Hallo beste tweakeraars,
Ik vraag me af of er iemand is die me zou kunnen helpen met een SQL query. Het is voor een GIP, en ik ben niet echt thuis in SQL.
Het zit namelijk zo: Ik wil graag een forum waarop ja kan zien hoeveel topics en hoeveel posts er in een board zitten. Ik heb dit probleem al uitgelegd aan mijn leerkracht maar hij kon mij niet verder helpen.
Mijn huidige query is zo opgesteld:
Het huidige resultaat van mijn query kun je hier bekijken: http://www.convergeonline.be/forum.aspx
Dus, kan iemand mij helpen zodanig dat mij query het aantal topics en het aantal post weergeeft in een board?
En als extraatje zou ik graag ook willen zien in welk topic het laatst is gepost, en wanneer. Maar dat is misschien iets te veel gevraagd.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Vriendelijke groeten.
Ik vraag me af of er iemand is die me zou kunnen helpen met een SQL query. Het is voor een GIP, en ik ben niet echt thuis in SQL.
Het zit namelijk zo: Ik wil graag een forum waarop ja kan zien hoeveel topics en hoeveel posts er in een board zitten. Ik heb dit probleem al uitgelegd aan mijn leerkracht maar hij kon mij niet verder helpen.
Mijn huidige query is zo opgesteld:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SELECT DISTINCT tblforum_board.catid, tblforum_board.boardid, tblforum_board.boardname, tblforum_board.boardicon, tblforum_board.boarddesc, Count(tblforum_topic.topicid) AS numberoftopics, Count(tblforum_post.postid ) -1 AS numberofposts FROM tblforum_board Left Join tblforum_topic ON tblforum_topic.boardid = tblforum_board.boardid Left Join tblforum_post ON tblforum_post.topicid = tblforum_topic.topicid GROUP BY tblforum_board.catid, tblforum_board.boardid |
Het huidige resultaat van mijn query kun je hier bekijken: http://www.convergeonline.be/forum.aspx
Dus, kan iemand mij helpen zodanig dat mij query het aantal topics en het aantal post weergeeft in een board?
En als extraatje zou ik graag ook willen zien in welk topic het laatst is gepost, en wanneer. Maar dat is misschien iets te veel gevraagd.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Vriendelijke groeten.