Ik heb net een nieuw systeem laten samenstellen met mijn neef:
Gigabyte 1156 GA-P55A-UD6 USB 3 SATA 3 1394
DDR3 1600mhz geheugen
quad core (kan niet van buiten de specs noemen)-> kan van 4coren naar 2gaan indien nodig
Asus HD 5870 grafische kaart
windows 7
Alle laatste drivers geinstalleerd van ATI, moederbord,...
Volgens mij een zeer degelijk systeem die een score van 7,8 op 7,9 haalt.
Wat is nu mijn probleem:
Ik installeer gelijk welk spel. Na enkele minuten krijg ik ofwel een grijs scherm, ofwel valt het spel uit ofwel blokkeerd de pc volledig. In de meeste gevallen kan ik terug keren naar windows maar is het spel volledig geblokkeerd. Dit gaat zo bij elk spel. Ik heb de temp van alles gecontroleerd en alles draait aan 40 graden. De grafische kaart aan 57 graden wat normaal is.
Elk spel kan ik op volle resolutie instellen zonder enig probleem tot enkele minuten later de boel stopt.
ik heb direct x 11 geinstalleerd.
Ik ben bijna zeker dat het de grafische kaart is dat alles laat foutlopen.
De vraag is dan: wat kan ik doen? en heeft iemand dit ook voor?
Gigabyte 1156 GA-P55A-UD6 USB 3 SATA 3 1394
DDR3 1600mhz geheugen
quad core (kan niet van buiten de specs noemen)-> kan van 4coren naar 2gaan indien nodig
Asus HD 5870 grafische kaart
windows 7
Alle laatste drivers geinstalleerd van ATI, moederbord,...
Volgens mij een zeer degelijk systeem die een score van 7,8 op 7,9 haalt.
Wat is nu mijn probleem:
Ik installeer gelijk welk spel. Na enkele minuten krijg ik ofwel een grijs scherm, ofwel valt het spel uit ofwel blokkeerd de pc volledig. In de meeste gevallen kan ik terug keren naar windows maar is het spel volledig geblokkeerd. Dit gaat zo bij elk spel. Ik heb de temp van alles gecontroleerd en alles draait aan 40 graden. De grafische kaart aan 57 graden wat normaal is.
Elk spel kan ik op volle resolutie instellen zonder enig probleem tot enkele minuten later de boel stopt.
ik heb direct x 11 geinstalleerd.
Ik ben bijna zeker dat het de grafische kaart is dat alles laat foutlopen.
De vraag is dan: wat kan ik doen? en heeft iemand dit ook voor?