Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 11:43 schreef mietje het volgende:
Denk je dat je vraag moeilijker te beantwoorden wordt door hem opnieuw te stellen?
Nee, maar je had mij niet gequote, waardoor ik niet had gezien dat je een antwoord had verzonnen:
mietje schreef het volgende:
Materie gaat om elkaar heen draaien omdat materie massa heeft. Massa veroorzaakt zwaartekracht, zwaartekracht trekt materie naar elkaar toe. Als die materie niet direct tegen elkaar botst zal het in banen (orbits) om elkaar heen gaan bewegen. Gewoon de wetten van Newton, er is niets mysterieus aan.
Ja, maar als alle materie bestaat uit een heleboel identieke deeltjes bij elkaar, dan oefenen de deeltjes wel krachten uit op elkaar, maar zullen ze daar een kracht van de andere kant nooit van baan veranderen; ze blijven dan altijd rechtdoor vliegen. Maar stel dat jouw theorie werkt. Verklaar dan ook eens hoe het komt dat Venus en Uranus tov de rest van de planeten in ons zonnestelsel backwards spinnen?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op maandag 12 maart 2001 22:25 schreef sjoulibsky het volgende:

Ja, maar als alle materie bestaat uit een heleboel identieke deeltjes bij elkaar, dan oefenen de deeltjes wel krachten uit op elkaar, maar zullen ze daar een kracht van de andere kant nooit van baan veranderen
Ik zie niet in waarom niet?
Maar stel dat jouw theorie werkt. Verklaar dan ook eens hoe het komt dat Venus en Uranus tov de rest van de planeten in ons zonnestelsel backwards spinnen?
Draai-impulsmoment heeft NIETS met zwaartekracht te maken, het draai-impulsmoment van de planeten is niet veroorzaakt door zwaatekracht, het was al aanwezig in de gaswolken waaruit de planeten zijn ontstaan, de gassen die de planeten vormden draaiden zeer langzaam rond maar zijn steeds sneller gaan ronddraaien toen ze ineenkrompen onder invloed van de zwaartekracht, net zoals een schaatser die een pirouette maakt sneller gaat draaien als hij zijn armen intrekt.Het draai-impulsmoment bleef echter gelijk aan dat van de oorspronkelijke wolk.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Omdat ik niet in god geloof wil ik niet zeggen dat ik in de Big Bang geloof. Je moet open staan voor andere alternatieven. Ik geloof gewoon niet in God, betekend niet dat ik gelijk om een verklaring schreeuw waarom de Aarde er is, en waarom wij bestaan. Dat zijn typische theistische vragen. Misschien is er wel iets anders hoe de aarde is ontstaan. Het simpele is gewoon, IK GELOOF NIET IN GOD.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 22:25 schreef sjoulibsky het volgende:

[..]

Nee, maar je had mij niet gequote, waardoor ik niet had gezien dat je een antwoord had verzonnen:
[..]

Ja, maar als alle materie bestaat uit een heleboel identieke deeltjes bij elkaar, dan oefenen de deeltjes wel krachten uit op elkaar, maar zullen ze daar een kracht van de andere kant nooit van baan veranderen; ze blijven dan altijd rechtdoor vliegen. Maar stel dat jouw theorie werkt. Verklaar dan ook eens hoe het komt dat Venus en Uranus tov de rest van de planeten in ons zonnestelsel backwards spinnen?
Ik verzin hier niets. Als ik iets niet zeker weet, onthoud ik mij van commentaar, of vermeld er duidelijk bij dat het om een persoonlijke hypothese gaat.

Je argument, dat deeltjes wel krachten op elkaar uitoefenen, maar dat die krachten vervolgens geen netto effect hebben, vind ik op zijn zachtst gezegd nogal onrealistisch.

blobber verklaart de spin van planeten in de vorige post perfect.

<edit>typo</edit>

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Graag gedaan ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1 2 Laatste