[SQL] Probleem met forum query

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allstars
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2019
Hallo beste tweakeraars,

Ik vraag me af of er iemand is die me zou kunnen helpen met een SQL query. Het is voor een GIP, en ik ben niet echt thuis in SQL.

Het zit namelijk zo: Ik wil graag een forum waarop ja kan zien hoeveel topics en hoeveel posts er in een board zitten. Ik heb dit probleem al uitgelegd aan mijn leerkracht maar hij kon mij niet verder helpen.

Mijn huidige query is zo opgesteld:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SELECT DISTINCT
tblforum_board.catid,
tblforum_board.boardid,
tblforum_board.boardname,
tblforum_board.boardicon,
tblforum_board.boarddesc,
Count(tblforum_topic.topicid) AS numberoftopics,
Count(tblforum_post.postid ) -1 AS numberofposts
FROM
tblforum_board
Left Join tblforum_topic ON tblforum_topic.boardid = tblforum_board.boardid
Left Join tblforum_post ON tblforum_post.topicid = tblforum_topic.topicid
GROUP BY
tblforum_board.catid,
tblforum_board.boardid

Het huidige resultaat van mijn query kun je hier bekijken: http://www.convergeonline.be/forum.aspx

Dus, kan iemand mij helpen zodanig dat mij query het aantal topics en het aantal post weergeeft in een board?

En als extraatje zou ik graag ook willen zien in welk topic het laatst is gepost, en wanneer. Maar dat is misschien iets te veel gevraagd. :)

Hopelijk kan iemand me helpen.
Vriendelijke groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allstars schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:21:
Het zit namelijk zo: Ik wil graag een forum waarop ja kan zien hoeveel topics en hoeveel posts er in een board zitten. Ik heb dit probleem al uitgelegd aan mijn leerkracht maar hij kon mij niet verder helpen.
Hoi en welkom op GoT :w

Hoe werkt dat GROUP BY nu eigenlijk?

Verder: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
Allstars schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:21:
Dus, kan iemand mij helpen zodanig dat mij query het aantal topics en het aantal post weergeeft in een board?

En als extraatje zou ik graag ook willen zien in welk topic het laatst is gepost, en wanneer. Maar dat is misschien iets te veel gevraagd. :)
Daar doen we hier niet aan ;) Zie daarvoor: Kan iemand even...?. We willen best met je meedenken en je in de juiste richting duwen maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je hier zelf iets van opsteekt (en dus geen kant-en-klare oplossing copy/pasten).
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
:Y)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allstars
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2019
Bedank voor het snelle bericht, en sorry voor de bbcode tags, ik ben hier nieuw :)
Ja, zoals ik mijn post heb beschreven lijkt het inderdaad alsof ik om een copy/paste oplossing vraag, maar dat is niet zo. Toch bedankt om me te helpen.

Vriendelijk groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Bouw de query eens stap voor stap op; probeer eerst eens een lijst te maken met het aantal topics en breid het daarna uit naar wat je wilt.

Als je het nou niet lukt kan je altijd een lijst laten retourneren met alle topics en per topic het aantal posts; een count over de resultset en klaar. Als je niet al te veel topics hebt dan maakt dit qua performance niet zoveel uit en ben je wel al uit de brand.

Read the code, write the code, be the code!