Problemen met Asus 5870!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem laten samenstellen met mijn neef:

Gigabyte 1156 GA-P55A-UD6 USB 3 SATA 3 1394
DDR3 1600mhz geheugen
quad core (kan niet van buiten de specs noemen)-> kan van 4coren naar 2gaan indien nodig
Asus HD 5870 grafische kaart
windows 7
Alle laatste drivers geinstalleerd van ATI, moederbord,...
Volgens mij een zeer degelijk systeem die een score van 7,8 op 7,9 haalt.

Wat is nu mijn probleem:
Ik installeer gelijk welk spel. Na enkele minuten krijg ik ofwel een grijs scherm, ofwel valt het spel uit ofwel blokkeerd de pc volledig. In de meeste gevallen kan ik terug keren naar windows maar is het spel volledig geblokkeerd. Dit gaat zo bij elk spel. Ik heb de temp van alles gecontroleerd en alles draait aan 40 graden. De grafische kaart aan 57 graden wat normaal is.
Elk spel kan ik op volle resolutie instellen zonder enig probleem tot enkele minuten later de boel stopt.
ik heb direct x 11 geinstalleerd.

Ik ben bijna zeker dat het de grafische kaart is dat alles laat foutlopen.

De vraag is dan: wat kan ik doen? en heeft iemand dit ook voor? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Zou toch nog voor de zekerheid even stresstesten, met everest of zoiets.
Klinkt in mijn oren toch als een oververhittingsprobleem.

Anders de video kaart drivers en direct-x opnieuw installeren misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:13:
Ik heb net een nieuw systeem laten samenstellen met mijn neef:

DDR3 1600mhz geheugen
quad core (kan niet van buiten de specs noemen)-> kan van 4coren naar 2gaan indien nodig
Asus HD 8570 grafische kaart
windows 7
Alle laatste drivers geinstalleerd van ATI, moederbord,...
Volgens mij een zeer degelijk systeem die een score van 7,8 op 7,9 haalt.

Wat is nu mijn probleem:
Ik installeer gelijk welk spel. Na enkele minuten krijg ik ofwel een grijs scherm, ofwel valt het spel uit ofwel blokkeerd de pc volledig. In de meeste gevallen kan ik terug keren naar windows maar is het spel volledig geblokkeerd. Dit gaat zo bij elk spel. Ik heb de temp van alles gecontroleerd en alles draait aan 40 graden. De grafische kaart aan 57 graden wat normaal is.
Elk spel kan ik op volle resolutie instellen zonder enig probleem tot enkele minuten later de boel stopt.
ik heb direct x 11 geinstalleerd.

Ik ben bijna zeker dat het de grafische kaart is dat alles laat foutlopen.

De vraag is dan: wat kan ik doen? en heeft iemand dit ook voor? :'(
Welke drivers heb je geinstalleerd?
je kan ook proberen de nieuwe ati hotfix 10.1 te installeren. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen strepen of andere. Enkel een volledig grijs scherm. Gisteravond kreeg ik een volledig flikkerend scherm = is goed op epilepsi te krijgen.

Ik installeerde de laatste ATI drivers en dat is 10.1. Is er een verschil tussen 10.1 en hotfix 10.1?

Ahja ik heb ook een kast Antec met 5 koelers. Dus ik zou niet weten waarom iets zo oververhitten? Ik heb net ook de drivers opnieuw geinstalleerd. 22min niets van problemen. Net toen ik de champagne wou uithalen: paf gedaan. spel bleef hangen, geluid zat vast in de hoge LA en twas ermee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OEPS: titel verkeerd: moet zijn 5870. Mijn excuses. kan admin dit aanpassen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:46:
Ik krijg geen strepen of andere. Enkel een volledig grijs scherm. Gisteravond kreeg ik een volledig flikkerend scherm = is goed op epilepsi te krijgen.

Ik installeerde de laatste ATI drivers en dat is 10.1. Is er een verschil tussen 10.1 en hotfix 10.1?

Ahja ik heb ook een kast Antec met 5 koelers. Dus ik zou niet weten waarom iets zo oververhitten? Ik heb net ook de drivers opnieuw geinstalleerd. 22min niets van problemen. Net toen ik de champagne wou uithalen: paf gedaan. spel bleef hangen, geluid zat vast in de hoge LA en twas ermee gedaan.
Daar mag men vanuitgaan, de datum is van de hotfix is 05-02-2010 en de gewone 10.1 is van 27-01-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Catalyst 10.1 hotfix Features:

Alleviates some of the intermittent grey screen and vertical line corruptions that may randomly appear during normal usage when using an ATI Radeon HD 5800 series graphics card

[ Voor 19% gewijzigd door SR8 op 08-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mensheid dank u ten zeerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
heelleuk dat amd 5800 serie heeft uitgebracht maar een hele hoop kaarten zijn gewoon kaduuk , dan kan je beter even wachten met het uitbrengen totdat de yields gewoon goed zijn zoals nvidia, en nee ben geen fanboy :P had zelf de 5970 willen kopen als ze goed waren maar dat terzijde , vervelend voor de TS wordt waarschijnlijk gevalletje RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:13:
Bios update gedaan voor je mobo + chipset drivers? Andere pci-e slot geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 08-02-2010 14:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:51
jayjay1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:59:
heelleuk dat amd 5800 serie heeft uitgebracht maar een hele hoop kaarten zijn gewoon kaduuk , dan kan je beter even wachten met het uitbrengen totdat de yields gewoon goed zijn zoals nvidia, en nee ben geen fanboy :P had zelf de 5970 willen kopen als ze goed waren maar dat terzijde , vervelend voor de TS wordt waarschijnlijk gevalletje RMA
Zoals je hierboven al had kunnen lezen is er een hotfix voor inmiddels ;)
Niet alles is een gevalletje RMA.
en ik zal niet ingaan op wat er allemaal al aan nv troep kapot is gegaan hier...

Computer says no

Pagina: 1