Wat te doen met PC die over is

Pagina: 1
Acties:

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik heb nog 2 pc's staan op zolder. 1 AMD 1,8 GHz en 1 AMD 1,6 GHz, of zo.
Ik vind het zonde dat ze daar gewoon stof staan te happen en wil er graag wat mee doen. Daarnaast zit ik me te vervelen :P

Ik heb natuurlijk al zitten te googelen, en al wat topics gevonden waaronder eentje op GoT zelf. Echter worden er globaal zo'n 4 projecten gegeven:
- Servertje
- Firewall/router
- HTPC
- PC voor distohopping / beta's testen.

Het probleem: Een file, backup, ntp, TV en download-server heb ik al. Daarnaast wil ik niet nog een PC 24/7 aan hebben staan dus een firewall/router valt ook af.
Een HTPC ben ik niet nodig, want ik kijk eigenlijk nooit TV. Daarnaast is ie er niet stil genoeg voor.
1 van die 2 pc's gebruik ik al om dingen te testen en dergelijke.

En ik vind het juist zonde om hem weg te geven.

Iemand originelen ideeën? Er mag best een beetje tijd in gaan zitten >:) :)

@Mods: Ik hoop dat ie hier goed staat O-)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Op marktplaats / VA zetten. Al dan niet in onderdelen. Als je er toch geen goed doel voor weet.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Dat wil ik er juist niet mee doen...

Verwijderd

Sja. Je hebt al een server en een htpc wil je niet. Je wilt 'm niet aan laten staan. Veel meer keus heb je niet. Ik heb snellere parts dan dat al een jaar of 5 in de kast liggen. Stof happend en devaluerend.

Snor een paar Voodoo II kaarten op. Zet ze in SLI. En ga gamen onder Win95/98. Carmageddon.

Verwijderd

Ga je eens verdiepen in linux ????
Zo heb ik hier ook een leer bak staan

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
^ Is niet meer nodig, ben ik al genoeg in verdiept :P
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:00:
Sja. Je hebt al een server en een htpc wil je niet. Je wilt 'm niet aan laten staan. Veel meer keus heb je niet. Ik heb snellere parts dan dat al een jaar of 5 in de kast liggen. Stof happend en devaluerend.

Snor een paar Voodoo II kaarten op. Zet ze in SLI. En ga gamen onder Win95/98. Carmageddon.
Lol...

[ Voor 80% gewijzigd door Compizfox op 07-02-2010 19:20 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Als het 64-bit ondersteunende CPU's zijn: ga je wat verdiepen in de nieuwe Windows server OS-en, active directory, en .net! ASPX kun je toch wel geinige dingen mee doen. Ga anders je MCSE'tjes eens bijspijkeren! Of lekker met Visual Studio en een paar DB-links gaan klooien. Altijd goed voor een paar middagjes lol.

Ga naar een lokale hobbyzaak, en probeer die dingen in een zo vreemd mogelijke 'behuizing' te krijgen.

Muurputer is altijd leuk.

Papier-maché aquariumbak is geinig.

Toevallig óók modeltreintjes als hobby? Ga spelen met modeltreinputers! Carputers? Wat dacht je van Robotputer met wieltjes? Stofzuigerputer? (moeder/vrouw: waar is de stofzuiger? Paar dagen later: WTF is die stofzuiger aan het doen, zelf aan het schoonmaken???)

[ Voor 41% gewijzigd door Umbrah op 07-02-2010 19:24 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoek een goed doel in de vorm van iemand anders?
B.v. een gehandicapte sub-16-jaar-oud persoon met een interesse in computers?
Of iemand die van een minimum inkomen moet rondkomen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Als het 64-bit ondersteunende CPU's zijn: ga je wat verdiepen in de nieuwe Windows server OS-en, active directory, en .net! ASPX kun je toch wel geinige dingen mee doen. Ga anders je MCSE'tjes eens bijspijkeren! Of lekker met Visual Studio en een paar DB-links gaan klooien. Altijd goed voor een paar middagjes lol.
Hmm, goed idee, ik herinner me dat ik nog een licentie + cd van Windows Server 2000 heb liggen!
Waarom moeten het daar trouwens 64 bit CPU's voor zijn? Geen idee of dat zo is :P

MCSE's heb ik niet, ik ben 13 jaar oud ;) :+
Muurputer is altijd leuk.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Papier-maché aquariumbak is geinig.
Een papier-maché aquariumbak? 8)7
Toevallig óók modeltreintjes als hobby? Ga spelen met modeltreinputers! Carputers? Wat dacht je van Robotputer met wieltjes? Stofzuigerputer? (moeder/vrouw: waar is de stofzuiger? Paar dagen later: WTF is die stofzuiger aan het doen, zelf aan het schoonmaken???)
Lol, da's iets te ver doordacht, ik zocht een 'doel' voor een computer die over is, geen robot-project :P
Maar bedankt voor je geinige ideeën.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Compizfox schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:29:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zoek maar eens tussen de topics/posts van Terw_Dan en dan met name de mobo-muur ;)
Daar zul je een muurputer zien :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Muurputer = puter aan de muur. Bij voorkeur met PCI-E extenders dat je de videokaart NAAST het moederbord hebt, je weet wel, zo ver mogelijk verspreid. En natuurlijk alles wat ín een eigen doosje zit, buiten het doosje! (hoewel ik de voeding wel zou afschermen, stel je voor dat je d'r met je hoofdhuid even tegenaan borstelt terwijl hij aan staat. AUW!)

En Windows Server 2008R2 (gezien je leeftijd zul je echter wel geen MSDNAA hebben) is er alleen in een 64-bit uitvoering ;) Lekker peelen met Exchange 2010, en met IIS7.5 + Visual Studio 2010 + SQL server 2010 of OracleDB kun je apps maken waar PHP/MySQL inderdaad kinderspeelgoed mee lijkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Umbrah op 07-02-2010 20:42 ]

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12 11:13
call of duty 1 erop, vriendje uitnodigen lannen?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

een overclockprojectje van maken, je 1,6 GHz eens overclocken tot 3 GHz :)

Ik ken je probleem hoor, ik zit hier thuis ook met een aantel PC's waarvan ik geen flauw idee meer heb van wat er mee te doen :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik ben nu Windows Server 2000 aan het installeren, die had ik nog liggen en is 32 bit ;)
Wel een beetje oud, maar ach.

Die software kun je allemaal gratis krijgen als je een MSDNAA hebt? Wow.

Active Directory is toch dat je vanaf clients kunt inloggen op een server ipv op de computer zelf toch? Dat wat je op scholen altijd ziet?

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 07-02-2010 20:57 ]

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 22:26
Aan een arme student geven! ( ik! 8) )

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
verkopen is de boodschap ;)

En dan kan je met het geld mss nog een leuke upgrade doen aan je huidige pc.
Of gewoon sparen kan tegenwoordig ook ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:31:
[...]

Zoek maar eens tussen de topics/posts van Terw_Dan en dan met name de mobo-muur ;)
Daar zul je een muurputer zien :P
[CM] muur² + [CM] Servertje, Servertje aan de wand...... :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wegggooien is ook nog een optie. Of weggeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Retro Game systeem. Met een Voodoo II Sli combi, of een Voodoo 4 of hoger. Glide graphics waren toch 1 van de betere graphics destijds.

Of doe ermee wat je wilt. :)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:20:
Wegggooien is ook nog een optie. Of weggeven.
Daar heb ik dus niks aan, dat zijn nou juist dingen die ik er niet mee wil doen.

Maar eh, ik heb er nu Windows 2000 server op staan, kijken of ik daar nog iets leuks mee kan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 08-02-2010 17:08 ]

Pagina: 1