Krassen op window kit verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Hoi,

Nou heb ik laatst een 2e hands kast gekocht, de Thermaltake Soprano.
Hier een link van de kast waar ik het over heb http://www.textorm.com/im...Soprano_DX_VE7000BWSa.JPG

Nou wist ik van tevoren dat de kast niet in een goede staat was, maar ik wil het wel graag wat oppeppen.

Ik zou graag van iemand willen weten of er een soort middel bestaat om krassen uit het raampje te krijgen.
Het zijn geen diepe krassen maar het zijn er wel veel (alsof er met de harde kant van een spons eroverheen gesponst is)
Het raampje is gemaakt van plastic.

Als iemand wat tips heeft hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door TetPr87 op 07-02-2010 23:07 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Nieuw stuk plexiglas / lexaan kopen en dat op maat maken?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Wax (bijv. Turtle Wax) voor auto's wil nog wel eens helpen

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Misschien een soort van polijstmiddel wat ze ook wel op brillenglazen gebruiken? Ik heb geen idee of het ook voor kunstoffen geschikt is :S
Je moet iig bij waxen even kijken of het het kunstof niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Huis tuin en keuken middeltje: met tandpasta zou je het er uit moeten kunnen poetsen.
Een andere manier is om hem eerst goed schoon te maken, en om hem daarna te verhitten. Meestal trekken kleine krasjes dan dicht. Verhit het niet te veel of te lang, want dan kan het bol gaan staan of uit gaan zakken.

Tip: Wat je ook probeert, probeer het eerst op een klein hoekje dat bij voorkeur niet zichtbaar is. Mocht het fout gaan, dan is het minder erg.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Tandpasta is inderdaad een goed polijstmiddel voor niet al te diepe krassen. (wordt in de modelbouw ook vaak gebruikt om cockpits, ruiten etc weer te laten glanzen als iemand onhandig met mesjes/lijm enzo is geweest)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een termaltake armor... Tijdens een verbouwing is er op het plexiglas een kras gekomen. Ik heb toen via de online webwinkel (in mijn geval azerty) een nieuw zijpanel besteld bij termaltake. Als je eens met dat soort winkels contact op neemt dan kunnen zij na gaan of ook voor jou kast een zijpaneel los te bestellen is. Dat heeft mij incl. verzend kosten ergens in de 20 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Is het niet zonde om een heel nieuw zijpaneel te kopen als je ook het plexiglas kunt polijsten of vervangen?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Je kan altijd gewoon de plexi plaat vervangen maar zoals al eerder gezegt. probeer gewoon een tandpasta. heeft bij mij echt prima gewerkt op het scherm van mijn mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey mag ik even tussen door vragen enig specifiek merk/soort tandpasta dat je dan moet gebruiken. ik heb namelijk ook aantal kleine krasjes op me mob schermpje. lijkt me raar om te doen maar kan het wellicht proberen.

bedankt voor de tip btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
nou bedankt voor jullie tips allemaal, vooral van dat tandpasta vind ik fijn om te weten.

Wat ik me dan afvraag is of je nou de tandpasta er zachtjes met een doek in moet wrijfen of op een ander manier? en hoelang je de pasta op het raampje laten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
ik gebruik tandpasta op mijn cd's, je hebt wel teveel soorten, je moet gewoon even kijken of er geen stukjes inzitten/soort kleine steentjes. Ik kreeg er wel meer krassen van op de cd, maar hij doet het nu wel weer.

Heb volgens mij prodent of colgate gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TetPr87 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:16:
nou bedankt voor jullie tips allemaal, vooral van dat tandpasta vind ik fijn om te weten.

Wat ik me dan afvraag is of je nou de tandpasta er zachtjes met een doek in moet wrijfen of op een ander manier? en hoelang je de pasta op het raampje laten moet.
Het is geen weekmiddel hè, het poetsen is wat het resultaat geeft. In feite zitten er hele kleine korreltjes in tandpasta, die zitten erin om zooi van je tanden te schuren. Als je dat met beleid en geduld met een gelijkmatige beweging ergens overheen poetst, dan schuur je langzaam een klein laagje van het materiaal af. Als je het goed doet schuur je er net genoeg af om de kras te laten verdwijnen.

Nou heb ik wel eens bij gebrek aan beter iets gepolijst met tandpasta en ja, het werkte maar nee, je moet geen haast hebben. Vergeet niet dat tandpasta vaak ook niet goedkoop is, misschien loont een andere methode de moeite :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Commandant nummer 4 bestaat niet meer ofzo ? is uitermate geschikt. wel de tijd nemen ;). Is veel beter dan tandpasta.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
clifdon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:54:
Commandant nummer 4 bestaat niet meer ofzo ? is uitermate geschikt. wel de tijd nemen ;). Is veel beter dan tandpasta.
Zeker, weet dat ze het bij de garage waar ik werk nog hebben. "ohne siliconen" :).

Werkt perfect, zo niet beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Seroo op 10-03-2010 18:28 ]

Pagina: 1