkt er (nieteens) op, dan maak je toch gebruik van de zichttermijn en kan het ding retour?
Dat de klant de leverancier de kans heeft gegegeven het nog goed te maken loopt blijkbaar op niets uit.

Of denk ik te eenvoudig nu?
Je denkt te eenvoudig omdat ze de laptop nu al anderhalve maand hebben.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 19:53
Weer typisch 4Launch. Ik heb nu al zoveel topics hier gezien over 4Launch waarbij ik denk: Man Man Man...

Allereerst heb je aangegeven (binnen het zicht termijn) dat de laptop niet is wat je ervan verwacht. Je had problemen met bepaalde zaken die je alleen kan constateren door het in gebruik te nemen. Dit is hetzelfde als je een nieuwe fiets hebt gekocht en hij hobbelt tijdens het fietsen (slag in het wiel ofzo) en dat ze zeggen: Nou, je hebt er al op gefietst dus dat kan niet.

Vervolgens gaan ze standaard testje doen (waar het probleem helemaal niet ligt) en op aandringen gaan ze aanvullende tests doen. Als ze nou eens gewoon gaan testen waar de foutmelding vandaan komt (reproduceren) en gaan achterhalen wat het probleem daarachter is, dat doen ze niet. Gewoon standaard testjes die misschien goed gaan en dan terug naar de klant : Hij is goed. Hier heb je een dikke rekening, wij hebben onze centjes toch al binnen zoek het maar uit. Hier krijg ik echt braakneigingen bij. Test dan, of reproduceer waar het fout gaat.

Of je wettig de koop kan ontbinden weet ik helaas niet. Misschien toch naar een rechtswinkel gaan. En natuurlijk nooit meer bij 4launch bestellen.

Wat ik wel weet is dat je na 3x het product ter reparatie aanbieden het probleem nog niet opgelost is je de koop kan ontbinden. Maar goed; wanneer is er öfficiëel geconstateerd dat iets na 3 keer nog niet gerepareerd kon worden.

Moeilijke zaak.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 08-02-2010 13:59 ]

Verwijderd

[...]

EDIT: Ik vraag me eigenlijk ook af, of 4Launch überhaupt op een dergelijk idee is gekomen.
Want ik vind het wel een beetje krom: er word aangeven dat programma X niet goed werkt, maar we gaan testen met programma Y?
Als bedrijven computers retour krijgen dan gaan ze testen met standaard testapplicaties zoals futuremark en memtest86. Daarmee bestrijken ze namelijk nagenoeg alle hardware van de laptop zodat ze al snel kunnen bepalen of er überhaupt wel sprake is van een defect op hardwareniveau, of dat het mogelijk hoger in het systeem zit, bijvoorbeeld in brakke drivers of een niet-werkende combinatie tussen hardware, drivers en software (in dit geval Second Life).

Ik kan me voorstellen dat een winkel niet wil gaan testen met één concrete applicatie. Stel dat 4Launch Second Life zou draaien en dat gaat fout, terwijl ze met algemene testapplicaties testen en dat gaat goed. Dan zou 4Launch moeten gaan uitzoeken waar precies de fout zit en dat doen ze niet, ze geven je alleen een op hardwareniveau werkende laptop, voor de drivers en de software-driver-combo ben je in principe zelf verantwoordelijk.

• leuk_he
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je beste optie was binnen 7 (werk?) dagen de laptop terug te sturen en als retour te beschouwen.

Dat licentie en ongeopend verhaal daarin klopt niet, maar is niet meer relevant doordat je zolang gewacht hebt. Dus tenzij er uit je eigen test nog een probleem komt kun je beter eens kijken of er met instellingen 2nd live nog aan de gang te krijgen is.

(Een snelle google geeft aan dat het wellicht met bepaalde versies van 2nd live viewer optreed. heb je nog een oude viewer/installer van de bagger pc?)
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:02:
testen en dat gaat goed. Dan zou 4Launch moeten gaan uitzoeken waar precies de fout zit en dat doen ze niet, ze geven je alleen een op hardwareniveau werkende laptop, voor de drivers en de software-driver-combo ben je in principe zelf verantwoordelijk.
Ze leveren uiteraard ook een windows versie met bijbehorende drivers op. Je mag verwachten dat dit goede zijn, en geen versies waarvan de leverancier al weet dat dit niet het geval is. Ik vind het al raar dat de leverancier als eerste roept dat de "Atheros AR9281 Wireles" kunnen worden geupdate. (wat uiteraard niet helpt voor geluid via headset en webcam kwaliteit).

[ Voor 42% gewijzigd door leuk_he op 08-02-2010 14:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RedHat
[...]

Als bedrijven computers retour krijgen dan gaan ze testen met standaard testapplicaties zoals futuremark en memtest86. Daarmee bestrijken ze namelijk nagenoeg alle hardware van de laptop zodat ze al snel kunnen bepalen of er überhaupt wel sprake is van een defect op hardwareniveau, of dat het mogelijk hoger in het systeem zit, bijvoorbeeld in brakke drivers of een niet-werkende combinatie tussen hardware, drivers en software (in dit geval Second Life).

Ik kan me voorstellen dat een winkel niet wil gaan testen met één concrete applicatie. Stel dat 4Launch Second Life zou draaien en dat gaat fout, terwijl ze met algemene testapplicaties testen en dat gaat goed. Dan zou 4Launch moeten gaan uitzoeken waar precies de fout zit en dat doen ze niet, ze geven je alleen een op hardwareniveau werkende laptop, voor de drivers en de software-driver-combo ben je in principe zelf verantwoordelijk.
Dit begrijp ik wel. Echter als iemand een laptop speciaal voor Second Life koopt, dan kijk je als PC boer toch even wat er mis gaat? Misschien is het wel een softwarefout oid, dat kost minder tijd om na te gaan dan alle tests draaien. En die tests zijn ook niet alles hoor, ik heb wel eens dooie hardware langs die testjes heen zien gaan zonder fouten.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik weet niet zo wat ik er van moet denken. Hoop vage problemen waar ik van denk : Even goed _zelf_ testen.

1) Probeer meerdere koptelefoons (één koptelefoon zegt niks)
2) Probeer meerdere spellen (bijv. 3Dmark 06..als hij daar niet crashed, dan nergens)
3) Webcam slecht ?? Vreemde klacht. Met wat voor soort omgevingslicht,welk programma getest. Ik ken weinig echt goede on-board webcams van laptops. Bijna allemaal zeer ruizig of viezig beeld.

Kortom, alleen op basis vvan Secondlife een laptop RMA sturen vind ik érg kort door de bocht. Vervolgens stellen dat hij niet aan de verwachtingen al helemaal.

Ik zeg niet dat er niks mis kan zijn met de laptop, echter zie ik heel erg weinig hard bewijs dat er daadwerkelijk iets mis is. Het kunnen ook compatibiliteitsproblemen zijn met het spel zoals het er nu uit ziet. Combinatie van bepaalde hardware en software, drivers etc. Dingen die allicht uit te zoeken zijn (maar mogelijk absoluut niet het pakkie-an van 4launch..!).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eigenlijk had je een reinstall moeten doen. Als dan het geluid en de webcam wel goed waren dan was er een driverprobleem. Maar als je niet weet hoe een reinstall moet en je zit met een nieuwe laptop dan snap ik ook de optie van het terugsturen. Dat ze daar concluderen dat er niks mis is met de laptop kan ik ook inkomen. Waarschijnlijk hebben ze een image teruggezet en de webcam en het geluid getest. Dat een spel niet werkt dat zegt niet zo veel. Meestal zijn dit toch softwareproblemen.

Ik zou de laptop inderdaad gewoon terugnemen en wat andere spellen proberen en de camera en het geluid even testen voor je extra software installeerd. Ook voor je nieuwe drivers installeerd voor de webcam en het geluid, want als ze zeggen dat hij goed werkt dan moet hij goed werken met de huidige drivers. En probeer inderdaad meerdere koptelefoons of sluit die uitgang even aan op een stereo.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 08-02-2010 14:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dankjewel voor de info, mooi om te zien dat Honnepon niet de enige is die problemen heeft met 4Launch.
Niet om het een of ander, maar we hebben moeten vragen aan 4Launch waarmee zij getest hebben, lijkt me dat je een klant zoiets laat weten, zeker als je niet met het programma test die juist de fouten veroorzaakt?
leuk_he schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:03:
Je beste optie was binnen 7 (werk?) dagen de laptop terug te sturen en als retour te beschouwen.
De laptop was binnen 7 dagen geretourneerd, maar op aanraden van 4Launch is er een RMA aangemaakt en hebben zij een en ander getest en nu, ongeveer twee maanden verder, zeggen zij niet meer de koop te kunnen retourneren, omdat de doos waar de laptop in zat aangebroken is, de laptop is gebruikt, waardoor 'de licentie' (welke werd er niet eens gezegd?) in gebruik werd genomen.
Dat licentie en ongeopend verhaal daarin klopt niet, maar is niet meer relevant doordat je zolang gewacht hebt. Dus tenzij er uit je eigen test nog een probleem komt kun je beter eens kijken of er met instellingen 2nd live nog aan de gang te krijgen is.
Tja, met de standaard instellingen gebeurde dit al.
(Een snelle google geeft aan dat het wellicht met bepaalde versies van 2nd live viewer optreed. heb je nog een oude viewer/installer van de bagger pc?)
De gebruiker kennende heeft hij vanaf de website de nieuwste (stable) versie gedownload en geïnstalleerd.
Ze leveren uiteraard ook een windows versie met bijbehorende drivers op. Je mag verwachten dat dit goede zijn, en geen versies waarvan de leverancier al weet dat dit niet het geval is. Ik vind het al raar dat de leverancier als eerste roept dat de "Atheros AR9281 Wireles" kunnen worden geupdate. (wat uiteraard niet helpt voor geluid via headset en webcam kwaliteit).
Ik heb toen voor hen gekeken, maar kon geloof ik geeneens een nieuwe driver vinden, dus dezelfde versie over bestaande heen geïnstalleerd.
Marzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:10:
Eigenlijk had je een reinstall moeten doen.
De laptop was als nieuw ontvangen en binnen 7 dagen geretourneerd aan 4Launch.
Als dan het geluid en de webcam wel goed waren dan was er een driverprobleem.
Met de build-in speakers is, zoals Honnepon al aangeeft, ook niets aan de hand, maar met de head-set. Diezelfde headset geeft op een andere PC dan weer geen problemen. Dus aan de headset ligt het sowieso niet.
Maar als je niet weet hoe een reinstall moet en je zit met een nieuwe laptop dan snap ik ook de optie van het terugsturen. Dat ze daar concluderen dat er niks mis is met de laptop kan ik ook inkomen.
Je mag toch verwachten van een nieuw aangeschafte laptop, dat hij het toch wel langer dan een week het uithoudt zonder problemen? ;) Een herinstallatie, op een laptop welke nog geen week in gebruik is, vind ik zelf erg overdreven en zou zelf ook gewoon garantie claimen zonder eerst zelf te gaan klooien.
Waarschijnlijk hebben ze een image teruggezet en de webcam en het geluid getest. Dat een spel niet werkt dat zegt niet zo veel. Meestal zijn dit toch softwareproblemen.
4Launch heeft nergens aangegeven een nieuwe image op de laptop te hebben gezet, ze vroegen zelfs naar het wachtwoord die ingesteld was door de gebruiker.
Ik zou de laptop inderdaad gewoon terugnemen en wat andere spellen proberen en de camera en het geluid even testen voor je extra software installeerd. Ook voor je nieuwe drivers installeerd voor de webcam en het geluid, want als ze zeggen dat hij goed werkt dan moet hij goed werken met de huidige drivers. En probeer inderdaad meerdere koptelefoons of sluit die uitgang even aan op een stereo.
Maar als de problemen er dan nog zijn, dan kan Honnepon waarschijnlijk alleen gebruik maken van garantie? (Ik wil even aftasten wat de mogelijkheden dan zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2010 14:27 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Beetje dubbel dit...

Allereerst slechte service van 4Launch. Als dat dit daar toch op de werkbank staat, lees dat de klacht even goed door en test hetgeen dat nodig. Ze hadden de LAN drivers ook voor je kunnen updaten. Wijze les om daar niet weer te bestellen. Je kan hier op tweakers ook shop reviews schrijven!

Aan de andere kant, als het probleem niet hardwarematig is, maar een driver/windows 7 / 2nd life probleem(leeft dat nog?), is het maar de vraag waar de verantwoordelijkheid ligt. Ook heb je zelf niet uitgebreidt genoeg getest om aan te tonen waar het probleem echt ligt. Anderszijds, je geeft zelf al aan geen 'tweaker' te zijn.

Misschien dat de vriend de laptop eens uitgebreider kan inspecteren, en dan met name het geluid issue. Hij kan meerdere programma's en headsets testen. Misschien zelfs een schone windows installatie

Een webcam kan idd brak beeld even met weinig omgevingslicht (dat weet je als hobby fotograaf vast wel), helemaal wanneer je dit fullscreen draait.
Je zou naar een mediamarkt kunnen gaan en kijken of hetzelfde type daar staat en daar wat tests uitvoeren.

Misschien is er zelfs wel in tweaker in de buurt die voor een kopje koffie en een gevulde koek kort wil kijken.

Indien je er echt niet uitkomt met 4lauch heb je de ombudsmand, consumentenbond, geschillencommisie en radar nog.

Zelf denk ik een setup/software probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 08-02-2010 14:28 ]

• honnepon
Ok, dus waar het op neer komt is dus de laptop toch maar terug nemen en de onkosten betalen.
En er misschien wel achter gaan komen dat het een simpel iets is wat niet goed zit of zo maar wat een leek zo als wij nooit zou kunnen bedenken ;) .

Las ergens een reaktie over bezit hebben van anderhalve maand, maar dat klopt niet! middag voor kerst kwam hij binnen en als je de werkdagen rekent waren we ruim binnen de 8 dagen met het vermelden van het probleem waar wij tegen aan liepen en het terug verzenden.

Nogmaals ik leg de fout niet neer bij 4Launch, maar heb gewoon de dingen aangekaart en de foutmeldingen ook en die hebben ze terug kunnen vinden bij ontvangst van de toshiba.
Krijg alleen geen nuttige info terug en alleen geblaat van getest en is goed bladiebla .

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Tja, van de site:
Het kan voorkomen dat een product bij levering defect is. In dat geval dient u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 7 dagen, een RMA aanvraag te doen. Alleen na onze goedkeuring kan het product binnen 11 dagen (na ontvangst van de bestelling) naar ons teruggestuurd worden. Deze zending moet u gefrankeerd doen, u betaalt dus de verzendkosten. U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk een vervangend product. Deze zending wordt door ons gefrankeerd, dus u hoeft niets te betalen bij ontvangst. Indien u niet binnen 7 dagen melding maakt van het defect bij levering van het product dan wordt het defect behandeld als zijnde garantie. Na ontvangst zullen wij het product testen op het aangegeven gebrek. 4Launch kan afhandelingskosten in rekening brengen als het gebrek niet kan worden bevestigd.
Nergens staat dat het product niet gebruikt mag zijn. Binnen 7 dagen is 7 dagen. Misschien vasthoudend zijn dat je of een deugdelijk product wilt of je geld terug
Garantie via 4Launch
Indien een product geen On-site, Pick-up & Return of Carry-in garantie heeft dan geldt er Garantie via 4Launch. Wanneer er sprake is van een defect dient u een RMA aanvraag voor garantie via 4Launch te doen. Bij een RMA (Return Material Authorisation) vraagt u toestemming om product(en) terug te sturen. Middels de Garantie via 4Launch worden defecten, ontstaan gedurende het eerste jaar, kosteloos afgehandeld. Indien de fabrikant meer garantie biedt dan kunt u hier na 1 jaar ook via 4Launch aanspraak op maken. Eventuele afhandelingskosten voor 4Launch worden dan wel in rekening gebracht
Zijn die onderzoekskosten dus wel terecht? je zit ruim in het eerste jaar.

Edit; hoe hoog zijn die kosten?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

honnepon schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:31:
...

Nogmaals ik leg de fout niet neer bij 4Launch, maar heb gewoon de dingen aangekaart en de foutmeldingen ook en die hebben ze terug kunnen vinden bij ontvangst van de toshiba.
Krijg alleen geen nuttige info terug en alleen geblaat van getest en is goed bladiebla .
Maar 4L gaat niet voor jou de software testen. Zij leveren een laptop en testen of die hardwarematig oke is.
Dat de laptop met jou specifieke software niet werkt is vervelend inderdaad.

Ik zou de laptop inderdaad terug nemen en eventueel een ander OS proberen te installeren.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Als ik de dagen tel is de RMA op de 11e dag aangemaakt. Lijkt me binnen de marge. En een ongeopende doos verlangen is natuurlijk onzin. Beetje lastig bepalen of een laptop bevalt in een ongeopende doos.
De les die er voor mij in dit verhaal zit is dat je, als je al iets koopt bij 4launch, bij de eerste verdenking van iets vreemds de koop laat ontbinden. Dat is blijkbaar de enige manier om van garantie gebruik te kunnen maken.

• honnepon
Lumics schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:38:
Tja, van de site:

[...]

Nergens staat dat het product niet gebruikt mag zijn. Binnen 7 dagen is 7 dagen. Misschien vasthoudend zijn dat je of een deugdelijk product wilt of je geld terug

[...]

Zijn die onderzoekskosten dus wel terecht? je zit ruim in het eerste jaar.

Edit; hoe hoog zijn die kosten?
Na de eerste test van hun kreeg ik deze mail:

Omdat de Technische Dienst verder geen defecten aan het product heeft geconstateerd zijn wij genoodzaakt om de verzend –en onderzoekskosten van € 17 in rekening te brengen. Zodra deze is betaald zullen wij de notebook naar u retourneren.

Zal denk ik inmiddels nog wel weer hogere onkosten geworden zijn aangezien ze volgens hun zeggen na ons vragen daarna nog weer vaker getest hebben.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

paQ

Brons schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Je denkt te eenvoudig omdat ze de laptop nu al anderhalve maand hebben.
Maar niet toen ze het probleem aankaartten

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GJtje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:23:

Maar als de problemen er dan nog zijn, dan kan Honnepon waarschijnlijk alleen gebruik maken van garantie? (Ik wil even aftasten wat de mogelijkheden dan zijn)
Als ze is omgepraat in een RMA ipv terugsturen mbt koop op afstand dan denk ik dat garantie inderdaad de enige mogelijkheid is. Die 7 dagen zijn om. Maar het lijkt me niet onredelijk hun te vragen het eens met een koptelefoon te testen, dat is in een minuutje gebeurd. Hetzelfde geldt voor de webcam, vraag ze de webcam eens in te schakelen.
paQ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:08:
[...]

Maar niet toen ze het probleem aankaartten
Maakt dat nu nog uit als er gekozen is voor een RMA om hem te laten fixen?

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 08-02-2010 16:25 ]

/▌

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Laptops mag je niet meer terugbrengen als de Windows licentie in gebruik is genomen naar mijn weten.

@TS

test eerst gewoon even een andere 3D applicatie of voor mijn part een Linux Live CD om 3D/koptelefoon te testen en zo hardware uit te sluiten.

[ Voor 43% gewijzigd door Exorcist op 08-02-2010 16:26 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Exorcist schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:26:
Laptops mag je niet meer terugbrengen als de Windows licentie in gebruik is genomen naar mijn weten.
Waarom zou dat zijn dan? Het is meestal nog een oemlicentie ook zonder support van Microsoft die gebonden is aan het apparaat. Dus het lijkt me geen probleem.

/▌

Verwijderd

om over Secondlife nog even terug te komen.

het staat bekend dat deze applicatie niet echt word ondersteund op laptops. Ook is bekend dat deze nogal onstabiel kan zijn op bepaalde configuraties, in dat geval hebben jullie 'geluk' met jullie baggerbak.

en zoals eerder verteld, probeer een andere headset, of probeer een ander geluid producerende applicatie.

• leuk_he
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sysprep -reseal

of

recovery image terug zetten en de laptop is software matig weer als nieuw.

maar bovenal meld 4 launch later:
Een product komt voor retourzending in aanmerking wanneer deze binnen 11 dagen van ontvangst in onaangebroken verpakking is geretourneerd. De notebook is inmiddels al in gebruik genomen en de licentie is inmiddels doorgestart. Om deze reden is het niet meer mogelijk om het product als nieuw door te verkopen.
Hun eigen website spreekt van
Producten mogen uit de verpakking worden gehaald, maar dienen ongebruikt, als nieuw, in een onbeschadigde verpakking (gelijk aan de originele verpakking) en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.
DIs is dus extra informatie!! dus geeft je langer recht op koop op afstand regeling

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Tijdige en voldoende informatie
......
* het recht van de consument om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (zie onder);
.....
Verder ben ik het als consument erg eens met dit verhaal:

http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/
Nee, het is een uitprobeertermijn en geen zichttermijn!
Uiteraard kan ik me wel voorstellen dat 4lauch dan kosten in rekening brengt om de recovery image terug te zetten.

Maar uiteindelijk zul je zelf je recht moeten halen, hier doordiscusseren levert je wellicht een warm gevoel op dat je gelijk hebt, recht hebben en krijgen is iets anders.

Het apparaat is blijkbaar niet kapot maar voldoet gewoon niet aan je verwachtingen.
quote: uit dat zelfde artikel
Maar hoe overtuigen we nu al die webwinkeliers?
@Excorist hieronder: Geactiveerd = geactiveerd. is een feit, maar blijkbaar heb jij daar conclusies aan verbonden die je voor een goede discussie zult moeten toevoegen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 08-02-2010 17:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Marzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:41:
[...]

Waarom zou dat zijn dan? Het is meestal nog een oemlicentie ook zonder support van Microsoft die gebonden is aan het apparaat. Dus het lijkt me geen probleem.
Geactiveerd = geactiveerd.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat snap ik maar als het bij de laptop hoort (OEM) wat boeit het dan dat het geactiveerd is?

/▌

Verwijderd

En als je zou willen ontbinden dan is het nog wel interessant om te weten of de winkel op de hoogte was van het doel van de winkel. Expliciet: wist 4Launch dat je SecondLife wilde gaan spelen met het apparaat toen zij een alternatief aanboden?

• honnepon
Geactiveerd is geactiveerd

Uhm ben dan wel iemand die weinig tot geen verstand van pc's enzo heeft, maar om een spel te kunnen downloaden of hoe je het ook mag noemen dat van SL zal ik toch internet moeten gebruiken nietwaar?
Kan toch ook niet weten of een fiets wel fietst als ik er niet op heb kunnen zitten?

Maar affijn, ik plaats hier geen topic om mijn gelijk te moeten krijgen, wilde alleen even weten hoe en wat ik het beste zou kunnen doen en wat mijn rechten allemaal zijn.
Ben nog wel eens geneigd om als ik ergens totaal geen verstand van heb de tegenpartij gelijk te gaan geven en dan aan te nemen dat het zo is.

Las ook iemand over SL en laptops ergens hierboven, maar we hebben hier ook een laptop van ruim een jaar oud met zelfde aantal werkgeheugen en videokaart die lager is (of hoe je dat noemt) en daar gaat het prima op. Dus ben het niet helemaal eens.

Maar goed als ik alles samen vat , kan ik dus het beste de laptop terug laten bezorgen ( netjes betalen ) en zelf nogmaals gaan testen of het nu wel werkt en/of andere game testen?
Mocht het dan nog niet goed werken weer verzenden?

In iedergeval bedankt voor het reageren :D .

• honnepon
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:24:
En als je zou willen ontbinden dan is het nog wel interessant om te weten of de winkel op de hoogte was van het doel van de winkel. Expliciet: wist 4Launch dat je SecondLife wilde gaan spelen met het apparaat toen zij een alternatief aanboden?
Nee, 4launch heb ik dat niet van te voren laten weten.
Bij Secondlife kun je namelijk vinden wat je minimaal moet hebben om het spel te kunnen spelen, en zodoende dat ik bij het bestellen wel wist dat dat het produkt dat zekers aan zou moeten kunnen kwa snelheid en videokaart enz .

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Dit begrijp ik wel. Echter als iemand een laptop speciaal voor Second Life koopt, dan kijk je als PC boer toch even wat er mis gaat? Misschien is het wel een softwarefout oid, dat kost minder tijd om na te gaan dan alle tests draaien. En die tests zijn ook niet alles hoor, ik heb wel eens dooie hardware langs die testjes heen zien gaan zonder fouten.
Ik ben het zeker met je eens alleen is dit het soort service dat je verwacht van een echte pc-boer, niet van een dozenschuivende webshop als 4Launch. Het zou zeker sympathiek zijn om dan even te testen met het spel of de applicatie die de fout geeft maar 4Launch kennende zal dat niet in het servicepakket zitten.

Verwijderd

En als je nou eens naar de instellingen van de grafische kaart kijkt, ik neem aan dat dit de GPU is: ATI Radeon HD3650-videokaart met 512 MB geheugen?

Zo ja,ga eens kijken in het Catalyst Control Center ( CCC ) en kijk eens hoe alles staat ingesteld, het kan namelijk zijn dat second life bepaalde instellingen niet ondersteund etc.

Ik denk persoonlijk dat het probleem niet hardware-matig is, maar eerder software-matig.

Succes met het oplossen.

Edit : https://lists.secondlife..../2009-January/102339.html
dit geeft dus aan dat de HD3650 het probleem zou kunnen zijn ( niet hardware matig )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 18:13 ]

• honnepon
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:09:
En als je nou eens naar de instellingen van de grafische kaart kijkt, ik neem aan dat dit de GPU is: ATI Radeon HD3650-videokaart met 512 MB geheugen?

Zo ja,ga eens kijken in het Catalyst Control Center ( CCC ) en kijk eens hoe alles staat ingesteld, het kan namelijk zijn dat second life bepaalde instellingen niet ondersteund etc.

Ik denk persoonlijk dat het probleem niet hardware-matig is, maar eerder software-matig.

Succes met het oplossen.

Edit : https://lists.secondlife..../2009-January/102339.html
dit geeft dus aan dat de HD3650 het probleem zou kunnen zijn ( niet hardware matig )
Hmmm als ik jou zo mag geloven dan zou het inderdaad de videokaart kunnen zijn.
Heb even weer de info van notebook bekeken op internet ( aangezien ik hem hier niet heb wist ik niet precies meer ) en daar lees ik inderdaad:
PCI Express x16 - ATI Mobility Radeon HD 3650 HyperMemory
Videogeheugen: 512 MB GDDR2 SDRAM
Ff voor degenen die misschien meer hebben aan complete beschrijving van het type die kan hier gaan kijken : http://www.4launch.nl/shop/product/072622/

Dus komt er op neer dat wij net juist het verkeerde type videokaart hebben zitten en dus een miskoop hebben gedaan? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door honnepon op 08-02-2010 18:44 ]

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 12:04

InSanex

serenity now!

Je kan ook eens met Toshiba contact opnemen, of langs hun service center.
De winkel is danwel verantwoordelijk, maar je wil toch een oplossing

Het weer in Halfweg

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06-2025
honnepon schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Hmmm als ik jou zo mag geloven dan zou het inderdaad de videokaart kunnen zijn.
Heb even weer de info van notebook bekeken op internet ( aangezien ik hem hier niet heb wist ik niet precies meer ) en daar lees ik inderdaad:
PCI Express x16 - ATI Mobility Radeon HD 3650 HyperMemory
Videogeheugen: 512 MB GDDR2 SDRAM

Dus komt er op neer dat wij net juist het verkeerde type videokaart hebben zitten en dus een miskoop hebben gedaan? ;(
Dat hangt er vanaf, het kan een fout zijn van SL of een fout van Ati.

Ik zou de laptop gewoon terugnemen als ik jou was en je ATI drivers updaten + de laatste versie van SL gebruiken (RC als het moet)
Als dat niet werkt contact op nemen met ATI en SL en vragen voor een oplossing, en probeer de oplossingen die aangeboden op de forums van SL (settings.xml deleten, andere settings gebruiken enz.)

Veel succes.

http://specs.tweak.to/15535

• RedHat
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:46:
[...]

Ik ben het zeker met je eens alleen is dit het soort service dat je verwacht van een echte pc-boer, niet van een dozenschuivende webshop als 4Launch. Het zou zeker sympathiek zijn om dan even te testen met het spel of de applicatie die de fout geeft maar 4Launch kennende zal dat niet in het servicepakket zitten.
Mja, maar een kleine moeite kan soms een grote uitkomst bieden.

Door alle berichten omtrent 4Launch hier op GoT zou ik zelf nooit wat bestellen bij 4Launch; mede omdat ze hun klanten verkeerd voorlichten met oogmerk meer winst te maken (zichttermein->gebruiktermein, ze mailen hun klanten bij retouren altijd dat de doos ONGEOPEND moet zijn en dat soort dingen. Ze proberen overal onderuit te komen).

Anderszeids heb je 7 dagen van te voren aangegeven dat het niet is wat je ervan verwacht had; volgens mij kun je de koop dan best ontbinden. Maar goed; Met 4Launch praten heeft dan toch geen zin dan zul je echt naar een rechtswinkel oid moeten.

Overigens zijn kantonrechters altijd héél mild en open. Ik zou gewoon eens kijken wat een zaak zonder advocaat kost (volgens mij alleen iets van 100 euro griffierskosten). Dan worden ze gedagvaard en voor +/- 100 euro kun je het best proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 08-02-2010 18:58 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-01 17:28
Idd 4Launch had hier zeker betere service kunnen bieden. En de verhalen zoals RedHat ze herhaalt zijn helemaal kwalijk (zelf gelukkig nog nooit wat van meegehaald, ik heb ook bij 4Launch besteld maar nooit RMA/Service nodig gehad).

Maar in verdediging van webshops als deze: ik kan ze niet echt neerhalen op de geleverde service.. als je een product RMA stuurt, maar dat product blijkt het gewoon te doen, vind ik het redelijk dat je dan voor de gemaakte kosten moet betalen.. en 17 euro voor onderzoek en verzend vind ik echt meevallen. Had 4Launch de game voor jullie kunnen testen? Waarschijnlijk wel, maar dat zou echt specifiek aangevraagd moeten worden, mondeling enzo. Uit ervaring weet ik dat het een verschrikking is 'even een game te testen'. En dan nog, heb je een account nodig, is een demo hetzelfde als een full version, heb je alle instellingen wel staan zoals de klant dat heeft, etc etc. Het is aan 4Launch de hardware te testen, de rest is echt puur aardig zijn..
Ik snap dat het een probleem is dat de laptop op dit moment niet gebruikt kan worden (zonder instellingen als hier vermeld te proberen), maar dit ligt dus naar alle waarschijnlijkheid aan de software.

Wat zou ik doen: de laptop terug nemen, beetje ATI instellingen/game settings klooien en kijken of ie het dan wel lekker draait, en wachten tot SL (in samenwerking met ATI, let wel het is niet aan ATI om support te leveren voor iedere game out there, maar ze kunnen er wel goed mee helpen) ervoor zorgt dat de software wel draait op jouw systeem. Ze lijken ermee aan het werk te zijn, maar ik weet hoe traag mmo devs kunnen zijn.
Wat jullie het beste kunnen doen: ik weet het niet, als jullie tweaker maat er een middagje mee gaat zitten komt het net zo goed/beter als dat ik het voor mezelf zou doen. Je kan vragen of 4Launch het een keer wil proberen (niet echt realistisch, maar je kan het altijd vragen) of 4Launch een ander bod vragen, alhoewel dat lastig zal zijn, mede omdat deze laptop de game idd gewoon zou moeten trekken, je zou toch eigenlijk geen zwakkere laptop moeten willen omdat die de software wel direct kan draaien.

Over de webcam: ik ben het eens met de mensen die zeggen dat ingebouwde laptop cams over het algemeen gewoon slecht zijn (kwaliteit vorige generatie mobile phone enzo). Maar de headset is een wat ander verhaal. Het uitproberen op een andere pc laat zien dat de headset zelf wel werkt, en als deze dus niet werkt op de laptop ligt dat gewoon aan de laptop. Dat de speakers anders klinken dan de headset kan je niet als fout zien, je moet een andere headset proberen op de laptop (laten proberen door 4Launch is een goed plan), er kan best veel fout gaan met de audio aansluiting op een laptop (connectie, bewegingen, interference) en inderdaad de speakers kunnen (en zitten vaak) via een volledig ander pad aangesloten. Dat kan er dus echt nog fout zijn aan de laptop (en als dat fout is is er een defect en hoef je natuurlijk helemaal geen onderzoeks/verzend kosten te betalen).

Succes!

Verwijderd

Las ook iemand over SL en laptops ergens hierboven, maar we hebben hier ook een laptop van ruim een jaar oud met zelfde aantal werkgeheugen en videokaart die lager is (of hoe je dat noemt) en daar gaat het prima op. Dus ben het niet helemaal eens.
Zoals ik ook al verder zei, je moet maar net geluk hebben met de computer. Ik heb ook 3 verschillende PCs en op de een draait hij goed en de ander slaat hij om het uur af. Meestal is het wel zo dat oudere PCs meer 'geluk' hebben dan de nieuwere heb ik ontdekt.

Probeer ook eens de Emerald viewer, die zou stabieler moeten zijn.

• remco_k
  • Laatst online: 20:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Dozenschuivers behoren de hardware te testen, daarvoor hebben ze een testmodel, dat test model hebben ze uitgevoerd, hardware is goed bevonden, dus geen defecte hardware.
Dát is hoe het werkt. Een spel testen valt vér buiten deze operatie, en is niet de verantwoordelijkheid van 4Launch.
RedHat schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:58:
Wat ik wel weet is dat je na 3x het product ter reparatie aanbieden het probleem nog niet opgelost is je de koop kan ontbinden. Maar goed; wanneer is er öfficiëel geconstateerd dat iets na 3 keer nog niet gerepareerd kon worden.
Dus, ik stuur 3x een apparaat terug waarvan ik zeg dat het stuk is, de leverancier test en daar komt 3 keer goed uit, dan kan ik zomaar ontbinding van de koop claimen, zonder dat ergens écht vast is gelegd dat er een defect is. :? Dat lijkt me niet kloppen.

4 Launch is verantwoordelijk voor de hardware, garantie op software heb je niet, behalve op datgene wat er is megeleverd (tot op zekere hoogte). Als software van derden niet goed werkt, is het je eigen verantwoordelijkheid, daarvoor kan je 4Launch niet verantwoordelijk stellen.

Alles kan stuk.

• honnepon
Ok we hebben net besloten de onkosten te gaan betalen en de laptop terug te laten zenden.
Ben in ieder geval blij dat ik hier dit topic heb kunnen plaatsen, ben via jullie in ieder geval al een stuk meer wijzer geworden dan bij 4Launch zelf.
Ik vermoed dat ik onze tweakervriend heeeeeeel lief O+ :+ moet gaan aankijken of hij een beetje met de instellingen kan gaan klooien.
En wie weet hebben we geluk dat het nu wel ineens spontaan goed gaat met de headset ;) .
En de cam , eigenlijk is die niet zo belangrijk, daarvoor kochten we hem niet maar zit er standaard bij in gebouwd.

Ik houd jullie op de hoogte van alles! Thx allemaal! _/-\o_

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nog even om daar op terug te komen, dat lijkt me in strijd met de wet, de enige manier om een laptop te testen is door hem aan te zetten en die activeert dan meteen zelf de licentie. Ik snap dat het voor een winkel vervelend is dat je een image terug mag gaan zetten maar de wet aankoop op afstand is er duidelijk over, een product moet getest kunnen worden (tenzij deze daarbij beschadigd/verbruikt wordt maar dat kan je bij het activeren van een licentie niet echt zeggen).

Maar IANAL dus nare man zal me wel verbeteren ofzo. :P

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 09-02-2010 14:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• honnepon
Gisteren rond 15.00 uur naar 4Launch gemaild met de melding van stuur maar terug en hoe en wat moet ik doen met die 17 euro onkosten en verzendkosten?

Kreeg vrij vlot een mail terug dat ze uit coulance de verzend –en onderzoekskosten van € 17,- geannuleerd hebben en dezelfde dag of dag erna de laptop terug zouden verzenden.
Vind ik netjes van ze, normaal gesproken als ze geen defecten vinden zijn de kosten van de klant.

Vandaag rond 17.30 uur had ik de laptop alweer terug in huis!
Manlief heeft middag/avonddienst en ik geen geduld om te wachten tot hij thuis is :o en gelijk de laptop uitgepakt en aan stroom gezet en opgestart.

De draadloze headset aangesloten en gelijk youtube opgezocht voor een muziekje.
;( kraak, kraaaaaak.
Oké ze hadden mij gezegd dat daar een headset prima werkte dus even verder denken en kon mij niks anders bedenken dat ze daar waarschijnlijk geen draadloze erop getest hebben van logitec maar misschien wel een simpele die niet draadloos is.

Gelukkig hebben we ergens nog wel een oude niet draadloze liggen en die opgezocht en ingeplugd en ja die doet het dus wel zonder kraakgeluiden!
(Nogmaals voor de mensen die de rest niet of half gelezen hebben, de draadloze headset doet het wel prima in de andere laptop en in de oude desktop.

Secondlife heb ik er nog niet weer gedownload, vermoed dat die problemen ook het zelfde zijn gebleven en dat zoals sommigge hier adviseerden nog 1 en ander aan instellingen te proberen te veranderen of wat dan ook omdat het probleem waarschijnlijk zit in de combinatie hd 3470 en Secondlife.

Vermoedelijk zal ik met dit nu niet meer in het goede topic zitten, maar wilde iedereen op de hoogte houden. :D en een beetje ondersteuning krijgen :X .
Och jah ik neem aan dat gedoe met geluid weer niks met de ATI kaart te maken kan hebben of wel? ( sorry ik ben vrouw en heb echt geen verstand van wat nou wat doet :P .

• Orion84
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk, dat is toch nog netjes van ze :)

Ik stel voor dat je met de technische problemen die je nu zelf wilt proberen op te lossen te rade gaat bij kennissen met meer verstand van zaken. Eventueel kan je natuurlijk altijd een topic openen in een van de techfora alhier, als je er niet uitkomt.

Echter is het Shopping Forum gerelateerde verhaal nu wel een beetje voorbij, dus graag niet hier verder gaan over de technische zaken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• honnepon
Pagina: 1