Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik hoop dat ik het goede forum heb gevonden voor het volgende:

In december heb ik een http://www.4launch.nl/shop/product/072622/Toshiba Notebook Satellite A350D-20K en een http://www.4launch.nl/sho...622/#p-4-productid-049452Logitech Headset ClearChat Wireless gekocht.
Leuk spul allemaal maar de draadloze headset geeft mega krakerig geluid als ik muziek of wat dan ook er mee wil beluisteren vanaf de gekochte laptop.
Geluid via de speakers klinkt hardstikke goed, niks mis mee!
En een oude headset van ons die niet wireless is klinkt ook goed op de toshiba.
En de draadloze headset klinkt op onze andere laptop en desktop ook waanzinnig goed.

Conclusie:
*De hardware is niet kapot
*Alleen uitgerekend de combinatie waarvoor bedoeld is werkt dus voor geen meter!

Ik heb totaal geen verstand van computers en aanverwante zaken.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Gebruik je de laptop ook draadloos? Zoja, test eens met draadloos uit.

Misschien dat je headset en wireless toevallig een zelfde kanaal of naburig kanaal gebruiken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
Saab schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:36:
Gebruik je de laptop ook draadloos? Zoja, test eens met draadloos uit.

Misschien dat je headset en wireless toevallig een zelfde kanaal of naburig kanaal gebruiken.
Heb net precies getest, laptop wireless uit en aan de kabel... zelfde gekraak.

Iemand andere opties?

(Zit trouwens geen stuur programma bij de headset)

[ Voor 6% gewijzigd door honnepon op 11-02-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

aha, dus het was een draadloze usb headset, dat had je er in je vorige topic niet bij vermeld. Dat maakt nogal verschil met een gewone jack-headset.

Aangezien het een usb headset is (wat ik zo kan vinden), i.t.t. bijvoorbeeld een jack-headset die je interne geluidskaart gebruitk met een transmitter, moet Logitech dus drivers hebben.

De USB dongle fungeerd als een extra geluidskaart, waarnaar het geuid verzonden wordt.
Je draait geloof ik Vista op je laptop? Op welk OS draaide die andere PC?
Zat er geen driver CD bij? Heb je al op de logitech site gekeken?
Als je de dongle ingeplugd hebt, en je kijkt bij apparaatbeheer (weet niet precies hoe je daar in vista komt rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer ?) Zie je dan apparaten met een uitroepteken / vraagteken staan (specifiek bij de sound controllers?)

/edit
als ik even deze reviews op tweakers lees http://tweakers.net/produ...h-clearchat-wireless.html
De grote feature van deze headset is natuurlijk het feit dat hij wireless is, Logitech heeft hier gekozen om een USB-stick mee te leveren welke uitzend op een frequentie van 2.4ghz. zelf had ik eigenlijk liever gezien dat er gebruik was gemaakt van bluetooth, aangezien de headset nu alleen gebruikt kan worden in combinatie met computer of console met USB, en niet met bijvoorbeeld mijn telefoon.
dat is dezelfde frequentie als wifi b/g. Probeer echt eens de wireless radio uit te schakelen (heb je een hardware knopje?) En schakel ook je wireless router uit (stekker eruit) gewoon voor de zekerheid.

Daar staat trouwens ook nog dit:
Een nadeel van het hele wireless is er bij deze headset helaas ook, soms (ongeveer 1x in de 3 uur van gebruik) dan kan het geluid enorm gaan kraken, na een seconde of 30 houd het weer op, maar ik vind het persoonlijk handiger om even het aan/uit knopje te gebruiken, aangezien dit slecht 3 seconden duurt en direct daarna het geluid weer in orde is.
kan je wellicht ook nog even proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door J2pc op 12-02-2010 09:01 . Reden: drivers schijnen in win gebakken te zitten ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh