Toon posts:

Eerste overklok goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit overgeklokt maar ik dacht, ik probeer het eens. Ik heb de MSI Eclipse en ik denk ik zet de knoppen op 1-2-3 voor een base clock van 200 Mhz, de computer ging echter raar doen en werd weer naar default gezet. Nu heb ik de base clock lopen op 166 Mhz met deze resultaten door midden van een i7 920, betekent dit nu dat hij op 4 Ghz loopt? De temperatuur blijft stabiel tussen de 20 en de 30 graden...

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7398/probeer.png

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Hoezo denk je dat hij nou op 4GHz loopt? En jij ging zonder tussen stapjes van 133 naar 200? :X

Hij loopt nu niet op 4GHz.

[ Voor 19% gewijzigd door chocolade-reep op 06-02-2010 10:32 ]

Verwijderd

Ik zou jezelf eerst wat meer inlezen, want het lijkt niet alsof je echt weet wat je aan het doen bent. Zo is beter koeling ook belangrijk, en lijkt het me sterk dat je temps (idle?) tussen de 20 en 30 graden liggen. Waarmee lees je je temps uit? Google eens op Core i7 overclocking guide o.i.d.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zo te zien is de cpu 70 graden en draait ie op 2Ghz (of ik begrijp het plaatje verkeerd)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Je begrijpt idd het plaatje verkeerd(MAX temp is 70C).Rakker doe je zelf een plezier en ga echt eerst wat meer in lezen,voor dat je aan al die knopjes gaat zitten.Door dit soort acties kan je comp vrij snel kapot gaan.(kleine stapjes)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik volgde de handleiding eigenlijk. Maar een i7 920 heeft toch 8 virtuele cores en wanneer deze op 2000 GHz each draaien is het toch 4000 per werkelijke core? IDLE is idd tussen 20 en 30. Ik heb overigens zelf weinig gedaan met het moederbord kwam een speciaal programmaatje.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:33:
Ah, ik volgde de handleiding eigenlijk. Maar een i7 920 heeft toch 8 virtuele cores en wanneer deze op 2000 GHz each draaien is het toch 4000 per werkelijke core? IDLE is idd tussen 20 en 30. Ik heb overigens zelf weinig gedaan met het moederbord kwam een speciaal programmaatje.
Nee, de 920 heeft geen 8 virtuele cores, maar 4 fysieke en 4 virtuele (als je Hyperthreading aanzet)
Nee, je berekening over 2000GHz=4000GHz slaat ook nergens op 8)7 2000GHz btw? je zal 2000MHz bedoelen :z

Sorry dat ik dit zeg hoor, maar de term "ergens de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt" geldt in dit geval. Stop er nou maar mee en ga eerst eens jezelf inlezen in dit gedeelte van GoT voordat je straks de boel kapot maakt en hier moet komen uithuilen.

specs | 3360wP met SE3000

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-01 13:21
Kensei schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:25:
[...]
Nee, de 920 heeft geen 8 virtuele cores, maar 4 fysieke en 4 virtuele (als je Hyperthreading aanzet)
Een 920 heeft wel 8 virtuele cores. Of eigenlijk, 4 cores en 8 program counters.

@TS,
Het lijkt me inderdaad een goed idee om je eerst flink in te lezen voordat je gaat overklokken. Het topic op GoT lijkt me en goed begin.

[ Voor 19% gewijzigd door Manu_ op 06-02-2010 14:14 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

En als je het nou echt goed wil verwoorden zeg je:

4 fysieke cores en met HyperThreading beschikt je pc "virtueel" over 8 verwerkingseenheden / cores

@ TS: je 4 core's draaien nu op:

Bclk x Multi = CS

167 x 12.0 = 2004 MHz = 2.0 GHz (je bent er dus ten opzichte van de stock clock alleen maar op achteruit gegaan ;))

[ Voor 36% gewijzigd door Fid3lity op 06-02-2010 14:22 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oh ja, doe deze er dan ook meteen bij: Overclocking & Tweaking FAQ

Hoe haal je het in je hoofd om in 1x 50% erbij te gooien, dan vraag je er ook wel een beetje om :P

Multiplier = 12x 167 = 2GHz. Die gaat waarschijnlijk wel omhoog als je het belast (Prime95), even alles uitlezen en checken met CPU-Z.

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 16:03
Het is inderdaad belangrijk jezelf in te lezen voordat je maar lukraak wat gaat proberen
En als je gaat overclocke gebruik dan in iedergeval een progje om je temps uit te lezen, een progje om je cpu specs uit te lezen, en een progje om te stressen. Ik zelf gebruik voor mijn temps core temp, voor cpu specs cpu-z, en voor stressen prime95.
Btw zie ik daar D.O.T. aanstaan? DOT aanhebben en tegelijk handmatig overclocken lijkt me niet zon geweldige combinatie...
Maargoed eerst ff goed lezen en dan wens ik je succes verder ;)
Pagina: 1