Asus P5Q Pro Q6600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een probleem met het installeren van Windows. Telkens komt er een blue screen.
Meestal gaan deze over het geheugen, dit getest. NU leek het goed te gaan maar nu komt er weer PFN_LIST_CORRUPT.

Wat kan ik hieraan doen?

MEMtest gedaan en is OK

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Dit is een besturingssysteem probleem. Op de een of andere manier loopt de cache in de soep. Is de CD/DVD misschien "minder" legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Welkom,

Ik hoop niet dat je ons als Tweakers overschat, door te denken dat wij gedachten kunnen lezen. Ik vraag je dan ook om ons in ieder geval te vertellen:
• Welke versie van Windows je aan het installeren bent (ook 32 / 64 bits)
• Welke stappen je zelf hebt ondernomen om het probleem op te lossen (google, FAQ's lezen, MicroSoft Support)
• Welke hardware er exact in je PC zit (Moederbord + revisie, Geheugenmodules, Harddisk type en aandrijving)

[ Voor 12% gewijzigd door DeX op 06-02-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je installatiemedium nog wel goed? Is je hdd nog wel goed? Is je controller nog wel goed?
Allemaal dingen waar het aan zou kunnen liggen, dus test dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met win7 installatie. Voordat ik de keuzes kan gaan maken voor installatie kom hij al met de meldingen. Ook met XP geprobeerd maar daar het zelfde probleem en ja legale DVD's.

Ik heb een IDE HDD, onderstuend Windows 7 dit nog wel? net als de DVD is IDE.
Misschien een bios flash dat deze windows 7 onderstuend?
Ook al is dit raar omdat deze fouten ook bij XP komen.

Ik snap er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

[b][message=33422787,noline]
Ook al is dit raar omdat deze fouten ook bij XP komen.
Dit is juist een indicatie dat het niet aan het installatiemedium ligt. Je moet nu dus systematisch gaan uitsluiten welk onderdeel van je computer de boosdoeners is. Misschien eerst en vooral even een andere DVD-lezer testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter.S op 06-02-2010 20:36 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu kreeg ik weer een melding (bluescreen) Cache memory, wat kan ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:33:
Nu kreeg ik weer een melding (bluescreen) Cache memory, wat kan ik nu doen?
Lees je eigenlijk wel wat hier gezegd word? Je moet systematisch uitsluiten welk onderdeel in ieder geval niet de veroorzaker is. D.w.z. probeer (als dat mogelijk is natuurlijk) zoveel mogelijk onderdelen te vervangen voor een ander exemplaar (een onderdeel per keer) en dan te kijken of je er nog steeds last van heb. Dan is het kapotte onderdeel snel genoeg gevonden.

Btw: hoe lang heb je eigenljik memtest laten draaien? 1 run is zeker niet lang zat, je moet het een uur of 8 laten draaien en dan nog kan het geheugen nog steeds gaar zijn.
Pagina: 1