Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLAZJE
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 15:35
Hallo iedereen

Ik ben hier nieuw op het forum en omdat ik graag game maar ik geen budget heb om een nieuwe pc te kopen vraag ik me af of ik mijn pc nog kan verder optimaliseren.

Specs:
Asus A8N-E mobo
Asus 6600GT GFX card
1GB ram
AMD Ahtlon 64 3700+
500W Coolermaster
Win XP

Ik heb op m'n pc zelf softwarematig denk ik al het nodige gedaan. CCleaner, ... noem maar op (voorstellen mogen nog altijd)
Maar hardwarematig heb ik er denk ik (nog) niet alles uit gehaald.
Pc is niet overclocked. Dit wil ik misschien wel doen maar niet dat het echt risky is want pc is van m'n broer eigenlijk.

Ik ga binnenkort lan en daar zou ik normaal van iemand een oude 7600GT krijgen.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor cod4 te spelen, soms eens Trackmania. Maar in CoD4 krijg ik veel fps drops (wat wil je ook met een 6600GT), ik haal toch een degelijk niveau en probeer alles uit m'n pc te halen om m'n skill nog te doen stijgen.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens in dit topic voor je CPU: [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35
en voor je GPU wat te Oc'n kun je rivatuner gebruiken
maar verwacht niet veel FPS winst te halen. 10 % meer frames op bv 30FPS is niet erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergelijk jouw hardware met de actuele charts op Toms Hardware en ga shoppen. Kijk of je 2e hands iets moois kan vinden of dat het rendabeler is om nieuwe hardware te kopen.

Extra geheugen kan nooit kwaad en softwarematig kun je nog wat optimaliseren: Herinstalleren. Maar of dat echte performance winst oplevert. Ik denk het niet.

Kijk ook met bijvoorbeeld 'perfmon' waar de bottleneck van jouw systeem nu ligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 06-02-2010 23:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLAZJE
Ik haal nu peaks van 125fps stable (locked op 125) en ja laagste is 7 fzo maar dat is meestal dan door pb ook en de combinatie van de 2 (fps lag & pb lag)

Zal zeker eens proberen met rivatuner wat te OC'en maar had ook eens ergens gelezen dat je dat niet te snel omhoog mocht doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
6600 staat als minimum vereiste aangegeven, een 7800 als recommended. Dus die 7600GT zal wel wat verbetering brengen. Verder reden ze een dual core aan maar ik twijfel of daar echt veel winst uit te halen is.

Ram geheugen, of je baat hebt met een extra latje hangt af van hoeveel ram er gebruikt wordt zonder spel. Als windows bij het opstarten al 900MB nodig heeft kan een latje ram geheugen winst geven, maar een herinstall ook.

Software: Afhankelijk van de leeftijd van je huidige install en hoe je er mee om gaat, gaat een herinstall wel wat winst geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLAZJE
Misschien is het wel een goed idee om een extra latje ram te kopen kost niet zoveel denk ik maar is het niet beter dat ik er dan 2 van 1Gb koop dan dat er nu 2 van 512 mb in zitten (als ik 1 extra koop zitten er maar 3 latjes in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noldy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:33
FLAZJE schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:01:
Misschien is het wel een goed idee om een extra latje ram te kopen kost niet zoveel denk ik maar is het niet beter dat ik er dan 2 van 1Gb koop dan dat er nu 2 van 512 mb in zitten (als ik 1 extra koop zitten er maar 3 latjes in)
Ik vermoed dat dat een redelijke manier is om te beginnen. Je kan op die manier voorkomen dat je computer teveel weg gaat schrijven naar de HDD. Dat wil je eigenlijk echt niet. Ik heb op deze manier de oude laptop van mijn vriendin nieuw leven ingeblazen! Je merkte gelijk het snelheidsverschil.

Maar ik denk dat je in de vraag en aanbod sectie hier op tweakers voor 60 e wel een fatsoenlijke 8800gt kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
_Noldy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:31:
[...]
Maar ik denk dat je in de vraag en aanbod sectie hier op tweakers voor 60 e wel een fatsoenlijke 8800gt kan krijgen.
Een 7900gt is wel genoeg hoor. De cpu houd een 8800gt toch niet bij dus kun je voor 30 euro ofzo een 7900gt kopen.
V&A aangeboden: XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, ViVo) PV-T71G-UCE3

2x 512mb geheugen er bij voor 20 euro.
V&A aangeboden: Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/512

Cpu een beetje overklokken en je hebt wel een aardige fps boost.
Pagina: 1