Toon posts:

500GB sata en dos ziet maar 131

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe systeem zit een 500GB Sata schijf van maxtor(enige schijf). Eerst met MAXBLAST 4 de pc opgestart. De schijf ziet hij hier gewoon als de volle 500GB. NTFS partitie aangemaakt, geformatteerd met het programma. Nou klaar dacht ik.
Dus de winXP Pro cd erin, booten die handel. Krijg ik de melding van dat ik een partitie moet aanmaken van max 131067GB!!!! Staat toch al een partitie op van 500GB?!! Maar die ziet hij niet. Hij zegt dat deze niet goed zou zijn.
Ik wil namelijk 1 grote partitie van 500GB en geen meerdere partitie's. Iemand een idee?? :/

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 19:58
Misschien moet je in de bios kijken of ondersteuning voor LBA aanstaat

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
OM FAQ

is die cdrom wel voorzien van een slipstreamed XP met sp1 (of hoger) :?

A wise man's life is based around fuck you

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Windows XP zonder service packs ziet bij installatie geen partities groter dan 132GB. Slipstream je installatie met een service pack of installeer gewoon en daarna met Gnome Partition Editor je disk resizen.

Zorg wel dat je alle service packs eerst installeert voor je gaat resizen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! Ga ik proberen!!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 00:55
wat heeft een windows xp installatie met dos te maken?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een beetje inzet en moeite had je dit antwoord ook met de search kunnen vinden, daarnaast staat het ook gewoon in de FAQ's genoemd, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.