• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Hi,

Ik heb een vraag betreffende hoe het geluid van een TV (Philips 26pfl3404) op een stereo (Philips MCM177) te laten klinken.

Gebruiksaanwijzingen:
TV: http://download.p4c.phili.../26pfl3404_12_dfu_nld.pdf
Stereo: http://download.p4c.phili..._12/mcm177_12_dfu_nld.pdf

Op mijn simpele CRT TV thuis heb ik gewoon een Audio OUT zitten. Cinchkabel tussen stereo en TV en klaar is Kees.
Op deze bovenstaande set ligt het anders (of ik begrijp het niet). Kan iemand mij hiermee helpen?
Het gaat om een familielid die in het ziekenhuis ligt, dus ik kan niet vanalles testen.

Alvast bedankt!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- SPDIF out en dan naar een losse DAC en die dan op de stereo aansluiten
- EXT1 uitgang gebruiken om het geluid door te lussen naar de stereo middels een scart naar cinch kabel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Als ik zo kijk in de handleiding, word het daar ook in genoemd. Misschien een optie om je handleiding eens rustig door te nemen ....

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Chevy454 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:17:
- SPDIF out en dan naar een losse DAC en die dan op de stereo aansluiten
- EXT1 uitgang gebruiken om het geluid door te lussen naar de stereo middels een scart naar cinch kabel.
Hmmm.
Zo'n SPDIF kabel heb ik niet, zal wel aardig prijzig zijn.
Wanneer de EXT1 gebruik, zal de bron op TV ook op EXT1 gezet moeten worden en dan heb ik geen TV uitzending meer in beeld (denk ik).

Het gaat erom om het geluid van een TV uitzending via de stereo te laten horen (dan mag er op de TV denk ik niet geswitched worden naar een andere bron).

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Sportsshooter schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:39:
[...]

Hmmm.
1. Zo'n SPDIF kabel heb ik niet, zal wel aardig prijzig zijn.

2.Wanneer de EXT1 gebruik, zal de bron op TV ook op EXT1 gezet moeten worden en dan heb ik geen TV uitzending meer in beeld (denk ik).

Het gaat erom om het geluid van een TV uitzending via de stereo te laten horen (dan mag er op de TV denk ik niet geswitched worden naar een andere bron).
1. Zo'n SPDIF kabel kost bijna niks, een paar euro.

2. Waarschijnlijk is het interne geluid van je TV doorgelust naar de OUTPUTS van EXT1, dus je hoeft daarvoor je t.v. niet op EXT1 in te stellen (misschien onder opties van je t.v. wel even het geluid aanzetten voor EXT1)

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sportsshooter schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:39:
zo'n SPDIF kabel heb ik niet, zal wel aardig prijzig zijn.
De kabel kost geen drol. De vraag is echter of de stereo wel een digitale input heeft. Zo snel te zien heeft die dat niet en moet je van digitaal naar analoog met een DAC. En die DAC kost zo veel dat je wou dat je een echte stereo had gekocht.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Alternatieve manier (dat heb ik al eens gedaan.. je zit hier immers op tweakers): zelf line-out maken.

TV loshalen, datasheets doorlezen van de betreffende IC's, en hier zelf je linesignaal van afstappen. Vaak is de eindtrap gebaseerd op een reference design, en kun je vrij eenvoudig achterhalen waar het line signaal binnenkomt.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
zo te zien heb je sowiso een scart aansluiting op je tv zitten, daar kun je de audio ook vanaf halen en dan op de aux in van je stereo setje aansluiten. Heb ik ook al een gedaan werkte best goed.

edit
even opgezocht wat voor kabel je dan moet hebben
http://www.allekabels.nl/...t---Tulp-Audio-Kabel.html

[ Voor 25% gewijzigd door E-razor1984 op 06-02-2010 14:49 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
E-razor1984 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:44:
zo te zien heb je sowiso een scart aansluiting op je tv zitten, daar kun je de audio ook vanaf halen en dan op de aux in van je stereo setje aansluiten. Heb ik ook al een gedaan werkte best goed.

edit
even opgezocht wat voor kabel je dan moet hebben
http://www.allekabels.nl/...t---Tulp-Audio-Kabel.html
Probleem daarmee is dat je dan wel het geluid van de TV hebt, maar dat het geluid van andere externe inputs niet altijd meegeschakeld wordt (dus als je dan bv ext2 selecteerd, hoor je nog altijd het beeld van je tuner)

Als TV alleen tv kijkt maakt dat niet uit ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
DJSmiley schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:57:
[...]

Probleem daarmee is dat je dan wel het geluid van de TV hebt, maar dat het geluid van andere externe inputs niet altijd meegeschakeld wordt (dus als je dan bv ext2 selecteerd, hoor je nog altijd het beeld van je tuner)

Als TV alleen tv kijkt maakt dat niet uit ;)
Is dat bij dit specifieke model zo? Ik heb dat op nog geen enkele tv meegemaakt namelijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1